Scatch Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) I "XP desktop deskmod" ble vi enige om å lage en guide om hvordan man kan modde dkrivebordet i XP, på deling. Jeg har markert de puktene jeg kan tenke meg og skrive en guide til. Bare skriv i denne tråden eller PM meg om du kunne tenke deg å ta et punkt, eller om du har noen punkter som du mener burde med. Liste:Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Gjennomgang for å få TV-configen til å virke i Samurize. Samurize generelt. TweakUI. (Scotch) ObjectDock og ObjectDock Plus. (Scotch) Visual Styles og uxtheme. Icon Packager. Fly-a-kite? Rainlendar (Scotch) Talisman? Desktop Sidebar. Kanskje ikke så aktuelt lengre? Vista-utseende? Bootscreen og welcome-screen Andre tweaks og patches som f.eks. fjerne teksten på "Logg av" og "Skru av maskinen"-knappene. Mac-utseende. Hvordan man bruker uxtheme.dll og hvor filene skal legges. (Scotch) Listen er laget av Goschinny. Kan tenke meg at guidene ser omtrent slik ut:Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): [size=6][b]Navn på program[/b][/size] [b]Brukes til å: [/b] [b]Oppskrift på å få det til:[/b] [b]Bilder:[/b] [img= LINK ] [b]Problemer som kan oppstå:[/b] [b]Pris:[/b] [b]Lastes ned her:[/b] PS: Guidene mine kommer opp i løpet av natten. Endret 20. juni 2006 av Scotch:) Lenke til kommentar
Scatch Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Hvordan man patcher uxtheme.dll, og hvor filene skal legges. Brukes til å: "Uxtheme Multi-patcher will allow you to use any 3rd party msstyle theme on Windows XP/SP1/SP2 or Windows Server 2003 (with Themes enabled) just by patching the uxtheme.dll (dynamic link library). " Dermed kan du legge til egne .msstyle-filer, og bruke XPs egen skinmotor. Dette er dermed meget lite ressurskrevende. Oppskrift på å få det til: - Åpne patchen - Trykk "Patch" - Restart PCen - Last ned themes, og legg .mssyle-filene her: C:\WINDOWS\Resources\Themes - Deretter dobbeltklikker du på filene, og "Egenskaper for skjerm" kommer opp. - Trykk "Ok" Bilder:Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Problemer som kan oppstå: Ingen kjente. Pris: Gratis Lastes ned her: http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enh...tiPatcher.shtml Lenke til kommentar
Scatch Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Rainlendar Brukes til å: "Rainlendar is a customizable calendar that displays the current month. It is a very lightweight application that doesn't use much system resources or take much space on your desktop." Altså får du en kalender med gjøremål og hendelser de nærmeste dagene. Programmet har mange skins og muligheter. Anbefales! Oppskrift på å få det til: - Last ned - Innstaller - Dobbelt klikk på enten "Todo" eller den aktuelle datoen for å legge til notat. Bilder: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Problemer som kan oppstå: Q: Rainlendar vil ikke starte opp når Windows starter. A: Legg en snarvei i Startmenyen -> Alle programmer -> Oppstart Pris: Gratis Lastes ned her: http://www.ipi.fi/~rainy/Rainlendar/Rainlendar-0.22.1.exe Lenke til kommentar
Scatch Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Rainmeter is a customizable performance meter, which can display the CPU load, memory utilization, disk space, network traffic, time and many more things. Rainmeter Brukes til å: "Rainmeter is a customizable performance meter, which can display the CPU load, memory utilization, disk space, network traffic, time and many more things." Viser informasjon fra ditt system. Oppskrift på å få det til: Easy as Dell: Last ned. Bilder: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Problemer som kan oppstå: Ingen kjente Pris: Gratis. Lastes ned her: http://www.ipi.fi/~rainy/Rainmeter/Rainmeter-0.14-32bit.exe Endret 20. juni 2006 av Scotch:) Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) *borte vekk ...* Endret 21. juni 2006 av Goscinny Lenke til kommentar
Scatch Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Jeg er klar over det, men hadde ikke helt fått med meg at dere hadde begynt. Unødvendig arbeid er grusomt kjedelig. ...Da kan egentlig en moderator stenge shiten. Bah Endret 21. juni 2006 av Scotch:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg