monkeyboogie Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hei, ja nå er tiden kommet da jeg skal ta dette trafikalt grunnkurs som man må ha for å kunne øvelsekjøre å begynne å ta førertimer, å da lurer jeg på, hva gjør man på dette kurset? jeg har hørt at man kun sitter på stol å hører hva han/hun framme i rommet forteller, ingen prøver/ingen samtaler ogsånt. er dette fakta? Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 17timer er kurset, må man gjøre noe førstehjelp? Lenke til kommentar
............... Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 17timer er kurset, må man gjøre noe førstehjelp? 6348701[/snapback] vel vi så på litt førstehjelp, ikke no munn til munn, men kunne få prøve litt osv.. Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Får man noe slags prøve eller noe form for det? må man besvare ting å tang? Lenke til kommentar
............... Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Får man noe slags prøve eller noe form for det? må man besvare ting å tang? 6348721[/snapback] nei ikke no så er 17 timers soving! Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 må man ha dette kurset da... Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Ja man må ha dette kurset, men jeg må bare vite at det ikke er noe spørsmål greier ogsånt Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Har du mopedlappen, så slipper du å ta kurset. Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg har ikke mopedlappen, men så da er det klart? dette kurset sitter man bare å følger med på? Lenke til kommentar
agasøster Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 ja, tok det sist uke, fy faen så kjedli men det er bare 10 timer. du får se noen videoer og noen tegninger om vikeplikt og slikt, er igrunn kjekt visst man har en kjekk lærer og noen kjekke folk og kødde med, vi hadde en så budde på en helt øde plass her jeg bor og der er det aldri purk, så der er det ingen farts grenser eller noe. så hver gang vi snakket om hvor mye man burde kjøre på en veg eller om vi burde holde vikeplikta og slike ting så ble den plassen alltid nevnt. Det hørest kanskje ikke så morsomt ut, men slik er interne ting Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 17timer?! Vi hadde hvertfall ikke så lenge.. Vi fikk noen gruppeoppgaver der vi skulle legge fram det vi mente var riktig og masse sånt. Hadde også litt førstehjelp og rollespill. Gørrkjedelig. Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Gruppeoppgaver? Rollespill?! :S Uffda, men her jeg bor er det 17timer, å jeg håper virkelig man ikke har noe gruppeoppgaver å slikt :S Endret 20. juni 2006 av monkeyboogie Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Gruppeoppgaver? Rollespill?! :SUffda, men her jeg bor er det 17timer, å jeg håper virkelig man ikke har noe gruppeoppgaver å slikt :S 6349557[/snapback] Det er nok forskjellig fra skole til skole det. Kan jeg spørre hva som er så farlig med det? Rollespill i førstehjelp. Noen sitter i en bil som har "kræsja", og noen andre skal ta førstehjelp på de. Lenke til kommentar
Sinqh Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Vi hadde også "rollespill" og gruppeoppgaver samt. en del konkurranser. Så egentlig så kom jeg ganske godt ut av det Trafikale Grunnkurset med tanke på kjedsomhet Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Er 14 timer teori der man sitter i et klasserom. De bare går gjennom de elementere tingene, som de viktigste skiltene og vikepliktsreglene. De bruker også litt tid på regler for øvelseskjøring. Siste timen er det førstehjelp. Også til slutt er det 3 timer der man sitter på med en som kjører i mørket. Lenke til kommentar
ptta Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Det er litt forskjell fra skole til skole her skjønner jeg. Jeg hadde en meget greie og morsom lærer som jeg i tillegg kom godt over ens med fra første stund, da gikk trafikalt grunnkurs stort sett ut på å preike tull. Kryss fingrene og håp på det samme, da er trafikalt grunnkurs gønske gøy Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Eller så har du bare en overvektig tulling som lærer. Sitter der og hører på han preiker dritt 24/7. FAEN det var kjipt. Han preiket dritt om en tidligere elev som kjørte seg og kjæresten til døde, sa at han var det klassiske eksempel på pøbelunger og drittsekker som aldri skulle vært i nærheten av bil MENS kusinen til den avdøde satt i samme rom og hørte på! Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 "Klippet ut fra en hjemmeside jeg har laget til en kjøreskole" Trafikalt Grunnkurs Skal du ta førerkort første gang må du gjennomgå et trafikalt grunnkurs før du kan øvelseskjøre, uansett hvilken førerkortklasse du skal ha. Etter at kurset er gjennomført og dette er rapportert til trafikkstasjonen, vil førerkortkandidaten få tilsendt et bevis som han/hun må medbringe under all øvelseskjøring, både privat og med trafikkskolen. Kurset er på totalt 17 undervisningstimer, fordelt slik: # 10 timer trafikale kunnskaper. # 4 timer førstehjelp. # 3 timer mørkekjøringsdemonstrasjon. Trafikale grunnkurs som avholdes i perioden 1. mars - 15. oktober inneholder ikke mørkekjøringsdemonstrasjoner. Den taes da i forbindelse med oppkjøringen. Jeg holder selv på å skal kjøre opp, og hadde stor nytte av det trafikale grunnkurset..Siden det er mindre og mindre vanlig å ta teorikurs nå, så er trafikalt grunnkurs det nærmeste teoriundervisning du kommer i oppkjøringa. På kurset kan man plukke opp litt av hvert som man kan få bruk for både til teorieksamen og i den praktiske kjøringa. Mørkekjøringsdemonstrasjonen er jo obligatorisk, så denne MÅ du få med deg. At jeg fulgte så dårlig med på førstehjelpskurset angret jeg litt på... Var vitne til en bilulykke for noen månder siden, og siden jeg ikke kunne så veldig mye om førstehjelp da, måtte jeg bare stå å se på den personen som var skadet. Jeg var også helt handlingslammet, så jeg viste ikke hvordan vi skulle forholde oss, og det var ikke særlig moro - Tenkte på hvis jeg var alene på ulykkesstedet å måtta tatt meg av den/de skadede personene.... Grøsse! Heldigvis satt den en venninne i bilen som gikk på helse og sosial, og kunne førstehjelp meget godt. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hei Dette kurset er som å kaste penger ut av vinduet. 3000 for det kurset er helt sykt. Alt det man lærer dær kan man fra før, men man må jo ha det får å kunne ta noen form for sertifikat (uheldigvis). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå