Gå til innhold

P4 2Ghz. Hva synes dere ?

atticus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

42 grader hørtes bedre ut,da er du iallefall i nerheten av det som er reelt, om tempen skulle vere 5-6 grader høyere i virkeligheten spiller ikke dette noen rolle du har iallefall en tilnermet riktig indikasjon nå så behold den,det er jo en kjent sak at tempavlesningene på asus sine kort er tvilsomme(tenker da på den som følger med kortene)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quote:

Den 2002-10-12 21:07, skrev MrA|:

Quote:

Den 2002-10-12 20:57, skrev olapirat:

CPU ligger abolutt ikke på 28 grader. Da har du en feil måling. Nærmere 50 grader tror jeg stemmer bedre.

Swiftech sin kobberribbe er oppskrytt og kjøler ikke så godt som den burde. Har den selv. Ved 2,8GHz og full belastning så ligger temp på nesten 70 grader.

Det kommer av at du har festa den dritt, og ikke bruker noe kjølepasta.

Har ikke sett denne meldingen før nå.

Har ikke festa den dritt. Den sitter på en planslipt prosessor med Arctic Silver III pasta. P4 med 1,7V og 2,8GHz blir varm hvis du ikke skjønte det.

PS! Har byttet ut kjøleribba nå. Satt inn en råere sak. Det hjalp litt. Nå er det bare litt over 60 grader ved full-load.

Lenke til kommentar

jeg kjører nå en p4 2ghz northwood på 2,667 (boxed vifte).. pc`en har nå stått på en stund uten å bli brukt, og tempen ligger på 30 grader.. men det er ikke uvanlig at den ligger på 35 ved å kjøre noen programer.. vcoren er på 1,6 . jeg satt maskina i full gang i cubase (midi sequencer) med mange effekter osv. så cpuen jobba ca 90% .. jeg gikk fra pc`en i 4 timer, og da var tempen på ca 48 grader. men pc`en hadde ikke hengt seg, så jeg regner med alt er stabilt. nå har maskina stått på i 4 døgn. men det jeg lurer på er. hva er normal ram temp (crusial pc2700)? på det værste har den vært på 35. men somregel er den mellom 24-30 .. jeg har foresten asus p4s533 hvis noen lurer på det. tempen har jeg målt med asus probe, men jeg har også sjekka i biosen. og resultantene har vært veldig like.

Lenke til kommentar

Nå vil jeg bare si at det er over en måned siden jeg spurte om dette.. Hvis man leser hele tråden så står det at snekkern sier jeg skal laste ned MBM.

Etter litt miksing å triksing så fikk jeg det til å funke. Asus temp sensoren er nemlig feil..

Tempen ligger på 43*C med prossesoren på 2,5 men har vært oppe i 2,7 men da var tempen 50

Lenke til kommentar

Til alle dere som forteller/skryter/gremmes over temperaturen. Dere MÅ ta med lufttemperatur rundt CPU eller i rommet, ellers er tallene bortkastet.

Hadde sikkert vært kjekt og rigga til en PC på Finnmarksvidda i skrivende stund,

og reklamert med -20 grader på CPU, med luftkjøling... :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-19 15:07, skrev atticus:

Nå vil jeg bare si at det er over en måned siden jeg spurte om dette.. Hvis man leser hele tråden så står det at snekkern sier jeg skal laste ned MBM.

Etter litt miksing å triksing så fikk jeg det til å funke. Asus temp sensoren er nemlig feil..

Tempen ligger på 43*C med prossesoren på 2,5 men har vært oppe i 2,7 men da var tempen 50

De temp du nå får er nok tilnermet sannheten så behold dem, jeg kan nevne en annen ting jeg testet 2 Asus PE kort samtidig i min maskin og brukte vannkjøling alikevel viste de to kortene over 15 grader forskjell idle. Dette viser klart at den medfølgende software for temp ikke er til å stole på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...