Red8Bull Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 måtte kjøpe ny router ettersom den gamle fra tafjord tok kvelden. problemet er at etter å ha sett opp eposten, kan eg kunn motta men får ikkje sende mail. har prøvt forskjellige epost klienter men får alltid samme feilmelding. har også dobbelt sjekket at smtp og pop stemmer overens med de opplysningene eg fekk fra tafjord. noen som har forslag over løsning på dette problemet? den nye routeren er av merke speedtouch 546i feilmeldingen er som følger: Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerne bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er [email protected]. Emne 'Soknadskjema kommunal stilling', Konto: 'pop3.adsl.no', Server: 'smtp.adsl.no', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '550 5.7.1 <[email protected]>... Relaying denied. IP name lookup failed [84.236.228.193]', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 550, Feilkode: 0x800CCC79 Lenke til kommentar
shakur Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 "Outlook Express / Outlook - feilmelding 0x800CCC79 Denne feilmeldingen kan dukke opp hvis du prøver å sende mail til noen og din mailleverandør bruker SMTP relay blokkering. I disse tilfellene må du gå inn i e-postoppsettet å legge inn ditt brukernavn og passord under 'min utgående SMTP server krever godkjenning." Hentet fra http://www.pc-hjelpen.com/html/arkiv/1/0069.asp Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 En kjapp whois på IP adr din, viser at du er tilkoblet Freewave, som ikke har noe med Tafjord å gjøre. Ikke rart du får relay denied når du er tilkoblet en annen ISP. Mailservere godtar vanligvis bare SMTP trafikk fra egne kunder, ellers hadde alle mailservere vært åpen for enorm spam utnyttelse. Sikker på du ikke er oppkoblet via modem på analog linje eller på naboen sitt trådløse nett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå