Gå til innhold

Sultestreikende Afghanistanere får viljen sin.

Anbefalte innlegg

Til Melkekartong,

Arbeidsmarkedet virker for meg å bestå av en overvekt av stillinger hvor det kreves spesialkompetanse. "drittjobbene" er etter det jeg kan finne i mindretall.

Ikke dermed sagt at det ikke kan være problematisk å få jobb hvis man er fremmedspråkelig. God og målrettet språkopplæring er det som mangler etter min erfaring.

6361333[/snapback]

Immigranter tar vaskejobber når ingen tar sjansen på å ansette de som ingeniører, som de egentlig er utdannet til i sitt hjemland.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eeeh... Du vet at vi nå har en flertallsregjering? Det betyr at regjeringen har støtte fra et flertall i Stortinget, og at de dermed ikke trenger støtte fra verken FrP, Høyre eller KrF? Edit: Og at det selvsagt ikke er slik at f.eks. 10% av SV og AP stemmer sammen med FrP/H mot sin egen regjering. :nei:

6361352[/snapback]

Menneskene som sitter på stortinget handler på egenhånd, dersom 10% av de rødgrønne er redde for Afghanerne, kan det gjerne hende at de stemmer som FrP/Høyrepolitikerne (ikke nødvendigvis sagt at de faktisk stemmer slik, men vi tar utgangspunkt i det). Det er ikke slik at Stoltenberg står bak ryggen deres med en diger lærpisk med masse pigger på idet de stemmer.

Så jo, det er enkelte som stemmer mot sin egen regjering og jeg savner en oversikt/statistikk der man kan se på forskjellige saker/vedtak og se hvordan de enkelte partiene har stemt på forskjellige saker. DA tror jeg man finner en god del dobbeltmoralisme og valgflesk!!

Hadde du noen flere argumenter?

Eller kommer resten etter hvert?

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Menneskene som sitter på stortinget handler på egenhånd, dersom 10% av de rødgrønne er redde for Afghanerne, kan det gjerne hende at de stemmer som FrP/Høyrepolitikerne (ikke nødvendigvis sagt at de faktisk stemmer slik, men vi tar utgangspunkt i det). Det er ikke slik at Stoltenberg står bak ryggen deres med en diger lærpisk med masse pigger på idet de stemmer.

Å skylde på FrP/Høyre fordi man ikke liker de vedtak de rødgrønne regjeringspartiene kjører gjennom på Stortinget er ganske drøyt.

Om han ikke står der med en pisk i bokstavelig forstand, så passer man på, jo.

Edit: quotetull.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Til Melkekartong,

Arbeidsmarkedet virker for meg å bestå av en overvekt av stillinger hvor det kreves spesialkompetanse. "drittjobbene" er etter det jeg kan finne i mindretall.

Ikke dermed sagt at det ikke kan være problematisk å få jobb hvis man er fremmedspråkelig. God og målrettet språkopplæring er det som mangler etter min erfaring.

6361333[/snapback]

Immigranter tar vaskejobber når ingen tar sjansen på å ansette de som ingeniører, som de egentlig er utdannet til i sitt hjemland.

6361414[/snapback]

Jeg har jobbet endel med mange forskjellige nasjonaliteter. Gjennomgående har disse hatt mangelfull skolegang fra sine respektive hjemland. Har erfart at de arbeidsgiverne som jeg kjenner ikke har villet ansette innvandrere pga. språkproblemer, og disse språkproblemene kan ikke rettes med 3 timer norskopplæring i uka. Lurer egentlig på om det idag er så veldig utbredt at høyt utdannede innvandrere ikke får jobb pga. nasjonaliteten.

Hvorfor skulle det komme veldig mange høyt utdannede innvandrere til Norge for å søke jobb? Hvis disse kommer fra land utenfor EØS-området, ville de vel mest sannsynlig tilhøre høyere middelklasse i sine hjemland, og dermed tilhøre en elite.

:)

Lenke til kommentar

Å skylde på FrP/Høyre fordi man ikke liker de vedtak de rødgrønne regjeringspartiene kjører gjennom på Stortinget er ganske drøyt.

Om han ikke står der med en pisk i bokstavelig forstand, så passer man på, jo.

Edit: quotetull.

6361455[/snapback]

Greit, det er ikke FrP/Høyre sin skyld at vedtaket om å sende Afghanerne ut ble fattet. Men det jeg sier er nettopp det at det ikke engang trenger å være et flertall av de rødgrønne for at et vedtak skal stride mot deres politikk. Kun 14% av de rødgrønne på tinget kan følge med de borgerlige for at et vedtak skal få gjennomslag forutsatt at de borgerlige stemmer 100% likt.

Så det å si at det er "de rødgrønne" sin feil mener jeg ikke er riktig. Da må man heller kunne vite hvem som stemte hva og deretter evt. ha partier som syndebukker. :p

Dere som stemte i år - Hvor mange av dere er egentlig fornøyd med politikken partiet ditt faktisk utøver? (tenker ikke på valgflesk her, her tenker jeg avgjørelser). Jeg er enig i mye av det partiet mitt står for, men det er enkelte ting jeg synes er helt høl i huet - og det er jeg sikker på at det også er noen på tinget som føler..

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle det komme veldig mange høyt utdannede innvandrere til Norge for å søke jobb? Hvis disse kommer fra land utenfor EØS-området, ville de vel mest sannsynlig tilhøre høyere middelklasse i sine hjemland, og dermed tilhøre en elite.

6361501[/snapback]

Fordi vi er det beste landet å bo i.

Fordi vi har de beste damene :D :D :D

Hadde jeg vært singel og hadde kunne hatt en MYE bedre jobb og MYE bedre levevilkår i et annet land, hadde jeg definitivt fløtta... Ser ikke ut til at det EGENTLIG blir aktuelt når man allerede bor i Norge :-)

Man kan flytte, få en bedre lønn, men samtidig risikere å få et dårligere arbeidstakervern. Og det hjelper ikke med god lønn når man får sparken på dagen.

Lenke til kommentar
Greit, det er ikke FrP/Høyre sin skyld at vedtaket om å sende Afghanerne ut ble fattet. Men det jeg sier er nettopp det at det ikke engang trenger å være et flertall av de rødgrønne for at et vedtak skal stride mot deres politikk. Kun 14% av de rødgrønne på tinget kan følge med de borgerlige for at et vedtak skal få gjennomslag forutsatt at de borgerlige stemmer 100% likt.

Men noe sånt skjer ikke i praksis..

Så det å si at det er "de rødgrønne" sin feil mener jeg ikke er riktig. Da må man heller kunne vite hvem som stemte hva og deretter evt. ha partier som syndebukker. :p

Utenrikspolitikk er regjeringens ansvarsområde, det er ikke alt som blir behandlet i Stortinget. Det er den sosialistiske flertallsregjeringen som står bak dette vedtaket, ingen andre. Og det viser at de ihvertfall klarer å ha litt kontinuitet i den praktiske politikken.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

6361501[/snapback]

Fordi vi er det beste landet å bo i.

Fordi vi har de beste damene :D :D :D

Hadde jeg vært singel og hadde kunne hatt en MYE bedre jobb og MYE bedre levevilkår i et annet land, hadde jeg definitivt fløtta... Ser ikke ut til at det EGENTLIG blir aktuelt når man allerede bor i Norge :-)

Man kan flytte, få en bedre lønn, men samtidig risikere å få et dårligere arbeidstakervern. Og det hjelper ikke med god lønn når man får sparken på dagen.

6361669[/snapback]

Slik som jeg har oppfattet kulturer utenfor EØS-området er disse stedene, forutsatt man har penger nok mye bedre enn Norge. Fordi i disse landene har penger en mye større betydning for hvilke tilleggsrettigheter man kan "kjøpe" seg.

I disse landene kan man kjøpe seg x ant. slaver for ethvert behov, for det som anses som minstelønn i Norge. Jeg tviler også på at noen er villige til å forlate familie/røtter/kultur bare på grunn av Norske damer.

Jeg er kun enig i utsagnet om at vi har det beste landet å bo i, forutsatt at man er fattiglem.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120796

"Ved minst ett tilfelle måtte en av de sultestreikende afghanerne søke legehjelp for forspisning.

..

I løpet av den 27 dager lange sultestreiken utenfor Oslos domkirke, har legene gitt godt over 60 behandlinger [for forspisning]."

:roll:

6361963[/snapback]

Disse 60 forspiste du henviser til, hvor står det skrevet i artikkelen? :dontgetit:

Lenke til kommentar
I løpet av den 27 dager lange sultestreiken utenfor Oslos domkirke, har legene gitt godt over 60 behandlinger.

Står ikke noe om at alle 60 ble behandlet av forspisning, den konklusjonen trakk han selv.

Men poenget er at en person forspiste seg etter et stort måltid mat mens han sultestreiket. Resten av afghanerene har nok garantert kost seg med godt mat de også. Det sier litt om disse folkene, sultestreiker for sin sak, også spiser de når ingen ser på.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
I løpet av den 27 dager lange sultestreiken utenfor Oslos domkirke, har legene gitt godt over 60 behandlinger.

Står ikke noe om at alle 60 ble behandlet av forspisning, den konklusjonen trakk han selv.

Men poenget er at en person forspiste seg etter et stort måltid mat mens han sultestreiket. Resten av afghanerene har nok garantert kost seg med godt mat de også. Det sier litt om disse folkene, sultestreiker for sin sak, også spiser de når ingen ser på.

6362246[/snapback]

Sånn jeg oppfatter artikkelen så , orienterte helsetjenesten om riktig prosedyre når man går ut av en sultestreik, deretter er det en som får problemer fordi han ikke forholder seg til rådene ...? Jeg vet at hvis fordøyelsessystemet ligger "brakk" for lenge så må man være forsiktig med hva man inntar, for ikke å få fordøyelsesproblemer.

Dessuten har vel du like lite bevis for utsagnet om at "resten" har kost seg eller?

:hmm:

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120796

"Ved minst ett tilfelle måtte en av de sultestreikende afghanerne søke legehjelp for forspisning.

..

I løpet av den 27 dager lange sultestreiken utenfor Oslos domkirke, har legene gitt godt over 60 behandlinger [for forspisning]."

:roll:

6361963[/snapback]

De cheater, kick dem fra Norge serveren og redirect til Afghanistan.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/06/22/469659.html

De vil prøve på nytt :p Vel, man skal aldri gi opp...

Lenke til kommentar
1. Våre forfedre var immigranter i Norge. De som opprinnelig "eide" Norge - om noen eier Norge, noe du tydeligvis mener, er samene.

Samene? Nomadefolket samene? Uansett er det irrelevant hvem som var her først. Poenget er hvem landet er hvem som bygget velferdsstaten Norge. Hvem som med blod, svette og tårer jobbet ræva av seg for at etterkommerne skulle få det såpass bra som vi har det i dag.

Etterkommerne deres HAR det bra. Vi har råd til utallige ting, båter, TVer, NRK-lisens, det er utallige millionærer blant oss - hvorfor skal vi ikke dele godene med mennesker som virkelig trenger det? Skal vi holde alle andre utenfor? Folk som aldri engang har hatt en TV?

Vi skal hjelpe de som virkelig trenger det, men vi har ikke ressurser til å ta på oss alle verdens problemer. Så lenge vi har et velferdssamfunn må vi være strenge på hvem vi tar hit, eller så kan vi slippe inn hvem som helst, men de får ikke uten videre benytte seg av velferdsgodene våre.

2. Blant den rødgrønne regjeringen har man også FrP-politikere, Høyrepolitikere, KRF-politikere. Flertallet i denne regjeringen stemte for å sende de tilbake.

Det er da irrelevant for det faktum at de rødgrønne, som har flertall på Stortinget, fattet vedtaket.

4. Okay, forfedrene våre gjorde en kjempejobb, supert. Situasjonen i midtøsten er en helt annen! De kan ikke sammenlignes!

Joda. Også Norge har gått gjennom svært vanskelige tider.

De eneste jobbene som er å få som asylsøker i dag er vel igrunn underbetalte vaskejobber og.... hmm... well, that's it.

Har du hatt vaskejobb? Er du nå så sikker på at det er dårlig betalt?

Det er et enormt behov for arbeidskraft i Norge - bedre blir det ikke av at FRP, høyre og resten av guttegjengen vil importere arbeidskraft fra Østeuropa. Hvorfor kan ikke heller Ugay fra Uganda male et hus? Da betaler han også skatt - i motsetning til østeuropeerne FrP vil ha tussende rundt i Norge..

Fordi det er kortere vei fra Polen til Norge enn fra Uganda til Norge. Polakkene som kommer for å jobbe her drar tross alt hjem igjen.

Rasisme - okay, la oss si at det var svensker det var snakk om - hadde det blitt så mye bråk da?

Hvis det ble fattet vedtak om at en gruppe svensker skulle ut av landet og de nektet, så ville det blitt bråk ja.

Du har vel selvinnsikt nok til å forstå at den eneste grunnen til at det er så mye bråk er fordi det er nettopp Afghanere - folk som er litt brune i huden.

...

Utsagnet ditt er kun et desperat forsøk på å forsvare din egen rasisme ved å slenge dritt om det at jeg ikke tolererer synspunktene til de som klager over "dissa jævle afghanerne. gir vi etter for sultestreiken, kommer det bare fler av dem". Og tro meg, du er ikke den eneste som har prøvd deg på den der "ååå, er det galt at jeg slår en svart person? DIN RASIST!! Du gjør forskjell på han og en annen hvit person". Fordi det er veldig galt å slå en svart person fordi han er svart.

Den eneste som gjør et poeng ut av hudfarge her er deg.

Og ikke nok med det, men du putter ord i munnen på meg som jeg aldri har ytret. Jeg har aldri snakket om å slå svarte personer.

Den som er desperat her er du, som lyver om hva andre har sagt, og tillegger dem meninger og holdninger de ikke har.

Hvor gammel er du? Har du levd i ei hytte på fjellet hele livet ditt med alle sauene og budeiene?

Jeg er godt voksen, og har bodd både på landet og i byen.

Det er forøvrig ikke noen overraskelse at flertallet av folka her på forumet er FrPere. Middel/overklassemennesker som har råd til dyr hardware, dyr bil, dyr internettlinje, trenger ikke å jobbe seg ihjæl for å ha råd til livets opphold og bruker heller fritida si til å sitte og klage over hvor forferdelig de har det på et nettforum.

De du beskriver her høres ut som unge mennesker som bor hjemme hos foreldrene og stemmer SV (eller RV "fordi det er kewlt"). Men nå er ikke dette en konkurranse om å finne på løgner om den andre parten, så jeg foreslår at du tar rasismen din, fordommene dine, og aggressiviteten din, og legger det bort.

Lenke til kommentar
Samene? Nomadefolket samene? Uansett er det irrelevant hvem som var her først. Poenget er hvem landet er hvem som bygget velferdsstaten Norge. Hvem som med blod, svette og tårer jobbet ræva av seg for at etterkommerne skulle få det såpass bra som vi har det i dag.

Jeg syns faktisk dette blir dumt. Hvordan i all verden kan samene bygge opp en nasjon der de selv hadde problemer, der de ble sett på som underklasse og embetsmenn var de mektigste. Forventer du virkelig at de undertrykte skal klare å bygge opp en nasjon der ingen vil gi dem sjansen? :whistle:

På skolen våres så har vi startet opp å dele ut penger ekstra til disse vaskehjelpene som er så snille og rydder opp pultene og alle toalett osv. jeg lurer på det? Kan det være fordi de tjener bøtter og spann med penger eller at de har dårligere rå? Vaskehjelp er faktisk en jobb som man tjener veldig lite av, dessverre for det er en flott jobb de gjør. Alt annet er direkte tull!

De du beskriver her høres ut som unge mennesker som bor hjemme hos foreldrene og stemmer SV (eller RV "fordi det er kewlt"). Men nå er ikke dette en konkurranse om å finne på løgner om den andre parten, så jeg foreslår at du tar rasismen din, fordommene dine, og aggressiviteten din, og legger det bort.

Jeg syns du skal la være å spørre andre om å slutte og angripe deg når du angriper to politiske partier! Hvorfor får ikke andre foreks angripe Frp da? Men SV og RV er riktig? :whistle:

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar

På skolen våres så har vi startet opp å dele ut penger ekstra til disse vaskehjelpene som er så snille og rydder opp pultene og alle toalett osv. jeg lurer på det? Kan det være fordi de tjener bøtter og spann med penger eller at de har dårligere rå? Vaskehjelp er faktisk en jobb som man tjener veldig lite av, dessverre for det er en flott jobb de gjør. Alt annet er direkte tull!

BS. Moren min er vaskekone i grunnskolen, bor for seg selv, og har råd til å eie egen leilighet med tre soverom, stue, kjøkken og bad, leve ett godt liv, og arbeide 50% stilling.

Selvfølgelig er det ikke noe å bli millionær av, men man lever godt over fattigdomsgrensen og vel så det.

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
BS.

Åh?

Moren min er vaskekone i grunnskolen, bor for seg selv, og har råd til å eie egen leilighet med tre soverom, stue, kjøkken og bad, leve ett godt liv, og arbeide 50% stilling.

Selvfølgelig er det ikke noe å bli millionær av, men man lever godt over fattigdomsgrensen og vel så det.

Ja, men det er henne. Betyr ikke noe for alle de andre gjør det vel? Det finnes utrolig mange som har vanskeligheter, som vi har sett eksempler på skolen våres av de som jobber som vaskedamer. Dessverre tjener de ikke bra. Men hva det har med din mor og hvor mye hun har tjent som vaskedame et annet sted og hun har det bra samtidig, ser jeg ikke sammenhengen med dette i :hmm:

Lenke til kommentar
BS.

Åh?

Moren min er vaskekone i grunnskolen, bor for seg selv, og har råd til å eie egen leilighet med tre soverom, stue, kjøkken og bad, leve ett godt liv, og arbeide 50% stilling.

Ja, men det er henne. Betyr ikke noe for alle de andre gjør det vel? Det finnes utrolig mange som har vanskeligheter, som vi har sett eksempler på skolen våres av de som jobber som vaskedamer. Dessverre tjener de ikke bra. Men hva det har med din mor og hvor mye hun har tjent som vaskedame et annet sted og hun har det bra samtidig, ser jeg ikke sammenhengen med dette i :hmm:

6364866[/snapback]

To ord: offentlige lønnstrinn.

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
To ord: offentlige lønnstrinn.

Som tydeligvis ikke har ført fram i praksis hos noen.

6364926[/snapback]

Ikke vet jeg hva du prøver å påstå her, men dersom du påstår at en vaskedame i kommune A har ett lønsstrinn som tilsvarer 100kr timen, og en vaskedame i kommune B har det samme lønnstrinnet, men at det tilsvarer 130kr timen, da er det løgn. Lønnstrinn er der for å regulere lønnen i det offentlige.

Hva vaskedamer tjener i private bedrifter har jeg ingen kunnskap eller formening om, men ja, det er BS at alle vaskedamer (eller vaskemenn, eller renholdsarbeide for å være politisk korrekt) lever nær fattigdomsgrensen.

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...