Zachzi Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Heisann. Sitter nå med et Msi KT4 Ultra hovedkort.Har Twinmos 3200 ddr ram og en amd xp 1800+ cpu. Saken er den at pcn nekter å boote (kommer ikke inn i bios eller noe med xp1800 cpun). Men når jeg bruker min gamle athlon som jeg skal gi bort i morra funker det helt fint. Det er bare kommet en Bios som er 1.0 den følger med hovedkortet. Det står at hovedkortet skal støtte xp 1800 og opp till 2700 eller noe. Noen som har en anelse om hvordan jeg kan fixe dette ? Ifølge disse ledene er det et ram-problem som gjør at pcn ikke booter, men det kan det ikke være da det virker når jeg skifter cpu. Har sett tidligere at en annen har hatt det samme problemet med en xp2200 cpu. Trenger raske svar da jeg må levere fra meg denne cpu. -Zachzi Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 13. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2002 Ingen som kan hjelpe/ gi meg tips ? Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Hvis den gamle kjøleren har vifte med pulsmåler og den nye vifta ikke har det, vil bios registrere det som at vifta er død og dermed ikke starte. Sett på den gamle Athlonen og gå inn i bios i pc healt, her fjerner du alternativet "shutdown when fan stops" eller noe sånt. Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 13. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2002 Jeg bruker samme vifte på begge cpuene, og shutdown when..... er disabled så det er ikke grunnen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå