En græll grill Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Historien er slik: Da jeg fikk mitt 7900gt var det første jeg gjorde å klokke det. Fikk det opp til 550/770 fra 450/660. Etterpå klokket jeg det tilbake til stock, for å sammenligne i 3dmark. Da jeg prøvde å klokke opp igjen etter det var det slik at om jeg prøvde 30-40 mhz ville PC'n alltid fryse (skjermen miste signal) og jeg måtte restarte. Idag viste kortet seg endelig villig til å klokke igjen, klokket det tilbake til 550/770. Dette virket helt perfekt og stabilt, helt til jeg restartet. Etter jeg restartet får jeg ikke lenger signal på skjermen og kan ikke gjøre noe som helst. Trenger derfor hjelp. Har ikke grafikkorta en slik grei CMOS greie noe sted? Hadde vert veldig praktisk, men jeg har aldri hørt om noe slikt.. Noen som har noen ideer om hvordan jeg kan løse problemet? Endret 20. juni 2006 av Twoofus Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Kva slags produsent gjeld det? Eg har Gainward og har problem med regulatorane på kortet, dei blir alt for varme. Kan være det som er feilen på ditt kort også. Dette er eit kjent problem med 7900GT og det er mangen som faktisk har øydlaggd regulatorane ved overklokking, men dette har skjedd når dei har volt modda kortet. Lenke til kommentar
En græll grill Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Produsenten er Point of View. Har ikke voltmoddet kortet, men tror dere det faktisk kan hjelpe å gjøre det? Blir uansett ikke det første jeg gjør, da voltmodding fortsatt er nytt for meg, men hvis ikke noe annet kommer til å hjelpe... Endret 20. juni 2006 av Twoofus Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Produsenten er Point of View.Har ikke voltmoddet kortet, men tror dere det faktisk kan hjelpe å gjøre det? Blir uansett ikke det første jeg gjør, da voltmodding fortsatt er nytt for meg, men hvis ikke noe annet kommer til å hjelpe... 6347141[/snapback] Voltmodding vil neppe løyse problemet. Har du sett på kortet etter feil? Slik som svidde/brente komponentar? Går vifta rundt? Endret 20. juni 2006 av Elensar Lenke til kommentar
En græll grill Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Alt virket fint før jeg restartet. Hadde da kjørt i ca. en halvtime. Er sikker på at alt er riktig tilkoblet, har tatt kortet ut og inn flere ganger, viftene går, har ikke lagt merke til svidde komponenter, alt ser ut til å være i sjønneste orden. Ville vel vert logisk om voltmodding virket. Kortet får kanskje ikke nok strøm til å kjøre på den høye frekvensen, og trenger mer. Men hva vet vel jeg..er ikke ekspert på dette. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Alt virket fint før jeg restartet. Hadde da kjørt i ca. en halvtime.Er sikker på at alt er riktig tilkoblet, har tatt kortet ut og inn flere ganger, viftene går, har ikke lagt merke til svidde komponenter, alt ser ut til å være i sjønneste orden. Ville vel vert logisk om voltmodding virket. Kortet får kanskje ikke nok strøm til å kjøre på den høye frekvensen, og trenger mer. Men hva vet vel jeg..er ikke ekspert på dette. 6347827[/snapback] Gpuen går vell på 1,1v, har hatt min opp i 580 før det klikka og måtte restarte. Du kan jo prøve å voltmodde vist du ikkje finn fram til ein anna løysning. Ved volt modding av Gpu'en får den 1,4 volt . Da får du den opp i godt over 600mhz. Har tenkt på å voltmodde mitt eiget kort men tar ikkje sjangsen på å øydelegge spenningsregulatorane. Edit: Sjekk denne tråden for voltmodding av 7900GT kort. Endret 20. juni 2006 av Elensar Lenke til kommentar
En græll grill Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Nå har jeg moddet kortet til 1,4 V. PCen skrudde seg skikkelig på og alt funker fint. Takk til deg Elensar for hjelpen Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Nå har jeg moddet kortet til 1,4 V. PCen skrudde seg skikkelig på og alt funker fint. Takk til deg Elensar for hjelpen 6367678[/snapback] np, tenker eg og skal kjøpe meg conductive paint og modde det til 1,4v. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå