meastp Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hei! I dag dukket det opp et problem, og jeg er litt rådvill. Saken er at maskinen fryser, og det eneste som hjelper er å restarte manuelt. Musepekeren kan jeg bevege, men maskinen gir ingen respons på tastaturet (ctrl alt backspace for å drepe X, f.eks). Bakgrunn: Greide trolig å drepe et gf4 ti4400 med hjemmelaget vannkjøling. Derfor fjernet jeg det fra maskinen, og satte inn et gammelt gf256. Problemet er at vifta bråker, og at det ikke støtter mer enn 60hz, noe som er veldig anstrengende for øynene (jeg er vant med 85hz). I dag satte jeg inn et gf fx5500 som er passivt kjølt. Øvrig hardware kan sees i profilen. Noen gode råd? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hei! Sjekk temperatur på skjermkort og cpu. Sjekk strømforsyningen. Om du har overklokket, så prøv original klokkehastighet. Hvilket operativsystem bruker du? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Hvordan kan jeg undersøke dette nøyaktig uten å investere i temperaturmålere? De på hovedkort/grafikkort har jeg hørt er unøyaktige. Hvordan kan jeg undersøke strømforsyningen? Maskinen virker jo en stund, og fryser. Jeg har ikke overklokket. Bruker Ubuntu 6.06 Dapper Drake. Kan nevne at jeg nå har satt inn gf256, og maskinen har ikke fryst på flere timer. Vil gjerne bruke gf fx5500, så jeg har lyst til å finne problemet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå