Gå til innhold

Skateboardkaféen - Løst og fast om skating

Anbefalte innlegg

Lurer på om kulelagerene mine har tatt kvelden, det rister noe sykt og bråker når jeg ruller bortover, men hjulene spinner helt fint.

Om de ruller fint skal det ikke være noe problem. Mine lage også en sånn rulle lyd.

Prøv å olje dem litt så forsvinner nok lyden.:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå skate i ca 1 måned klarer ollie og kickflip.

Men jeg lurer på hva som er nose og tail på brettet?

Alle i vennegjengen våres er gangske uenigge i dette, så vordan ser du hva som er tail og nose?

Lenke til kommentar

Jeg tror folka på Jean TV satte en sølvskrue foran på brettet mitt(Jeg trodde de gikk tom for svarte skruer xD).

Mener dere virkelig ikke at det er lurt å ha på hjelm og sikkerhetsutstyr når man er alene og øver på triks? Det kan spare deg for skader som kan avslutte ditt skateboard-liv. Man trenger absolutt ikke ha det på blant venner hvis man har mestret triksene, det er jeg enig i. (Ikke det at jeg eier sikkerhetsutstyr tho)

Lenke til kommentar

Kommer ann fra person til person da, men de fleste tåler å gå litt på snørra når de skater flat, curb, rail osv.. Hvis man skal hoppe ned store trapper eller lignende, så er jo risikoen mye større, men man hiver seg jo ikke utenfor en 10-trinns trapp om man ikke har noe serlig erfaring og kontroll på brettet? Er kanskje greit å bruke beskyttelse helt i starten når man går på snørra HELE tiden, men etter hvert legger man som regel fra seg beskyttelsen og tar det som en mann! ;)

Og når det gjelder skruene dine, så er det mange skrue sett som kommer med 1-2 skruer som skiller seg ut, så man kan sette det forran så man ser at det er nosen, lettere..

Lenke til kommentar

Selfølgelig er det lurt å bruke beskyttelse. Ingen som kan si at det ikke e lurt å bruke beskyttelse.

Så en pro skater på tv engang som sa at man vertfall burde bruke beskyttelse i begynnelsen, men etterhvert som du har skatet en stund og falt en del så utvikler man en fallteknikk. ;)

Lenke til kommentar

By the way, er det vanlig at ett hjul triller dårligere enn resten? xP Kanskje et teit spørsmål, men brettet har vært sånn fra starten(nesten, sjekka ikke rett etter jeg kjøpte, men oppdaget to dager senere). Merker ikke noe til det når jeg står på brettet, men hvis jeg spinner hjulene ser jeg en klar forskjell.

Lenke til kommentar

Godt mulig at Speed Demons har et dårlig rykte på seg, men jeg er fornøyd med plata mi. Kunne dog tålt litt mer, siden den har sprukket litt opp i tailen. Men funker fint likevel. Kanskje jeg har fått en av de 2/10000? Btw, unødvendig å kalle meg idiot fordi jeg har god erfaring med Speed Demons. Har nesten kun prøvd den plata, pluss et par blanke, en fra Biltema, en fra Boardshop og en fra Enjoi, og i forhold til alle de andre jeg har prøvd, så liker jeg plata mi godt. :)

Lenke til kommentar

chill dude! hva er vits å kalle andre for idiot? Smak og behag veit dere :) Dessuten har han her, kongkake, ikke mye erfaring inne sk8verden. Noe som jeg også gjør. Så det gir dere ikke rett til å rakke ned på ham.

Lenke til kommentar

Jeg sliter for tiden med å hoppe over og opp på ting. Problemet er at jeg tror jeg hopper for lavt og dermed hopper jeg for høyt. Altså, kroppen hopper høyt, men brettet flyr bortover. Noen som har noen tips rundt å hoppe over ting hvis ikke om akkurat dette problemet?(Kan ollie i fart)

Lenke til kommentar

Slet selv med det i begynnelsen. Er bare til å ikke tenke så alt for mye på at det er en ting der som du skal hoppe over, men konse mer om ollien. Du ser sånn ca når du er rett forran den tingen, å då tar du en helt vanlig ollie. Det funker vertfall for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...