Gå til innhold

Acer 24'', billig, men bra?


Anbefalte innlegg

Har litt lyst på en stooor skjerm igrunn. Leste at det var en 24 tommer her til ca. 10k som folk likte, men det blir litt mye, tror jeg ;-) Søkte på prisguiden, og fant et par billige ACER-skjermer, AL2416Ws og AL2423W.

 

Vrient å finne reviews på nettet, og nettleserne klikker når jeg går inn på newegg, får dermed ikke sjekket der. :no: Noen som har noen erfaringer/synspunkter på disse to skjermene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd et par Acer skjermer, og uten unntak er erfaringen min dårlig. Kontrast som er langt under det oppgitte, og lysstyrke som ikke er allverdens heller. I tillegg har jeg returnert en for å ha et vannvittig hakkete bilde... erstatningsskjermen lagde horisontale striper som minnet om en interlaced tv...

 

At de i det hele tatt er frekke nok til å lage en 24" uten DVI sier jo litt om hvordan de ser på kundene sine...

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Jeg har AL2416Ws og kan bare si en ting... løp å kjøp. Denne skjermen er det beste som har skjedd meg som ihuga gamer.

 

Herlig kontrast og innsynsvinkel! Ingen har ikke sett noen form for etterslep i spill whatsoever.

 

Denne skjermen rocker.

6401760[/snapback]

 

Tilgi meg, men nå skal jeg være krass.

 

Har du sammenliknet den med noen andre 24"? Og da mener jeg side ved side. Hvis ikke så har du lite grunnlag å uttale deg på.

 

Når den ikke har DVI, så er den ikke verdt mer enn halve prisen av en 24" med DVI, etter min mening (og jeg vil tro de fleste er enige). Ergo er den altfor dyr.

 

Jeg tror også at en sammenlikning side ved side med en annen 24" ville avslørt at de fleste skjermkort ikke klarer å levere hverken like skarpt bilde eller like bra farger på VGA som på DVI. 1920x1200 er en veldig høy oppløsning som stiller veldig strenge krav til kortet i VGA.

 

Og for de som enda ikke har fått med seg dette, SKJERMEN HAR IKKE DVI. Den er et misfoster som ikke burde eksistert i 2006. At 17" ikke har DVI er ikke såååå farlig, men at 24" ikke har det er absurd.

 

Styr unna!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

AL2416 og AL2432 har samme panel (s-pva) med like spesifikasjoner, eneste forskjell er at 2416 mangler DVI og den er 700 kroner billigere.

I denne testen blir den sammenlignet med Samsungs 242mp.

Jeg syns det er bra gjort av acer å lage to utgaver av denne skjermen, DVI avgiften som er innført vil jo gjøre skjermene litt dyrere, og da det er mange firma som kun bruker skjermene til teksbehandling så er vel vga godt nok.

Lenke til kommentar

Hvis du først kjøper 24" så har du råd til DVI. Og hvilke firmaer bruker 24" til tekstbehandling? Og det uten å tenke på DVI? Å bruke VGA på en så stor skjerm vil uansett gå hardt utover bildekvalitet og skarphet. Resten har jeg allerede sagt....

 

At den skjermen eksisterer er fremdeles absurd.

Lenke til kommentar
Hvis du først kjøper 24" så har du råd til DVI. Og hvilke firmaer bruker 24" til tekstbehandling? Og det uten å tenke på DVI? Å bruke VGA på en så stor skjerm vil uansett gå hardt utover bildekvalitet og skarphet. Resten har jeg allerede sagt....

 

At den skjermen eksisterer er fremdeles absurd.

6495417[/snapback]

 

Forsåvidt enig i dette som blir sagt her. Ante ikke at DVI var SÅ viktig, og dermed så legger jeg planene om en 24'' på hylla;) Tror det er smartere for min del å gå for en god 20'' istedet. Kan fort spare litt penger, trenger litt annen HW også. Men må si jeg syns det er rart at de slipper denne skjermen når den har en så stor ulempe i forhold til andre skjermer.

 

Forøvrig lurer jeg litt på hvorfor en 24'' wide koster SÅ mye mer enn en 20'' 4:3. Forholdet mellom pris og skjermflate er mye mindre på en 20'' enn på en 24'', det høres for meg litt merkelig ut, siden det er skjermflaten som koster penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...