Henrik Salthe Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 En ny oppfinnelse håper på å redusere piratvirksomhet i kinosaler betraktelig, ved å blende eventuelle kamera i salen. Les mer Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg tviler på at enhver kino i hele verden vil ta i bruk den teknologien. Lenke til kommentar
Ehrgeiz Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 16 billioner kroner? 16 000 milliarder kroner? Litt for direkte oversatt fra engelsk til norsk? Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Så dårlig som TC er så gidder ikke JEG å se på dem ihvertfall... Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Så dårlig som TC er så gidder ikke JEG å se på dem ihvertfall... 6350075[/snapback] Sant. Tror heller det er DVD-utgivelsene som er mest utsatt for tap pga kopiering. Lenke til kommentar
etcreature Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 TC har jo ofte ganske høy kvalitet da, ikke alt for langt unna dvd-rips. TS/Cam derimot er ganske så elendig... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Forhindre filming i kinosalen kan dei nok hjelpe mot, men så fort DVDen er på markedet er jo TC, TS og liknande versjonar heilt ute av biletet, trur ikkje det er her dei største summane blir tapt. Eg ville ikkje lasta ned ein dårleg kopi frå kinosalen i staden for å vente til DVDen kjem. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 De fleste storfilmene kommer jo uansett som screener-rip. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Piratene vil vel neppe hindres nevneverdig av dette; ved å sette blender/lukker og fokus manuelt vil det ha null betydning om bildesensoren settes ut av spill. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 De vil vel kanskje merke redusert salg av kinobiletter som en direkte årsak av dette. I milliardklassen formoder jeg..!!? Lenke til kommentar
Janti3000 Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Så flott, då blir jo det mindre av CAM filmer. De er så dårlige at eg isje gidder å se de! Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 å dårlig som TC er så gidder ikke JEG å se på dem ihvertfall... helt enig.. forferdelig lyd og bilde.. har sett en slik, og aldrig mer Lenke til kommentar
Flex Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Ehh... Reflekterer ikke også øyne og briller en del lys? Jeg ville i hvert fall sluttet å gå på kino om det hadde vært en fare for at jeg skulle få en laserstråle midt i øyet... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Personlig liker jeg ikke cams, siden kvalitéten er for dårlig. Når jeg skal se film så bør kvalitéten være bra, ellers ødelegger det opplevelsen for meg. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Haha, jaja... Det er jo som regel på lugubre kinoer i Russland osv. de fleste blir tatt opp i da... Tviler på at alle russiske kinosaler vil få denne blendings-greia med det første ^^ Jaja, da får TC og SCR-scenen skjerpe seg da ;D Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Synes nå det er bra at de gjør forskjellige forsøk på å forhindre distribusjon av filmer før de kommer på DVD. Blir det mer stas å gå på kino også uten at du får et referat fra hele filmen av en kompis uka før. Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Som regel sitter duden med kameraet nesten helt alene i salen + at han kjenenr dem som jobber på kinoen. Så da er det bare og avtale og slå av blendings greiene uansett.. Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Synes nå det er bra at de gjør forskjellige forsøk på å forhindre distribusjon av filmer før de kommer på DVD. Blir det mer stas å gå på kino også uten at du får et referat fra hele filmen av en kompis uka før. 6354623[/snapback] Bare å be kompise lukke brødboksen det... Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Måtte sjekke kalenderen min, trodde først det var 1.april! Noe så idiotisk som dette har jeg ikke hørt på lenge, av flere grunner tviler jeg på at dette vil stoppe piratvirksomheten. Dessuten er det vel svært få som gidder å laste ned screenere uansett.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg