Gå til innhold

P4 2Ghz. Hva synes dere ?

atticus

Anbefalte innlegg

Har en Pentium 4 2 Ghz som er klokket opp til

2,5Ghz med boxed kjølevifte/ribbe.

Er det bra ?

Vil jeg kunne øke mer hvis jeg kjøper meg en Swiftech kjøleribbe og en vifte ?

CPU og SYSTEm ligger på 28 Grader. Endå nå er det Varmt i rommet mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU ligger abolutt ikke på 28 grader. Da har du en feil måling. Nærmere 50 grader tror jeg stemmer bedre.

Swiftech sin kobberribbe er oppskrytt og kjøler ikke så godt som den burde. Har den selv. Ved 2,8GHz og full belastning så ligger temp på nesten 70 grader.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-12 20:57, skrev olapirat:

CPU ligger abolutt ikke på 28 grader. Da har du en feil måling. Nærmere 50 grader tror jeg stemmer bedre.

Swiftech sin kobberribbe er oppskrytt og kjøler ikke så godt som den burde. Har den selv. Ved 2,8GHz og full belastning så ligger temp på nesten 70 grader.

Det kommer av at du har festa den dritt, og ikke bruker noe kjølepasta.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-12 20:57, skrev olapirat:

Så jeg kan ikke stole på min egen tempmåler nå da?

Kjøleribba er kald som **** og jeg kjører HELT stabilt på 2480 (ikke 2500)

Så hvis ikke tempen er riktig .. Hvordan skal jeg få vite det da?

EDIT:

Lasta ned Hardware sensors Monitor :

Temp : Mainboard - 29*C CPU 1 - 26,5*C

[ Denne Melding var redigert av: atticus på 2002-10-12 23:52 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-12 20:26, skrev atticus:

Har en Pentium 4 2 Ghz som er klokket opp til

2,5Ghz med boxed kjølevifte/ribbe.

....

CPU og SYSTEm ligger på 28 Grader. Endå nå er det Varmt i rommet mitt.

Hvordan klarer du å få så lave temperaturer? Jeg har også et P4 2@2,5 system. Med en Alpha kjøleribbe kombinert med en Papst 58m3 vifte leser jeg av ca. 40 grader idle og ca. 53 under full last. Jeg må si jeg er litt tvilende til at dine temp.verdier kan være reelle. Hvilken type hovedkort har du?

Lenke til kommentar

Jeg har et Asus P4B533-E Hovedkort.

Nå begynner jeg virkelig å tvile på om tempen er riktig... ??

Den Hardware Sensor Monitor'en starte når nå og nå er det ganske kaldt i rommet og det står at den er på 20*C !( Nå har pc'en stått på litt og gradene viser 26)

Takker for all hjelp jeg kan få for å evt. fikse problemet eller få hjelp til å finne ut at jeg har en Suuper avkjølende prossesor som det bare har blitt lagd 1 av.. (neppe)

[ Denne Melding var redigert av: atticus på 2002-10-13 11:25 ]

Lenke til kommentar

har P4 2ghz som kjører pent på 2,53 ghz med en globalwin kjøler til 195 kroner (bruker selvfølgelig artic silver 3) Load temp er 52 grader, men system temp er 60! Jeg skjønner ingen ting, har da en vifte til å blåse luft inn.

Noen som vet hva et hovedkort tåler av temperatur før det går til h....?

EDIT: Hvis kjøleribba er kald så bør du skjekke at den er festa riktig)

P4 2,0@2,53ghz

Abit BD7II-RAID

512 mb ddr 338mhz, cas2

MSI GF 4 ti4400@ 315/648

80gb seagate baracuda IV

120gb IBM 120gxp

12814 3d marker

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: sjefen_ på 2002-10-13 12:13 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: sjefen_ på 2002-10-13 12:14 ]

Lenke til kommentar

Jada Sjefen.. Kjøleribba er festa som bare det.. og har heller ikke no Artic pasta imellom men den standard firkanta svarte flekken.

Skjønner ikke no jeg..

27-28 Grader er det hele tiden..

Må være et usynelig vannkjølingsystem ..hehe..

Men kan det lure seg å oppdatere bios ?

Fant bare BIOS til p4533 kortet ikke -E.. har det noe å si ?

Hva slags prog kan jeg bruke til å måle av CPU tempen ?

Lenke til kommentar

sjefen_, jeg har samme hovedkort som deg.

Ditt problem er diskutert i denne tråden:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=56328&forum=24

Min systemtemp. varierer normalt mellom 30 og 40. Jeg har et kabinett med bl.a. en 120 mm vifte på siden som pumper luft inn mot prosessoren. Jeg tror også den viften hjelper på å holde system.temperaturen ned. Men aldri i verden om systemtemperaturen er reell. Jeg har prøvd å ta av siden på kabinettet men temperaturen er fremdeles ganske høy. Enten er det feil i BIOS eller så er det en varmekilde på kortet nær temp.måleren.

Lenke til kommentar

Tror det er en del her med helt ville temp,det går bare ikke å få en p2 som er klokka til 2,5 til å gå med en temp under 30 grader du skal ha det bra kaldt i rommet før du har en systemtemp under 30 og temp på prosessorn er 10-15 grader høyere minst, kjører selv med et av de beste vannkølingssystemene som er å få og tar luften inn gjennom en ventil i veggen

da får jeg følgende:prosessorn kjører jeg nå på 3,3

temp inn gjennom ventil -2,1 grader systemtemp 23 grader prosessortemp 34 grader,dette med radiatorviften helt nedstilt ca 1500 omdr/min

disse temp vet jeg er korekt da jeg har sensor ved inntak(ventilen) i kabinettet ,på skjermkortet,på northbridgeog på prosessorn samtidig sammenligner jeg disse med bios

Lenke til kommentar

atticus det sier seg selv att du har feil temp du kan ikke ha lavere temp på prosessor enn på systemtemp,det ditt oppsett viser er jo 27 på sys temp og 27 på cpu, steng av programmet og last ned ett annet feks mbm5 eller legg en temp føler under kjøleren helt inn til kjernen men ikke oppå start opp les av den temp du da får og pluss på ca 10 grader da har du svaret

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...