iNeo Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hei. Mitt spørsmål er: Kan jeg bruke "Guest/Gjeste" kontoen på windows xp til og bruke som server, mens jeg da bytter bruker (på samme pc) til andre ting? Har godt med ram/minne sån at jeg skal teknisksett klare og kjøre de programmene jeg har tenkt og kjøre. Lenke til kommentar
covah Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hva slags server skal du bruke den som da? Web-server, filserver, ftp-server, databaseserver? Ja, du kan fint bruke windows xp som server for disse tjenestene. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Hva slags server skal du bruke den som da?Web-server, filserver, ftp-server, databaseserver? Ja, du kan fint bruke windows xp som server for disse tjenestene. 6347797[/snapback] Takk. Det var det svaret jeg venta på:thump: EDIT: Etter å ha prøv litt, så fikk jeg altså til og gjøre det jeg tenkte. Endret 20. juni 2006 av Tt.mrX Lenke til kommentar
backup Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Brukes IIS som web-server på winXP Pro så har vi dette med at IIS by default kun tillater max. 10 connections. I praksis betyr dette at max. fem web-brukere samtidig kan være på web-server, fordi dem fleste browsere bruker 2 connections hver gang dem kontakter server. Imidlertid, med adsutil.vbs i c:\inetpub\AdminScripts mappa kan man øke max. connections til 40 slik at max. 20 web-brukere kan samtidig bruke web-serveren. 1. Klikk Start -> Kjør og tast inn cmd og klikk OK. 2. Tast inn: cd \inetpub\adminscripts og ta return 3. Tast inn: cscript adsutil.vbs set w3svc/MaxConnections 40 og ta return 4. Tast inn: iisreset og ta return - IIS lukkes og restartes Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Er ISS med i Pr0 versonen? Fra home, må du instalere den fra Xp cd'n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå