benbeni89 Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Topic sier det meste.. Lurer på om en MT5 bråker veldig (mye mer) når man bare har på en trimsylinder? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 spørs litt hvilken sylinder og hva du gjør. kjøper du cycel express og kjører med orginalt luftfilter og den orginale lyddemperen bak som en kan rive ut, blir det ikke så fryktelig mye mer bråk. Men kjøper du f.eks polini må du antageligvis gjøre noe med filtere, og da vil den bråke noe mer.. og når du tukter den vil den også bråke en del mer, siden den går en del høyere på turtall Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Ok. Men hvis man bare borrer org. sylinderen, åssen blir det da? Sliter det mye på motoren å trimme den sånn? Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 altså det med folk sier at dem skjærer motoren sin på moped skjer veldig ofte. men det som er grunnen er: folk kjøper trimsylinder,powerfilter,trimpotte, osv osv. er jo fordi at det skal gå fortere, men dem ikke tenker på er at vis dem kjøper alt dette, så glemmer dem noe som heter dyse, dysa og forgasser er vel mest vikigeste greia på en moped når det gjelder trimming, vel greit noen motor klarer det, men de fleste ikke. før du borrer org sylinder eller kjøper en trimsylinder, se på dysern din og juster den til at den får mer bensin og olje, grunnen er at vis du gjør dette så øker fart og turtall såklart, men motorn vil da kreve mye mer bensin enn før, og det havner til at den blir skjært, vis dette gjøres. så før du gjør noe som helst, se på dysern din, om den klarer å trykke mer bensin, vis ikke så kjøper du enheten en ny dyse og forgasser, eller bare dyser. Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Ok.. Men åssen vet jeg åssen dyse jeg skal kjøpe når jeg borrer da? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 spørs hvor mye du borrer det da. Grunnen til att sylinderer skjærer seg fort er mye pga feil dyse valg ja, får den for lite bensin blir den mye varmere siden bensinen kjøler ned sylinderen ganske mye, og den får for lite olje. Men powerfilter er også noe drit i grunnen, det rensker jo bare unna kongler å singel. hvor mye har du tenkt å borre orginale sylinderen da? koster forresten ganske mye å borre sylinder hvis du skal gjøre det på verksted, så med mindre du skal gjøre det selv vil jeg heller anbefale deg å kjøpe en billig sylinder i stedet. f.eks cycel express eller noe i den duren, koster ikke så mye men går en del bedre enn om du borrer orginale sylinderen. Cycel express kan også borres.. Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) spørs hvor mye du borrer det da. Grunnen til att sylinderer skjærer seg fort er mye pga feil dyse valg ja, får den for lite bensin blir den mye varmere siden bensinen kjøler ned sylinderen ganske mye, og den får for lite olje. Men powerfilter er også noe drit i grunnen, det rensker jo bare unna kongler å singel. hvor mye har du tenkt å borre orginale sylinderen da? koster forresten ganske mye å borre sylinder hvis du skal gjøre det på verksted, så med mindre du skal gjøre det selv vil jeg heller anbefale deg å kjøpe en billig sylinder i stedet. f.eks cycel express eller noe i den duren, koster ikke så mye men går en del bedre enn om du borrer orginale sylinderen. Cycel express kan også borres.. 6360860[/snapback] Okay. Men om jeg kjøper den. Hvor kan jeg kjøpe den? Og bråker den mye mer med den? Takk for svar! Endret 22. juni 2006 av benbeni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå