Selvin Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Gjør nok ikke det, men jobber såklart med saken. Fokuserer mest på å ha det morro og kose meg ute, vase litt rundt, hoppe ut litt kanter etc. Har hørt jeg har en bra pop shuvit, så det er jo artig, har bare skata i 5 uker er det vel snart Trener på litt heelflips og kickflips også, må få til de mest grunnleggende triksene etterhvert. En god idè kan jo være å sjekke youtube for trick tips videos og lignende, finner masse bra der (også 360 Flip som forøvrig er mitt yndlingstriks) EDIT: Denne er helt syk f.eks. Endret 22. april 2009 av Selvin Lenke til kommentar
fox Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 hvor lenge tar det før man kan sånt det der? Håper at jeg klarer å lære meg ollie og noliie i denne sesongen. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hvis du virkelig går inn for å få det til, så ikke så lenge. Ollie og kickflip er basics for å klare "tre flip", kanskje pop shuvits også Lenke til kommentar
fox Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 høres kult ut En kompis skal lære meg å skate, sånt «steg 1, steg 2 og steg 3». Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Er mye lettere å lære av en som kan triks ordentlig som kan forklare det ganske bra for deg. Men er du nybegynner så ikke regn med å lære kickflip og 360 flip med en gang, først må man lære seg å kontrollere brettet på mange måter. Kjøre, poppe, flippe, flicke, osv.. Tok meg vel 1-2 år før jeg lærte 360 flip, det er lettere å lære når man har litt pop og teknikk i beina Før du skal prøve på 360 flip så bør du kunne poppe en høy pop shoveit og en kickflip. Start med å sette de sammen til en varial flip, så må du tenke deg mer om og bruke bakbeinet mye mer til å flicke brettet rundt samtidig som du må være mer presis med forbeinet. Lenke til kommentar
safags Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Kjenner at jeg ikke har stått på en god stund. Legger all vekt på venstre benet (står regular så får nesten ikke pop. Menmen, bare å øve. Noen som har noen tips/ideer til hvordan jeg skal slutte å presse så hardt med venstre benet? Lenke til kommentar
snowskate Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Såeh, er ganske nybegynner, men skal kjøpe nytt brett. Tenkte evt å bestille fra skatewarehouse.com. 1,59/1,60 høy, veier 45 kg og skostørrelse 40/41. Hvor stort bør brettet mitt være, hvilke merker anbefales osv? Tusen takk! Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Tror 7.5 brei og 30 lang ca er passe for deg. Ikke finn på å kjøpe Element.. Har hatt Fiberlight plata siden mandag og har fått 3 brister allerede.. Lenke til kommentar
snowskate Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Ok, men hvilke merker er gode? Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Eg var så stolt over at eg klarte å kjøre i en rampe i fyllingsdalen, så skal eg skate på noen steder der eg bor, så klarer eg ingen andre ramper :S På de eg ikke klarer får eg akkurat så stor fart at hjulene går over den stangen på andre siden av rampen, så føler eg at hjulene hekter seg der når eg skal ned igjen, så eg bailer. Eg bestemte meg for ikke å baile uansett den ene gangen eg skulle i den, det endte med at når hjulene skulle over den tingen, så lente eg meg for mye frem slik at brettet fløy til helvete og eg ned i bakken. Landet på hoftebeinet eller ka det heter og mistet pusten. Så var hoftebeinet slik at hver gang eg bøyde meg gjorde det drittvondt, så eg kunne ikke skate mer resten av dagen En venn av meg sa at eg skulle pushe enda mer, så stangen kom midt mellom hjulene også skulle eg løfte brettet litt så hjulene ikke kom borti stangen eller noe slikt. Vet ikke noe lettere måte å forklare det på, så hvis det e noen som skjønner ka eg mener, kordan kommer eg ned igjen når hjulene er over stangen? Bare det å kjøre ''baklengs'' ned igjen på den rampen som eg klarer e vanskelig nok for meg. Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Tror 7.5 brei og 30 lang ca er passe for deg.Ikke finn på å kjøpe Element.. Har hatt Fiberlight plata siden mandag og har fått 3 brister allerede.. men nå har det kansje litt og si på skatestil og aggresjon? hadde selv en elemt plate i 1år og 2mnd og den er enda hel.. forsåvidt en brist da nå kjører jeg på ett blått zero thomas life & death og har en almost plate liggende og vente på meg er kjempefornøyd med zero plata.. vil ikke si noe er bedre en andre.. smak og behag.. prøver og ikke tenke så mye på det når jeg handler brett.. en venner seg til alt.. bare kjøp noe.. er du ikke helt fornøyd kjøper du noe annet neste gang Lenke til kommentar
Nysgjeeeerig Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 hei, jeg har skata i ett år no. Jeg kan ollie og det enkleste men sliter med å lande kickflip og 180. På 180'n bruker jeg å lande med bakfoten utfor brettet, har noen noen tips om hvordan lande den og kickflip? Lenke til kommentar
snowskate Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 På kickflips, er det meningen å trykke foten ned, eller skli ut? Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Skyve foten ut til venstre, heel setter du foten ned til høyre. Ordene kick og heel flip sier mye. Lenke til kommentar
Zigurd Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Planlegger å kjøpe et blind-brett som mitt første brett. Fått høre at det er bra, men noen som har noen personlige erfaringer? Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Ja. navnet sier alt. Det er bra om du ser med rævva, altså du må være blind Og sammenligne blind med f.eks Enjoi er det samme som Europris og Meny Lenke til kommentar
Zigurd Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Wow! Det hadde jeg ikke trodd, da blir det vel Enjoibrett kanskje da. Det virket som om blind var bra utifra det jeg leste, men det stemmer altså ikke? Lenke til kommentar
Zigurd Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) greide å sitere meg selv eller no, lager en helt ny post i stedet, beklager dobbelpost. Mente du visuelt eller å bruke angående blind? Endret 1. mai 2009 av Zigurd Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 7 Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Hei. Startet å skate for ca 3 uker siden. Nå drar jeg Ollie (over stokker e.l), fakie ollie, kickflip og nogenlunde shov it. Har hørt at jeg har hatt en jævlig bra progress.. Er det vanlig å kunne så mye på denne tiden? Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Nei, det du har lært deg bruker de fleste et semester eller mer på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå