Gå til innhold

Overclocking av et Asus Gf4 Ti4400

kristwa

Anbefalte innlegg

Sitter her med et ASUS GeForce4 Ti4400 og skal "teste" meg frem med Powerstrip og overclocking.

Jeg ser at standard clockrates på skjermkortet er 274,5/553,5. Lurer på liksom i hvilke intervaller jeg bør øke på megaherzene. Hvor mye igangen, eventuellt hvor kan jeg starte.

Ellers så har jeg ikke endret på kjølemekanisme på skjermkort osv. Kan ta med at CPU temp er ~47 og systemp er ~35.

Takker for all hjelp :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg stoppet på 305/650 jeg. Kan jeg satse høyere eller bør dette være veldig nærme maks ytelse på kortet?

Kan til opplysning si at jeg har ikke på noen måte opplevd artifacts. 3DMark score har endret seg fra 10779 til 11306.

[ Denne Melding var redigert av: Kr]st[an på 2002-10-12 23:42 ]

Lenke til kommentar

Mitt Asus Ti4400 kort går til 295/670. Hvis jeg går noe særlig høyere på GPU begynner 3DMark 2001SE å hakke, og hvis jeg går noe særlig høyere på minnet opplever jeg en del artifakter. Det er bare å prøve seg fram til du begynner å oppleve problemer, og deretter klokke ned igjen til disse forsvinner. Tror ikke kortet tar skade dersom du klokker litt for høyt for deretter å klokke det ned igjen. Jeg har i hvert fall ikke opplevd noen problemer med mitt kort nå jeg har brukt denne fremgangsmetoden.

Lenke til kommentar

dnort, om du vil klokke GPU'en litt mer kan du jo bare gjøre som meg da... :grin:

104-0451_IMG.JPG

kortet mitt blir ikke varmt uansett hvor mye jeg klokker, eneste som skjer er at maskinen henger seg om jeg klokker for høyt, men kortet er fremdeles bare lunkent.. :wink:

har nå klokket det til 305/650 og det er 100% stabilt.. (kan gå høyere også, men har ikke behov for det...)

PS! beklager at bildet ble så stort.. :oops:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...