Gå til innhold

Nytt skjermkort, helst stille?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg et nytt skjermkort snart, når skattpengene kommer på konto. Jeg begynner å bli litt smålei av Asus EN6600GT som jeg har. :(

Men en annen ting er jeg også lei av, det er støy.

Finnes det gode skjermkort som er forholdsvis stille? Eller er det kanskje ikke mulig?

Prisen skal hvertfall ikke overstige 4000,-

Det skal brukes mest til gaming, og til filmtitting på tv'en min. Ellers er alle andre specs irrelevant.

Gjerne kom med tips :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har prøvd 7900GT fra XFX, og det var veldig stille.

Ellers får du en del skjermkort med passiv kjøling.

Hilsen,

efikkan.

6348544[/snapback]

Så ikke så dumt ut dette.

Hvilken bør jeg da i så fall gå for? Det er 4 forksjellige å velge mellom(som jeg kan se), det er ca 500,- i forksjell mellom det billigste alternativet og det dyreste, det svir ikke akkurat så hardt i pengpungen om jeg velger det dyreste...?

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd 7900GT fra XFX, og det var veldig stille.

Ellers får du en del skjermkort med passiv kjøling.

Hilsen,

efikkan.

6348544[/snapback]

Så ikke så dumt ut dette.

Hvilken bør jeg da i så fall gå for? Det er 4 forksjellige å velge mellom(som jeg kan se), det er ca 500,- i forksjell mellom det billigste alternativet og det dyreste, det svir ikke akkurat så hardt i pengpungen om jeg velger det dyreste...?

6349036[/snapback]

Det er fire varianter med ulike klokkefrekvenser. De dyreste støyer nok muligens litt mer. Det er varianten på 520MHz jeg har prøvd, og den var stille.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Det XFX 7900GTX kortet virket veldig bra.

Det er overklokket som standard, men koster brae 100kr. mer enn billigste tilgjengelige 7900GTX. men har bare 15mhz. ekstra.

Mange mener at XFX kjølerne er bedre enn andre, så de bråker mindre, men både denne og de andre ser helt ut som referansedesignet.

Uasett, 7900GTX lager lite varme til å være toppmodell, og den standardkjøleren er glimrende.

Men har ett mulig alternativ, ett X1900xt med en Zalman VF 900 cu kjøler. Dette kortet yter littegrann dårligere (neppe veldig merkbart), og med denne kjøleren støyer det mindre. Det koster mindre og. Ulempen er at du må bytte kjøler selv, og da mister du garanti på kortet.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har en litt negativ opplevelse med dette kortet. :ermm:

Jeg lånte en maskin av naboen min;

-AMD Athlon X2 4200+

-1024MB RAM

-MSI K8N ettelerannet

-Samsung 250 + 320GB hdd

-XFX 7900GTX

Etter at jeg hadde spillt Battlefield 2 i ca. 5 timer, med noen små MSN pauser, kommer det opp en melding om at skjermkortet er for varmt, 51 grader. :cry:

Et skjermkort til den prisen bør vel holde ut mer..? Men det kan da vere en feilproduksjon...

EDIT: Men jeg må da si at det var et kjempebra kort!

Endret av Jaybird
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...