klilleng Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 And PureJoy will be paying? A student? Yeah that's a laugh! If you haven't noticed. WE HAVE PEOLE FOR THAT. 6356206[/snapback] Ok, så du vil ta imot alle som vil komme, men vil samtidig at oss andre skal betale gildet. Herlig.. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Er du helt på bærtur? Intoleranse har ikke noe med dette å gjøre! Jo, intoleranse ovenfor kvotering! Hva er galt med intoleranse overfor urett? Mener du det er feil å være intolerant overfor nazister? Hvis ikke, så burde det ikke være noen problemer med å være intolerant overfor kvotering/diskriminering. 6356254[/snapback] Denne tråden handler egentlig ikke om det, Dotten la over de fleste innleggene til DENNE tråden for at vi skal fortsette å diskutere der istedenfor. Kan gjerne svaret på spørsmålet ditt. Å sammenligne kvotering og nazisme, tror jeg er første gangen noen har gjort Kvotering går ikke ut på noe av de ideologiene som ligger i nasjonalsosialismen. Kvoteringen vil bla gjevne ut forskjellene mellom kvinner og menn, motsatt i nasjonalsosialismen. Kvotering vil gi flere sjanser til kvinner, hvertfall ikke tilfelle i nasjonalsosialismen! Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 At de kjemper så hardt og vil heller dø her, mener jeg er klart en fullverdig måte å vise respekt på. Ingen respekt for Norges lover. Og hvor i granskogen har du terrorisme fra ? A student? Yeah that's a laugh!If you haven't noticed. WE HAVE PEOLE FOR THAT. Så du vil ikke betale for flyktninger? Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 And PureJoy will be paying? A student? Yeah that's a laugh! If you haven't noticed. WE HAVE PEOLE FOR THAT. 6356206[/snapback] Ok, så du vil ta imot alle som vil komme, men vil samtidig at oss andre skal betale gildet. Herlig.. 6356290[/snapback] Kan jeg spørre deg klilleng, hvordan i alle dager en student som får en tynn lønn og må betale andre ting, som: mat, strøm etc. Skal jeg eller andre, foreks lærere som er lært opp til å gjøre dette ta hånd om slike saker som det ta hånd om det. Du vil altså la samfunnet bli bedre, der du vil sette ut studenter som selv har knapt med penger til å bruke penger på slike ting der det finnes allerede noe som gjør nettopp dette! Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 And PureJoy will be paying? A student? Yeah that's a laugh! If you haven't noticed. WE HAVE PEOLE FOR THAT. 6356206[/snapback] Ok, så du vil ta imot alle som vil komme, men vil samtidig at oss andre skal betale gildet. Herlig.. 6356290[/snapback] Kan jeg spørre deg klilleng, hvordan i alle dager en student som får en tynn lønn og må betale andre ting, som: mat, strøm etc. Skal jeg eller andre, foreks lærere som er lært opp til å gjøre dette ta hånd om slike saker som det ta hånd om det. Du vil altså la samfunnet bli bedre, der du vil sette ut studenter som selv har knapt med penger til å bruke penger på slike ting der det finnes allerede noe som gjør nettopp dette! 6356326[/snapback] Haha du er patetisk. "Hjelp alle men jeg vil ikke betale for noe". Kanskje du burde endre synet ditt litt. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Kan jeg spørre deg klilleng, hvordan i alle dager en student som får en tynn lønn og må betale andre ting, som: mat, strøm etc. Skal jeg eller andre, foreks lærere som er lært opp til å gjøre dette ta hånd om slike saker som det ta hånd om det. Du vil altså la samfunnet bli bedre, der du vil sette ut studenter som selv har knapt med penger til å bruke penger på slike ting der det finnes allerede noe som gjør nettopp dette! 6356326[/snapback] Hvis du legger litt mer arbeid i å skrive forståelige setninger, så skal jeg vurdere å prøve å lage et svar. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Det som er fakta derimot er at de er villige til å dø av feilærnernæring Er de? Eller gamblet de på at så snart de satte i gang så ville alle snu om, og gi dem oppholdstillatelse? Og da det ikke gikk veien, så kunne de jo ikke bare gi seg etter noen dager... Hva sier dette oss om forholdene der nede? Jo, de er ganske arvorlige. Og hvem er dere til å si at folk ikke skal få komme til Norge? Dere eier da ikke landet? Jeg er norsk statsborger, og en stor del av det jeg tjener betaler jeg i skatt. Skatten brukes til å finansiere velferdsgoder for meg og andre. Vel, i og med at jeg ikke har behov for noen særlige velferdsgoder for øyeblikket, så er det jeg som finansierer andre med pengene mine. Det er selvsagt grenser for hvor mange pengene mine kan finansiere. Hva skjer hvis vi ukritisk tar inn store mengder folk til landet? Hvordan skal vi betale for alle disse? Hva om Norge skulle blitt et krigsherjet land? Skulle vi blitt nektet å komme til Stor Britania da? Eller USA? Nei, men så er jo UK ganske nær Norge (du vet, hjelp i nærområdene istedenfor å reise jorden rungt). Og kommer vi til USA må vi pent finne oss i å skaffe oss arbeid. Og der er et poeng: Vi kan gjerne åpne grensene og slippe inn alle som vil komme. Men da får de ikke ta for seg av velferdsgodene våre! Vi kan slippe inn alle som vil hit, men da må de klare seg selv. De må opparbeide seg retten til velferdsgoder, slik at de ikke blir en byrde for alle oss som finansierer disse godene. Men så lenge alle som kommer hit automatisk får og får og får, så må vi være strenge på det. Er det egentlig noen som har rett til å si at folk ikke skal få dra der de vil? Selvsagt. Jeg bestemmer over min egen eiendom, og jeg bestemmer hvem som skal få oppholde seg der. Som nordmann, myndig og skattebetaler er jeg med på å bestemme hvem som skal få oppholde seg i mitt land, Norge. Det er tross alt mine penger og min arbeidskraft som er med på å finansiere landet. Nå har vi det svært bra i Norge. Faktisk så bra at vi er et av verdens beste land å bo i. Det er ikke dårlig. Så hvordan skal vi her som sitter i et av verdens tryggeste land, uten krig, uten korrupte regimer og uten krig og elendighet kunne uttale oss om at flyktninger er verdiløse folk som burde sendes rett hjem til sitt hjemland? Hvor selvsetrert går det ann å være? Det er snakk om realisme. Vi kan ikke finansiere hele verden fra lille Norge. Jeg respekterer disse afganerne. Ikke fordi de sultestreiker, men fordi de er villige til å kjempe for ikke å bli sendt tilbake til et krigshærjet land hvor man plutselig kan bli sprengt av selvmordsbombere. Israelere kan bli sprengt av selvmordsbombere i Israel... Ja, de tre tusen menneskene i WTC var vel ikke akkurat heldige, de heller. Jeg skulle likt å vite hvordan du hadde likt det om du måtte bli sendt ned til Afghanistan. Jeg tror fader ikke du hadde likt det særlig bra. Det er helt sikkert. Men så er det ikke mitt ansvar å være i Afghanistan. Mine forfedre var med på å bygge opp dette landet. Familien min kan spores tilbake i Norge i mange hundre år. Mine forfedre finansierte oppbyggingen av velferden vi har i dag. Folk i andre land som er etterkommere av folk som har ført landet inn i ulykke er uheldige, men de må også ta sitt ansvar for å komme seg gjennom de harde tiden som våre forfedre gjorde. Norge har tross alt ikke alltid vært et paradis på jord. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 And PureJoy will be paying? A student? Yeah that's a laugh! If you haven't noticed. WE HAVE PEOLE FOR THAT. 6356206[/snapback] Ok, så du vil ta imot alle som vil komme, men vil samtidig at oss andre skal betale gildet. Herlig.. 6356290[/snapback] Kan jeg spørre deg klilleng, hvordan i alle dager en student som får en tynn lønn og må betale andre ting, som: mat, strøm etc. Skal jeg eller andre, foreks lærere som er lært opp til å gjøre dette ta hånd om slike saker som det ta hånd om det. Du vil altså la samfunnet bli bedre, der du vil sette ut studenter som selv har knapt med penger til å bruke penger på slike ting der det finnes allerede noe som gjør nettopp dette! 6356326[/snapback] Haha du er patetisk. "Hjelp alle men jeg vil ikke betale for noe". Kanskje du burde endre synet ditt litt. 6356348[/snapback] Det er jo sosialisten i et nøtteskall. :!: Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Haha du er patetisk. "Hjelp alle men jeg vil ikke betale for noe". Kanskje du burde endre synet ditt litt. Jeg syns dette blir dumt, nå har du snudd debatten til å bli "PureJoy betaler for innvandrere", er det fordi du ikke vil diskutere sak, eller er fordi du føler en trang til å angripe andre som er uenige med deg? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Haha du er patetisk. "Hjelp alle men jeg vil ikke betale for noe". Kanskje du burde endre synet ditt litt. Jeg syns dette blir dumt, nå har du snudd debatten til å bli "PureJoy betaler for innvandrere", er det fordi du ikke vil diskutere sak, eller er fordi du føler en trang til å angripe andre som er uenige med deg? 6356372[/snapback] Altså du roper ut at verden skal bedre seg og at alle skal kjempe for en god verden men selv står du der uten å gjøre noe og sier til folk som ikke hjelper til, at de ikke har respekt osv. Way to go. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Å sammenligne kvotering og nazisme, tror jeg er første gangen noen har gjort Kvotering går ikke ut på noe av de ideologiene som ligger i nasjonalsosialismen. Det var ikke poenget. Poenget var "intoleranse" overfor urett. Jeg mener kjønnsdiskriminering er urett, og derfor er "intoleranse" overfor slik diskriminering ikke noe problem. Kan jeg spørre deg klilleng, hvordan i alle dager en student som får en tynn lønn og må betale andre ting, som: mat, strøm etc. Studenter utdanner seg jo til å forhåpentligvis bli produktive borgere som får seg jobb og blir med på å betale skatt, og dermed finansiere velferdsstaten. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Kan jeg spørre deg klilleng, hvordan i alle dager en student som får en tynn lønn og må betale andre ting, som: mat, strøm etc. Skal jeg eller andre, foreks lærere som er lært opp til å gjøre dette ta hånd om slike saker som det ta hånd om det. Du vil altså la samfunnet bli bedre, der du vil sette ut studenter som selv har knapt med penger til å bruke penger på slike ting der det finnes allerede noe som gjør nettopp dette! 6356326[/snapback] Hvis du legger litt mer arbeid i å skrive forståelige setninger, så skal jeg vurdere å prøve å lage et svar. 6356360[/snapback] Skal jeg eller andre, foreks lærere som er lært opp til å gjøre dette ta hånd om slike saker som det ta hånd om det. Du vil altså la samfunnet bli VERRE, der du vil sette ut studenter som selv har knapt med penger til å bruke penger på slike ting der det finnes allerede noe som gjør nettopp dette! Forstår du den nå? Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Haha du er patetisk. "Hjelp alle men jeg vil ikke betale for noe". Kanskje du burde endre synet ditt litt. Jeg syns dette blir dumt, nå har du snudd debatten til å bli "PureJoy betaler for innvandrere", er det fordi du ikke vil diskutere sak, eller er fordi du føler en trang til å angripe andre som er uenige med deg? 6356372[/snapback] Altså du roper ut at verden skal bedre seg og at alle skal kjempe for en god verden men selv står du der uten å gjøre noe og sier til folk som ikke hjelper til, at de ikke har respekt osv. Way to go. 6356394[/snapback] Så det å forvente at en student skal betale for hele verden er helt ålreit altså? Det går an å ha meninger vet du. Virker som om det er poenget å diskutere meg og mine penger istedenfor virkeligheten! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Skal jeg eller andre, foreks lærere som er lært opp til å gjøre dette ta hånd om slike saker som det ta hånd om det.Du vil altså la samfunnet bli VERRE, der du vil sette ut studenter som selv har knapt med penger til å bruke penger på slike ting der det finnes allerede noe som gjør nettopp dette! Forstår du den nå? 6356403[/snapback] Nei ikke nøyaktig, det er fullt av feil, men det virker som meningen er at du synes studenter ikke skal betale for asylsøkere på trygd. Det er greit. Men jeg vil heller ikke betale for dem. Hvorfor skal jeg betale, men ikke du? Bare fordi jeg kan? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Det går an å ha meninger vet du. Virker som om det er poenget å diskutere meg og mine penger istedenfor virkeligheten! 6356416[/snapback] Du vil ikke betale, jeg vil ikke betale, hvem skal egentlig betale? Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Det går an å ha meninger vet du. Virker som om det er poenget å diskutere meg og mine penger istedenfor virkeligheten! 6356416[/snapback] Du vil ikke betale, jeg vil ikke betale, hvem skal egentlig betale? 6356439[/snapback] De som jobber med det. Staten gir penger til skolene. Der har vi noe som heter lærere som lærer innvandrerne. Get it? Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Skal jeg eller andre, foreks lærere som er lært opp til å gjøre dette ta hånd om slike saker som det ta hånd om det.Du vil altså la samfunnet bli VERRE, der du vil sette ut studenter som selv har knapt med penger til å bruke penger på slike ting der det finnes allerede noe som gjør nettopp dette! Forstår du den nå? 6356403[/snapback] Nei ikke nøyaktig, det er fullt av feil, men det virker som meningen er at du synes studenter ikke skal betale for asylsøkere på trygd. Det er greit. Men jeg vil heller ikke betale for dem. Hvorfor skal jeg betale, men ikke du? Bare fordi jeg kan? 6356431[/snapback] Har ikke sagt du kan. Hvis du ikke jobber som lærer i en skole der det går innvandrere eller ved andre steder der slike ting som dette blir gjort, så nei da er det ikke din jobb. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Det går an å ha meninger vet du. Virker som om det er poenget å diskutere meg og mine penger istedenfor virkeligheten! 6356416[/snapback] Du vil ikke betale, jeg vil ikke betale, hvem skal egentlig betale? 6356439[/snapback] KAN ikke betale heter det heller? Du trenger heller ikke å betale om du ikke jobber med dette. Staten gir penger til skolene og skolene har noe som heter lærere der lærere LÆRER innvandrere. Samtidig har vi andre undervisningskurs. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) De som jobber med det. Staten gir penger til skolene. Der har vi noe som heter lærere som lærer innvandrerne. Get it? Staten gir penger til skolene og skolene har noe som heter lærere der lærere LÆRER innvandrere. Samtidig har vi andre undervisningskurs. Har ikke sagt du kan. Hvis du ikke jobber som lærer i en skole der det går innvandrere eller ved andre steder der slike ting som dette blir gjort, så nei da er det ikke din jobb. Hvorfor babler du om lærere, PureJoy, tror du det er opplæring som er de største utgiftene ved asylsøkere? Det er selvsagt trygdekostnadene det er snakk om her, HVEM SKAL BETALE DEM? Endret 21. juni 2006 av klilleng Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hvorfor babler du om lærere, PureJoy, tror du det er opplæring som er de største utgiftene ved asylsøkere? Det er selvsagt trygdekostnadene det er snakk om her, HVEM SKAL BETALE DEM? Staten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå