Harvester Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Det hele begynte med at jeg skulle teste en DVD-brenner jeg skulle bruke i en PC jeg skal bygge meg. Den PC'en jeg testa den i, (den jeg sitter ved nå) er ganske gammel, og har lite ledninger, så jeg tok ut CD-brennern og satte inn DVD-brennern. Den hadde visst strøm, for det gikk an å åpne og lukke den, men ingen respons på PC'en. Prøvde å finne maskinvaren på kontrollpanelet, men fikk det ikke til. Siden jeg ikke vet så alt for mye om dette gikk jeg inn i bios for å se om den var aktiv. I Bios fant jeg et sted det stod Drive A og Drive B. På Drive A stod det [1.44M, 3.5 in.] og på Drive B stod det [None]. Satsa på at dette var det jeg lette etter, og forandret B til [7XX(to tall jeg ikke kommer på)K 3.5 in.] Prøvde dette, men det funka fortsatt ikke. Satte så i den gamle CD-brennern og tok ut DVD brennern og satte det i bios på none igjen. Men så, nå funker ingen av CD-ROMene. På Min Datamaskin vises ikonet til DVD-ROMen, men den funker ikke. Noen som har noen forslag til hva jeg skal gjøre? Har prøvd å finne ROMene på maskina, men uten hell. Vet ikke så mye om dette, så vet noen hva jeg skal gjøre? Ganske kjedeli å sitte uten en eneste CD-ROM............... Takker for alle svar EDIT: Glemte å si det, men strømmen på CD-brenneren er også klikk. Fungerer akkurat når man slår på maskina, men på boot-screen slutter den å virke totalt. får å få den til å virke igjen må jeg ta ut strømmen bak på brenneren, og sette den inn igjen ............. Endret 21. juni 2006 av Ungoliant Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hei! A: og B: er diskettstasjoner. Du skal se under IDE-enheter. Gamle pcer er et herk når det gjelder slike ting. Prøv nullstilling av BIOS. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) JAAAAAA!! Problemet er løst! Tok ut brennern, fiksa litt på skinnene, satte den inn, og da virket det! Aner ikke hva som gjorde det, men det kan være det samma! Herlig å ha CD-Rom igjen! Endret 21. juni 2006 av Ungoliant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå