lnpln Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Bilen min har det med å "ule" av og til. Dette skjer helst da hastigheten ligger på 60-80 km/t når jeg slipper gassen, og det stopper med en gang jeg bremser. Hva kan dette skyldes? Hjullager? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Det kan helt klart være hjullager. Jekk opp bilen og kjenn på hjulene, antar det er bak det har gått? Kjenn om det er slakke i lageret samt hør etter romlende lyd fra det. Lenke til kommentar
lnpln Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Det kan helt klart være hjullager.Jekk opp bilen og kjenn på hjulene, antar det er bak det har gått? Kjenn om det er slakke i lageret samt hør etter romlende lyd fra det. 6350105[/snapback] Ingen romling å høre fra noen av hjulene. Har du et annet tips om hva det kan være? Jeg "prøvekjørte" litt i dag, og fant ut at det er ved 70 km/t det uler værst, ellers er det nesten ikke hørbart. Det uler selv om jeg setter bilen i fri også. Mulig det er hjullager likevel, men at det ikke har kommet så langt at det høres romling? Ellen Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Må hvertfall få sjekket det snarest mulig, plutselig kan lageret gå i stykker og da risikerer du å miste hjulet Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Er det en bil med kronhjul og pinjong så kan det være denne som er i ferd med og bli slitt, da får du uling/synging i en viss hastighet. Lenke til kommentar
lnpln Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Er det en bil med kronhjul og pinjong så kan det være denne som er i ferd med og bli slitt, da får du uling/synging i en viss hastighet. 6354215[/snapback] Jeg aner ikke hva kronhjul og pinjong er, men kanskje du vet om det er det på en nissan micra? Ellen Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Da kan du glemme den teorien Lenke til kommentar
lnpln Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Da kan du glemme den teorien 6354737[/snapback] Ok, takk for tips i allefall! Jeg vet ikke hvor mye jeg kan sjekke hjullager når jeg allerede har jekket opp bilen, og kjent på hjulene og jeg ikke hørte noen lyd fra dem. Jeg får vel bare følge med om det blir værre... Ellen Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Er ikke alltid du kan finne ut om hjullager holder på og tar kvelden bare ved å kjenne på hjulet, men når du får satt ned på hjulet og kommer opp i fart blir det en helt annen belastning på lageret noe som etterhvert kan føre til romling. Lenke til kommentar
lnpln Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Er ikke alltid du kan finne ut om hjullager holder på og tar kvelden bare ved å kjenne på hjulet, men når du får satt ned på hjulet og kommer opp i fart blir det en helt annen belastning på lageret noe som etterhvert kan føre til romling. 6355559[/snapback] Ok, men er det logisk at man da nesten ikke hører "uling" annet enn ved ca 70km/t? Jeg antar at det er et av framhjulene dersom det er hjullager som er årsaken, da lyden høres best fremme i bilen. Jeg håpet egentlig at jeg skulle høre romling fra et hjul i dag, det hadde jo vært forholdsvis enkelt å løse... Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Må hvertfall få sjekket det snarest mulig, plutselig kan lageret gå i stykker og da risikerer du å miste hjulet 6354131[/snapback] Mister jo ikke hjulet da, det vesrte som kan skje er at det knuses og hjulet vil låse seg. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Må hvertfall få sjekket det snarest mulig, plutselig kan lageret gå i stykker og da risikerer du å miste hjulet 6354131[/snapback] Mister jo ikke hjulet da, det vesrte som kan skje er at det knuses og hjulet vil låse seg. 6356747[/snapback] Det varierer nok hvordan det er gjort, men på enkelte bilmodeller KAN hjulet falle av når lageret går i oppløsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå