Gå til innhold

Spørsmål om Blizzard Downloader

Anbefalte innlegg

Disclaimer: WoW-n00b-alert!

Kompis av meg fikk omsider lurt meg til å prøve litt WoW med en sånn guest-account. Greit nok tenkte jeg, vi kan jo prøve. Har jo spilt Ultima Online i 9 år nå, kanskje på tide med litt innsikt i noe nytt? :p

Ettersom jeg omsider fikk konfigurert firewall og åpna porter i router (les: downloaderen reagerte ikke), så ser jeg at hastigheten øker hele tida. Fortsatt greit nok, men så ser jeg samtidig på D/U meteret mitt at jeg uploader noe helt inn i det sykeste samtidig. Da er spørsmålet mitt som følger til dere som har greie på det: Funker den downloaderen som en torrent? Dvs at jeg samtidig deler det jeg laster ned til andre som også skal patche?

Det ironiske med hele greia er at jeg uploader faktisk raskere enn jeg laster ned i på toppen av det hele.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er en torrent. Og alle som laster ned update tvinges til å laste opp samtidig, dermed går det så og si i max fart for alle som en. Når det er 12938219839 folk å laste ned biter fra går det kjappere for alle enn om det var 1 som delte fila og alle lasta ned fra kun han, ikke sant? Ikke heng deg opp i at du laster opp da, det er bare for ditt eget og andres beste.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Det finnes alternative måter, står om det hos Blizzard. Jeg vil likevel tro at de fleste som spiller MMORPG-spill ikke sitter med 56k-modem lengre. Tenke seg telefonregninga etter et par faste 5-timers BWL raids i uka da.

Menehh..du laster ikke ned patchen mens du spiller, alle må ha patchen før de får starta selve spillet.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Linje er ikke noe problem (for min del ihvertfall), var bare mer av rein nysgjerrighet siden jeg stussa litt på at jeg plutselig sto og stanga på 200 kb/sec... UT!

Tanken er jo god, og i prinsippet funker det bra, men jeg syntes alikevel det er litt dårlig av Blizzard og la andre stå for fordeling av deres patcher som er påkrevd for å spille spillet du betaler dem for.

Lenke til kommentar
Så det er bedre av dem at du laster ned i timevis av en eller noen få servere, istedet for å kunne få det kjapt ved hjelp av andre spillere?

6348210[/snapback]

Sier bare at når noe koster såpass som det her, så bør dem ha servere som takler den slags pågang og ikke la dem som betaler for det stå for seeding til andre brukere i tillegg. Av andre spill jeg har spilt har jeg lasta ned patcher (bl.a MMORPG's) direkte fra deres servere i bortimot 10 ganger så raskt som det her gikk.

Nåja... ikke verdens undergang. Bare mine to setninger om saken. :p

Lenke til kommentar
Det finnes alternative måter, står om det hos Blizzard. Jeg vil likevel tro at de fleste som spiller MMORPG-spill ikke sitter med 56k-modem lengre. Tenke seg telefonregninga etter et par faste 5-timers BWL raids i uka da.

Menehh..du laster ikke ned patchen mens du spiller, alle må ha patchen før de får starta selve spillet.

6347304[/snapback]

Neivel?

Hver eneste gang jeg logger på nå for tiden aktiveres denne funksjonen, synsykt irriterende å måtte spille med den. Finnes andre ting enn 56k-modem. Jeg har nemlig ISDN. Telenor synes tydeligvis ikke at det er nok penger å tjene dersom de investerer i en oppgradering av sentralen der jeg bor slik at jeg og naboene kan få ADSL.

Siden vi er innpå dette området.. dere vet ikke om noen ISP-er som tilbyr trådløst internett (3G)? Har sett litt rundt men finner bare dårlige tilbud.

Lenke til kommentar

Se i downloaderen sin config etter noe funksjon som sier den alltid starter når WOW starter da..den gjør det nemlig KUN hos meg etter at jeg har logget inn, og en ny patch er funnet. Da lukker spillet seg, Blizz downloader popper frem og downer patchen. Så forsvinner den og spillet restarter.

Om du har kommet borti en knott som sier "Always load on startup" vites jo ikke.

Lenke til kommentar

Det skal heller ikke avslutte hvis det ikke er en patch å laste ned. Det jeg tenker på er at hvis du flipper ut av WOW med Alt-Tab, og sjekker noen funksjoner i Downloaderen som går i bakgrunnen. Jeg ser for meg at den KUN laster opp en av patchene du har lasta ned tidligere. Det er nemlig klin hakke peise umulig å spille uten å ha siste patch. Nå er det en patch på gang idag, og dermed er spillet stengt mange timer.

Det skulle jo tatt seg ut om folk kunne logge på med forskjellige versjoner av spillet, der noen hadde den nyeste patchen med ekstra instancer og monstre, mens andre ikke har det og ikke får sett det. Bare rot. Patcher endrer også ofte småting på spells og talents, så da MÅ alle ha samme versjon.

Du har sikkert tikket av et eller annet i interface på downloaderen som ber den fortsette å dele ut patchen etter endt nedlasting.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Det skal heller ikke avslutte hvis det ikke er en patch å laste ned. Det jeg tenker på er at hvis du flipper ut av WOW med Alt-Tab, og sjekker noen funksjoner i Downloaderen som går i bakgrunnen. Jeg ser for meg at den KUN laster opp en av patchene du har lasta ned tidligere. Det er nemlig klin hakke peise umulig å spille uten å ha siste patch. Nå er det en patch på gang idag, og dermed er spillet stengt mange timer.

Det skulle jo tatt seg ut om folk kunne logge på med forskjellige versjoner av spillet, der noen hadde den nyeste patchen med ekstra instancer og monstre, mens andre ikke har det og ikke får sett det. Bare rot. Patcher endrer også ofte småting på spells og talents, så da MÅ alle ha samme versjon.

Du har sikkert tikket av et eller annet i interface på downloaderen som ber den fortsette å dele ut patchen etter endt nedlasting.

Ja, jeg vet all må ha samme versjon av spillet. Når det er sagt så har jeg har ikke lastet ned 1.11 tidligere, og det er vel den det dreier seg om?

Så jeg laster ikke opp noe, vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Går ikke an å laste ned en patch som ikke er sluppet enda.

Så HVA det isåfall er du mener den laster ned aner ikke jeg. Alle som prøver å logge på spillet nå får beskjed at det ikke går, vent til senere.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Kanskje det er det de vil da? Spre nedlastningene ut over flere dager? Slik at noen faktisk har lastet ned patchen fra før og det blir mindre folk som skal patch AKKURAT samtidig?. Filen kan ligge på PC-en og "aktiveres" når patchdagen er her :)

Og hva jeg laster ned? Blizzard Downloadern viser en fil på 127 MB som heter ett eller annet med WoW-patch. Husker ikke, og kan ikke sjekke fordi at jeg sitter på skolen nå.

Lenke til kommentar

Background downloader er en ny ide som fungerer utmerket om du har en linje som holder. Den "preloader" patchen mens du spiller, sånn at du slipper å vente på nedlastingen når patch-dagen engang kommer. Derfor har 1.11 vært på PC-en min den siste uken.

Du kan skru den av bakgrunnsnedlasting ved å hake av "Allow Background Download" eller noe slikt i downloaderens Preferences-tab.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...