Henrik C Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Spiller ingen rolle med BKK (regner med det er ISP), det er routeren som er problemet. Å 'forwarde' portene, er å sende FTP-request til rett maskin. (Via IP-adresse) 6348001[/snapback] da skal jeg se va jeg får til, ser om kompisen min er villig til å endre på innstillingene... 6348023[/snapback] Som sagt, dette er noe du må gjøre i routeren, ikke hos ISP. 6348028[/snapback] har skjønt det.. skal få han til å endre på innstillingene på routeren... 6348091[/snapback] Ah, sånn ja. Trodde du mente hos ISP. Men da er det rett. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Tvilsomt at den RG-boksen fra Allied Telesyn har blokkert noen porter, er det den eneste nettverksenheten (bortsett fra PC) du har? Prøv en portscan. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hmm sliter også med å få FTP serveren min online. Har det noe å si om jeg bruker port 22? Jeg får beskjed om at port 21 er opptatt når jeg prøver den. Har åpnet opp for 21 og 22.. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Har du Windows XP, må du huske å åpne portene i brannmuren. Gjelder vel egentlig også på både Linux og OS X, men jeg vet at WinXP blokker den. Lenke til kommentar
Enya Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg regner med at det er routeren... siden venner har problemer med det samme... Brannmuren i windows er deaktivert.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå