ekebiv Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg har et problem jeg strengt tatt ikke skjønner noe av, men gjerne skulle løst. Jeg er koblet til trådløst internett i bygningen jeg bor i, via den bærbare datamaskinen min og Intel® PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter. I starten (for et år siden) funka det greit hele tiden, for to måneder siden begynte det å konke ut en gang i blant, og de to siste dagene varer forbindelsen 5-10 minutter før den konker ut. Ingen andre maskiner som bruker nettverket har dette problemet. Oversikten over de forskjellige tilgjengelige nettverkene oppgir til en hver tid at jeg ikke er koblet til noen av dem, men 5-10 minutter av gangen kan jeg altså bruke nettet selv om det tilsynelatende ikke skulle være mulig. Når det slutter å funke høyreklikker jeg symbolet som viser at jeg IKKE er koblet til noe nett, og velger "reparer". Da kommer en liten prosess som ender med at jeg får beskjed om at maskinen "kunne ikke reparere den trådløse forbindelsen" (eller noe sånt), og det fortsetter å stå at jeg ikke er koblet til noe nett, men i omtrent 5 av 6 tilfeller kan jeg likevel surfe i 5-10 nye minutter. I det sjette tilfellet slår jeg av pcen og gjør noe annet og kommer tilbake en annen gang, og da funker det igjen i 5-10 minutter. Noen som har den fjerneste anelse om hva som kan gjøres med dette? Det er virkelig usannsynlig irriterende. Vibeke Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hei . bare for sikkerhetsskyld , for dette er vel barndomslære ... har du prøvd å restarte routeren/modemet ditt ? det kan tenkes det hjelper . ellers så vet jeg at folk har mye lettere for å hjelpe deg hvis du forteller litt om hva slags utstyr du har .. navn og modell på router og pc/nettverkskort ! Lykke til ! Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Først ville jeg oppdatert driveren for nettverkskortet, deretter satt strømstyringen til maks ytelse for nettverkskortet. Enkelte routere liker ikke strømstyringsfunksjonen til bærbare PC-er, og man vil da oppleve det som du gjør. Lenke til kommentar
kill bill Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 har akkurat vært borti samme problemet hos en kar som var plaget med trådløstilkoplingen, det fungerte fint med kald pc, men etter ei stund når maskinen ble varm fungerte det bare sporadisk enden på visa var at han kjøpte nytt trådløskort og satte i pcmcia-utgangen, og alt fungerte knirkefritt.. men du kan jo prøve de andre alternativen som er foreslått først før du evt kjøper nytt kort og deaktiverer det gamle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå