Gå til innhold

HP Pavilion - trøbbel med DVD-brenner

Anbefalte innlegg

Kjøpte for ikke lenge siden en HP Pavilion dv5450 og er noe skuffet over dvd-brenneren.

Når jeg ripper musikk blir det hakkete og noen ganger også borte korte partier av musikken.Ikke hele låta,men 2-3 steder som regel.

Dette er ikke nedlastet musikk,men min egen.Også gamle cd'er som i hvert fall ikke har noe form for kopisperre skjer dette med.

Noen som vet hva som skjer her? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte for ikke lenge siden en HP Pavilion dv5450 og er noe skuffet over dvd-brenneren.

Når jeg ripper musikk blir det hakkete og noen ganger også borte korte partier av musikken.Ikke hele låta,men 2-3 steder som regel.

Dette er ikke nedlastet musikk,men min egen.Også gamle cd'er som i hvert fall ikke har noe form for kopisperre skjer dette med.

Noen som vet hva som skjer her? :(

6346319[/snapback]

Bruker du et skikkelig rippeprogram? Prøv f.eks. CDex. Der kan du tune litt og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Har brukt CDex,Easy CD-DA Extractor,Windows Media Player o.s.v.Har testet med å sette ned hastighet på rippen og alt det der,men nei.

6346560[/snapback]

Nå er ikke jeg noen ekspert på dette her, men hvilke innstillinger har du under CD Drive på CDex? (screenshot f.eks.)

Lenke til kommentar

Kan hende maskinen din "hikker", dvs at det er et program som kjører i bakgrunnen som drar resurser eller at harddisken som muligens sitter på samme ide-kabel blir hefti brukt. Problemet ditt kan oppstå av flere grunner. beskriv litt mer av hva maskinen din inneholder samt hva som er innstallert på maskinen (er det mye søppel som er innstallert?)

Lenke til kommentar
Kan hende maskinen din "hikker", dvs at det er et program som kjører i bakgrunnen som drar resurser eller at harddisken som muligens sitter på samme ide-kabel blir hefti brukt. Problemet ditt kan oppstå av flere grunner. beskriv litt mer av hva maskinen din inneholder samt hva som er innstallert på maskinen (er det mye søppel som er innstallert?)

6346809[/snapback]

Godt poeng. Kjør en omgang med SpyBot og CrapCleaner, skru av indexering av C:, og defragmenter disken.

Edit: Og kjører du Norton ettellerannet (ressurstyv) kan du prøve å disable det mens du ripper.

Skader ikke å prøve, ihvertfall.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Takker så mye for fine svar.Dete er instillingene jeg har på CDex instillinger

Bedre forslag mottas med takk  :D

6347152[/snapback]

Ok, men hva med de andre innstillingene?

Her er noen av mine (NEC 3500):

Read Sectors: 26

Read Overlap: 7

Block Compare: 1

Ripping Method: Standard

Enable Jitter Correction (checked)

CD Speed: 0

Spin up time: 0

Number of retries: 0

Number of retries må muligens justeres dersom plata er skadet e.l.

Men prøv å rydde litt på disken og sånt også, det kan hende hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...