Gå til innhold

Sultestreikende Afghanistanere får viljen sin.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor babler du om lærere, PureJoy, tror du det er opplæring som er de største utgiftene ved asylsøkere? Det er selvsagt trygdekostnadene det er snakk om her, HVEM SKAL BETALE DEM?

Staten

6356634[/snapback]

Altså deg og meg og Ola Nordmann. Du vil ta inn flest mulig, men du vil at oss andre skal betale livsoppholdet deres. Sosialisme i praksis: Bruke andres penger.

Lenke til kommentar
Hvorfor babler du om lærere, PureJoy, tror du det er opplæring som er de største utgiftene ved asylsøkere? Det er selvsagt trygdekostnadene det er snakk om her, HVEM SKAL BETALE DEM?

Staten

6356634[/snapback]

Altså deg og meg og Ola Nordmann. Du vil ta inn flest mulig, men du vil at oss andre skal betale livsoppholdet deres. Sosialisme i praksis: Bruke andres penger.

6356719[/snapback]

:thumbup:

Det er en grunn til at det sies at hvis du ikke er venstrevridd når du er ung, har du ikke hjerte, og at hvis du ikke er høyrevridd når du er voksen, har du ikke hjerne :p

lett å se for seg andre betale når man ikke selv har penger

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
:thumbup:

Det er en grunn til at det sies at hvis du ikke er venstrevridd når du er ung, har du ikke hjerte, og at hvis du ikke er høyrevridd når du er voksen, har du ikke hjerne :p

6356808[/snapback]

Der har vi nesten et lite gullkorn, støttes.

Vi har ikke noe magisk pengekilde som staten kan bare ta og ta i fra. Jeg støtter gledelig de som trenger det på liv og død, men jeg støtter ikke sosialismen når vi skal støtte lykkejegere.

Lenke til kommentar

Det er ganske skremmende at det finnes kun ETT smart menneske på denne tråden; nemlig PureJoy. Å seriøøst. Jeg skammer meg! Skjerpings.

Men det er vel ikke rart mht. at store deler av forumet er tydelige tilhengere av et visst parti...

:nei:

Skal komme med noe mer faglig/saklig snart. Måtte bare si ifra.

Dette er for dumt!

Lenke til kommentar

Dette er for dumt!

6357071[/snapback]

Ja, det er virkelig dumt å rette kritiske innvendinger mot et korthus-system slik det norske sosialstøtte-systemet er. Det som virkelig er dumt er at det finnes folk som tror dette kan fungere i all fremtid. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Finnes det andre gode alternative måter å bygge opp et sosialstøttesystem på?

6357130[/snapback]

Ja, ved at man forutsetter at de som skal nyte godt av det, i størst mulig grad selv har vært med å bidra, samt at andelen nettomottakere er så liten som overhode mulig. Dette endres drastisk når man tar inn folk som ikke har vært med på å bidra til systemet, samt har en relativt større andel nettomottakere enn resten av befolkningen.

Lenke til kommentar
Det er ganske skremmende at det finnes kun ETT smart menneske på denne tråden; nemlig PureJoy. Å seriøøst. Jeg skammer meg! Skjerpings.

Men det er vel ikke rart mht. at store deler av forumet er tydelige tilhengere av et visst parti...

Dette er for dumt!

6357071[/snapback]

Piss meg i øret, og ta meg i ræva. Ikke vet jeg hva du insinuerer, men du er tydeligvis av den oppfatningen at alle som befinner seg lenger til høyre enn Ap på den politiske skalaen, stemmer FrP. "Se på alle de dumme FrPerene som stemmer fordi di er redde for alle de snille, uskyldige afghanerene. Stakkars folk, de kan jo dø der nede tom".

Vel, jeg kan opplyse deg med at jeg stemmer ikke FrP. Jeg er medlem av venstre. Jeg har ikke fremmedfrykt, men jeg har innsett at det finnes en grense for hvor mange vi kan ta imot. Og jeg mener da at det er langt viktigere å ta imot kvoteflyktninger enn lykkejegere fra Kabul.

Lenke til kommentar

Lavmålt!

Det at du totalt overtramper det visse argumentet at MAN IKKE HAR penger kommer klart fram.

Kan ikke betale penger fra folk som ikke har!! Det blir som om å forvente at en bil som går på bensin skal kjøre selvom den ikke har bensin.

Lenke til kommentar
Ja, ved at man forutsetter at de som skal nyte godt av det, i størst mulig grad selv har vært med å bidra, samt at andelen nettomottakere er så liten som overhode mulig. Dette endres drastisk når man tar inn folk som ikke har vært med på å bidra til systemet, samt har en relativt større andel nettomottakere enn resten av befolkningen.

6357161[/snapback]

Skal prøve å ikke dra dette til OT land, men det blir vel vanskelig å forsørge flyktninger/asylsøkere med den tankegangen da disse av helt naturlig årsaker ikke har bidratt.

Lenke til kommentar

6357161[/snapback]

Skal prøve å ikke dra dette til OT land, men det blir vel vanskelig å forsørge flyktninger/asylsøkere med den tankegangen da disse av helt naturlig årsaker ikke har bidratt.

6357297[/snapback]

NETTOPP! Det blir vanskelig! Og nettopp derfor bør vi være forsiktig med hvor mange vi tar inn, slik at systemet ikke faller sammen.

Edit: Eventuelt forandre systemet..

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Lavmålt!

Det at du totalt overtramper det visse argumentet at MAN IKKE HAR penger kommer klart fram.

Kan ikke betale penger fra folk som ikke har!! Det blir som om å forvente at en bil som går på bensin skal kjøre selvom den ikke har bensin.

6357254[/snapback]

Poenget mitt var at du forventer at folk skal betale for noe de ikke er interresert i å betale. I tillegg er du ikke i stand til å betale selv.

Tankegangen din er flott i teorien; alle skal ha like muligheter, osv. , men den lar seg ikke utføre i praksis.

Lenke til kommentar

6357161[/snapback]

6357297[/snapback]

NETTOPP! Det blir vanskelig! Og nettopp derfor bør vi være forsiktig med hvor mange vi tar inn, slik at systemet ikke faller sammen.

Edit: Eventuelt forandre systemet..

6357337[/snapback]

Poenget var ikke at det blir vanskelig finansielt (uten å ta stilling til om man bør øke flyktningekvoter o.l.), men prinsipielt. Man kan jo heller ikke forsørge de få som kommer da disse ikke har bidratt. Det var poenget. Mulig du skjønte det, men jeg presiserer litt likevel ;)

Endret av Aldrack
Lenke til kommentar
Poenget var ikke at det blir vanskelig finansielt (uten å ta stilling til om man bør øke flyktningekvoter o.l.), men prinsipielt kan man jo heller ikke forsørge de få som kommer da disse ikke har bidratt. Det var poenget. Mulig du skjønte det, men jeg presiserer litt likevel ;)

6357384[/snapback]

Vel, litt slingringsmonn klarer nok systemet å svelge unna. Men ikke de store mengdene som kommer pr idag. Derfor bør man prioritere de som virkelig har behov for det: Flyktningene. I tillegg kan man gjøre arbeidsinnvandring lettere, slik at de som faktisk kommer for å bidra, får lov til det.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Dette er for dumt!

6357071[/snapback]

Piss meg i øret, og ta meg i ræva. Ikke vet jeg hva du insinuerer, men du er tydeligvis av den oppfatningen at alle som befinner seg lenger til høyre enn Ap på den politiske skalaen, stemmer FrP. "Se på alle de dumme FrPerene som stemmer fordi di er redde for alle de snille, uskyldige afghanerene. Stakkars folk, de kan jo dø der nede tom".

Vel, jeg kan opplyse deg med at jeg stemmer ikke FrP. Jeg er medlem av venstre. Jeg har ikke fremmedfrykt, men jeg har innsett at det finnes en grense for hvor mange vi kan ta imot. Og jeg mener da at det er langt viktigere å ta imot kvoteflyktninger enn lykkejegere fra Kabul.

6357229[/snapback]

Ja, gjerne. Bare du gjør det først. Jeg skrev at store deler av forumet er tilhengere av et visst parti -(Frp). Det kan jeg si både pga. poll'n som går her en gang iblant og pga. holdningene som mange her framviser. Om du ikke har fremmedfrykt så er det bra, om du mener at det mange på denne tråden sier er rett, er det ikke bra. Jeg ville bare få fram det at er ekkelt å se hvor mange som er av den oppfatningen at asylsøkere, flyktninger og utlendinger bare kan komme seg tilbake til der de kommer ifra. At det å dra tilbake til Afghanistan nå, ikke er farlig for de som i det siste har sultestreiket. Det synes jeg er kjipt.

Lykkejegere? Seriøst, hva mener du med det? Hadde ikke du ville kommet deg vekk fra landet ditt om det var krig, og landet var et "morderstrøk" uten like?

:hrm:

Lenke til kommentar

Jeg er så UTROLIG lei av denne saken, ikke minst gnålinga til alle som ikke engang gidder sette seg inn i saken ordentlig og egentlig bare vil gripe fatt enhver sjanse til å slenge dritt om asylsøkere. Jeg mener at før noen som helst skal komme og tro at de har noen som helst peiling på hva saken dreier seg om, bør de bo minst 1 måned nede i Kabul - og IKKE ta med lommebok, mobiltelefon, lommepenger, etc.. Skal vi se om du hadde vært villig til å dø for å unngå å bli tvunget til å bo der resten av livet - med null familie og null fremtidsutsikter.

Folk snakker som om de tror de har peiling på alt mulig.. De har ikke engang peiling på hvor i Afghanistan Kabul ER! Alt de vet er at de vil sende "de jævla asylsøkerne" ned dit.

Min mening, er at de egoistiske, arrogante, etnosentriske hvite nordmenne som klager over denne saken bør sendes ned fremfor Afghanistanere som faktisk har tatt seg bryet til å lære norsk, prøve å skaffe seg jobb, etc.

Noen aviser, deriblant klassekampen og DB(?) hadde et intervju med 4 av Afghanistanerne hvorpå en av de hadde hatt en jobb i 4 måneder før politiet kom og sa at han ikke hadde arbeidstillatelse og dermed ikke fikk lov til å jobbe mer - selv om han betalte skatt. Jeg er ganske sikker på at han ikke er den eneste som har fått den beskjeden!

Det er en selvfølge at asylsøkere suser rundt på "Norske skattebetaleres regning" når vi selv nekter de å jobbe.

Det er en selvfølge at de ikke blir integrert når vi nekter de å jobbe.

Det er en selvfølge at de ikke blir integrert når redde, etnosentriske nordmenn ikke engang gidder/tør å hilse på "den jævla tyrkernaboen".

Jeg respekterer (men liker ikke) meningene til rasistene. Hvorfor er det slik at majoriteten av de ikke klarer å respektere meningene til oss som faktisk klarer å leve sammen med mennesker av en annen hudfarge? "Hø? Hater du ikke svartinger? Hva er gæærnt med deg a?"

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...