Gjest Slettet+432 Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Heisann... Har oppdaget at jeg skjelver ganske mye i hånden, klarer ikke holde den skikkelig stødig liksom. Irriterende når jeg filmer og bruker steadicam, det skal være sikkert. Noen som vet hvorfor jeg skjelver sånn, og hva jeg kan gjøre for å få en litt mer stødig hånd? Hehe... Aleks Lenke til kommentar
esa Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 det kan bli noe med blodsukkeren, eller kanskje du må bare trene hånden din... hadde samme problemet da jeg brukte kamera, der er noe triks for å holde hånden i ro. kanskje du kan spør i Film/Tv tråden, hvis ingen vet her. esa Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Alle skjelver jo litt i hånden, noe som delvis kommer av elektromagnetiske forstyrrelser på nervetrådene som leder ut til musklene. Forstyrrelsen kommer bedre til syne på små muskelgrupper som eks. fingrene o.l. Teoretisk sett er det da altså mulig at dersom du har vært inne i et område med kraftig elektromagnetisk utsråling (f.eks. ved siden av en høyspent-ledning) kan dette ha påvirket intensiteten på den naturlige skjelvingen. Rent kjemisk vil nemlig alle nervecellene etter tur ta inn en viss mengde K- ioner, og skyve ut en tilsvarende mengde Na+ ioner noe som da vil skape en elektrisk puls (se for deg "bølgen" til publikum på en fotballbane) som vil få musklene nervecellene er koplet til, til å kontrahere. Intensiteten på hvor mange ganger i sekundet denne pulsen (på 70mV) blir sendt om igjen er det som avgjør hvor mye muskelen kontraherer / strammer seg. Hos deg er det da sannsynligvis noe som påvirker antall pulser som går gjennom nervecellene dine og ut til fingrene, en eller annenslags forstyrrelse "på linja", eller det kan være noe "feil" med avsenderen av signalet; som da oftest er hjernen. Dette kan, som sakt, komme av at du befinner deg i et kraftig elektromagnetisk felt, eller at hjernen din er mer aktiv en den trenger å være Klokken er snart 5 om natten, noe som kan innebære at teksten suger Endret 21. juni 2006 av Nissen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hm... Blodsukkeret? Diabetes, altså? Flere i slekten som har det... Håper ikke jeg får det. Ja, vet at alle skjelver litt, men jeg skjelver mye mer enn normalt. Tror ikke jeg befinner meg i noe elektromagnetisk område... Ikke her hjemme på rommet mitt, vel? Er irriterende når man skal lodde også... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hm... Blodsukkeret? Diabetes, altså? Flere i slekten som har det... Håper ikke jeg får det. 6351272[/snapback] Eller tidlig stadium av Parkinson? Forhåpentligvis er du bare anspent av å forsøke å holde hånd/finger/kamera/loddebolt i ro. Prøv å slapp av og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Har du et kamera som kan dokumentere dette ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hæ? Har kamera ja... Gidder ikke filme bare for å legge det opp her.. Men jeg er ganske sikker på at jeg skjelver mer enn folk flest. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hæ? Har kamera ja... Gidder ikke filme bare for å legge det opp her.. Men jeg er ganske sikker på at jeg skjelver mer enn folk flest. 6352263[/snapback] Derfor jeg spør. Ikke det at jeg tviler, men alt er relativt. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Alle skjelver jo litt i hånden, noe som delvis kommer av elektromagnetiske forstyrrelser på nervetrådene som leder ut til musklene. Forstyrrelsen kommer bedre til syne på små muskelgrupper som eks. fingrene o.l. Teoretisk sett er det da altså mulig at dersom du har vært inne i et område med kraftig elektromagnetisk utsråling (f.eks. ved siden av en høyspent-ledning) kan dette ha påvirket intensiteten på den naturlige skjelvingen. Rent kjemisk vil nemlig alle nervecellene etter tur ta inn en viss mengde K- ioner, og skyve ut en tilsvarende mengde Na+ ioner noe som da vil skape en elektrisk puls (se for deg "bølgen" til publikum på en fotballbane) som vil få musklene nervecellene er koplet til, til å kontrahere. Intensiteten på hvor mange ganger i sekundet denne pulsen (på 70mV) blir sendt om igjen er det som avgjør hvor mye muskelen kontraherer / strammer seg. Hos deg er det da sannsynligvis noe som påvirker antall pulser som går gjennom nervecellene dine og ut til fingrene, en eller annenslags forstyrrelse "på linja", eller det kan være noe "feil" med avsenderen av signalet; som da oftest er hjernen. Dette kan, som sakt, komme av at du befinner deg i et kraftig elektromagnetisk felt, eller at hjernen din er mer aktiv en den trenger å være Klokken er snart 5 om natten, noe som kan innebære at teksten suger 6350044[/snapback] Joda, men dette systemet er temmelig "digitalt" - det skal litt til for å utløse en slik puls, og den er ikke påvirket av "støy" - bare pulsfrekvensen som teller. Er vel en mer sannsynlig grunn at du strammer for mye eller rett og slett er for svak i hånda (eller at stillingen er ubehagelig) - for å holde noe dønn stille uten noe å støtte mot, bruker kroppen to muskler som den hele tiden korrigerer mot hverandre. Dersom korigeringen er for treig eller for stor (overkorigering), eller sikkert også for liten - da skjelver du. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Alle skjelver jo litt i hånden, noe som delvis kommer av elektromagnetiske forstyrrelser på nervetrådene som leder ut til musklene. Forstyrrelsen kommer bedre til syne på små muskelgrupper som eks. fingrene o.l. Teoretisk sett er det da altså mulig at dersom du har vært inne i et område med kraftig elektromagnetisk utsråling (f.eks. ved siden av en høyspent-ledning) kan dette ha påvirket intensiteten på den naturlige skjelvingen. Rent kjemisk vil nemlig alle nervecellene etter tur ta inn en viss mengde K- ioner, og skyve ut en tilsvarende mengde Na+ ioner noe som da vil skape en elektrisk puls (se for deg "bølgen" til publikum på en fotballbane) som vil få musklene nervecellene er koplet til, til å kontrahere. Intensiteten på hvor mange ganger i sekundet denne pulsen (på 70mV) blir sendt om igjen er det som avgjør hvor mye muskelen kontraherer / strammer seg. Hos deg er det da sannsynligvis noe som påvirker antall pulser som går gjennom nervecellene dine og ut til fingrene, en eller annenslags forstyrrelse "på linja", eller det kan være noe "feil" med avsenderen av signalet; som da oftest er hjernen. Dette kan, som sakt, komme av at du befinner deg i et kraftig elektromagnetisk felt, eller at hjernen din er mer aktiv en den trenger å være Klokken er snart 5 om natten, noe som kan innebære at teksten suger 6350044[/snapback] Joda, men dette systemet er temmelig "digitalt" - det skal litt til for å utløse en slik puls, og den er ikke påvirket av "støy" - bare pulsfrekvensen som teller. Er vel en mer sannsynlig grunn at du strammer for mye eller rett og slett er for svak i hånda (eller at stillingen er ubehagelig) - for å holde noe dønn stille uten noe å støtte mot, bruker kroppen to muskler som den hele tiden korrigerer mot hverandre. Dersom korigeringen er for treig eller for stor (overkorigering), eller sikkert også for liten - da skjelver du. 6353794[/snapback] Jeg er da ihvertfall ikke for svak... hehe. Er vel omtrent den 2. sterkeste i klassen. Hvis det var det du mente, da. Skal jeg prøve å stramme mer, eller slakke mer, liksom? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Ikke stram for mye. Og det å finne en støtte og en konfortabel stilling er alfa og omega for å unngå skjelving. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Er det hele tiden, eller bare søndag morgen og kveld? Selv kan jeg skjelve mye etter gode fyllekuler - etter Roskilde 2004 slet jeg med å spise pommes frittes... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hele tiden, mer eller mindre. Jeg drikker ikke... Er 14, snart 15, så skulle ikke tro dette er normalt? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hele tiden, mer eller mindre. Jeg drikker ikke... Er 14, snart 15, så skulle ikke tro dette er normalt? 6366234[/snapback] Jeg er 16, drikker littt, men jeg har ogsaa noe jaevelig med skjelving. Hele tiden.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hele tiden, mer eller mindre. Jeg drikker ikke... Er 14, snart 15, så skulle ikke tro dette er normalt? 6366234[/snapback] Jeg er 16, drikker littt, men jeg har ogsaa noe jaevelig med skjelving. Hele tiden.. 6366270[/snapback] Det er ikje så gale hos meg liksom... Skjelver en del, ikkje helt sinnsykt. Men såpass at det er irriterende under filming og bruk av loddebolt, og andre ting som krever stødighet på hånden. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hele tiden, mer eller mindre. Jeg drikker ikke... Er 14, snart 15, så skulle ikke tro dette er normalt? 6366234[/snapback] Jeg er 16, drikker littt, men jeg har ogsaa noe jaevelig med skjelving. Hele tiden.. 6366270[/snapback] Det er ikje så gale hos meg liksom... Skjelver en del, ikkje helt sinnsykt. Men såpass at det er irriterende under filming og bruk av loddebolt, og andre ting som krever stødighet på hånden. 6366496[/snapback] Jeg greier nesten ikke aa treffe det jeg skal lodde engang Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hele tiden, mer eller mindre. Jeg drikker ikke... Er 14, snart 15, så skulle ikke tro dette er normalt? 6366234[/snapback] Jeg er 16, drikker littt, men jeg har ogsaa noe jaevelig med skjelving. Hele tiden.. 6366270[/snapback] Det er ikje så gale hos meg liksom... Skjelver en del, ikkje helt sinnsykt. Men såpass at det er irriterende under filming og bruk av loddebolt, og andre ting som krever stødighet på hånden. 6366496[/snapback] Jeg greier nesten ikke aa treffe det jeg skal lodde engang 6366504[/snapback] Er ikje så gale hos meg Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Har et lite problem med at hånden skjelver _litt_ jeg å. Har vært til legen å spurt, og han sa at til noen er det bare slik, men man kan få medisin mot det... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Er det hele tiden, eller bare søndag morgen og kveld? Selv kan jeg skjelve mye etter gode fyllekuler - etter Roskilde 2004 slet jeg med å spise pommes frittes... 6364591[/snapback] Tja, har ikke merka så mye til den effekten, men etter at jeg har jobbet statisk med noe over en lenger tid, så kan det bli ille - f.eks. var jeg en runde med løvblåsa i går (som rister og bråker noe jævlig, i tillegg til at den må holdes i en merkelig stilling med ganske god presisjon for å unngå å blåse løv og kongler og annet rusk overalt borsett fra dit det skal), og når jeg kom inn etterpå så merka jeg en del "slitenristing". Lenke til kommentar
GeO Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Er det hele tiden, eller bare søndag morgen og kveld? Selv kan jeg skjelve mye etter gode fyllekuler - etter Roskilde 2004 slet jeg med å spise pommes frittes... 6364591[/snapback] Tja, har ikke merka så mye til den effekten, men etter at jeg har jobbet statisk med noe over en lenger tid, så kan det bli ille - f.eks. var jeg en runde med løvblåsa i går (som rister og bråker noe jævlig, i tillegg til at den må holdes i en merkelig stilling med ganske god presisjon for å unngå å blåse løv og kongler og annet rusk overalt borsett fra dit det skal), og når jeg kom inn etterpå så merka jeg en del "slitenristing". 6367850[/snapback] Dette har jeg òg merket. Var hos min farmor og klippet hekken i hagen hennes her i vår. Brukte en "manuell" hekksaks, som medførte en - for meg - totalt uvant arbeidsstilling. Slet med å balansere maten (tror det var kjøttkaker) på gaffelen da jeg ble servert middag etterpå. Litt nifst, litt komisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå