Republic3D Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Vel, forhåpentligvis er UDI kompetente nok til å vurdere tilfellene godt nok til å komme til en fornuftig beslutning. Det være seg midlertidig opphold, permanent opphold, eller utvisning. Denne beslutningsprosessen bør fattes uavhenig av hva slags regjering som styrer, da dette egentlig ikke skal være en politisk avgjørelse. Men hadde det vært opp til deg PureJoy, tror jeg nok mange flere hadde fått opphold her i landet. Hadde det vært opp til meg, hadde det nok være færre, eller hvertfall andre "grupper" enn det som er tendensen nå. Problemet med å gi opphold til sultestreikende afghanere som mangler id-papirer osv, er at man ikke vet hvem de egentlig er. Og tro meg, det er naivt å ikke tro at noen av de vil skade oss. De aller aller fleste av asylsøkere i Norge vil bare ha en trygg tilværelse for seg selv, men det finnes ugress iblant dem. Forøvrig så synes jeg det er veldig veldig dumt å endre et vedtak, eller utsette det på bakgrunn av en sultestreik. Det var nettopp det de ønsket. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Et utrolig bra innlegg Snorre Elsker når folk sier slikt som det der. Fordi det er sant, hvis Norge skulle blitt okkupert ville det da vært rettferdig av oss å begynne å kanskje fly over grensa til Sverige (2.verdenskrig) eller til Storbritannia og USA. Syns det er modig gjort jeg av de afghanske flyktningene og på en måte burde vi se det som et kompliment at de vil bo her. Norge er et godt land, de ser nettopp det og liker Norge, det er da en grunn til at de valgte nettopp Norge? Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Denne beslutningsprosessen bør fattes uavhenig av hva slags regjering som styrer, da dette egentlig ikke skal være en politisk avgjørelse. Men hadde det vært opp til deg PureJoy, tror jeg nok mange flere hadde fått opphold her i landet. Hadde det vært opp til meg, hadde det nok være færre, eller hvertfall andre "grupper" enn det som er tendensen nå. Stemmer det Jeg er ikke helt fornøyd med antallet flyktninger Norge gir asyl den dag idag og jeg mener vi bør gi flere flyktninger asyl! Problemet med å gi opphold til sultestreikende afghanere som mangler id-papirer osv, er at man ikke vet hvem de egentlig er. Og tro meg, det er naivt å ikke tro at noen av de vil skade oss. De aller aller fleste av asylsøkere i Norge vil bare ha en trygg tilværelse for seg selv, men det finnes ugress iblant dem. Hvorfor er det naivt? Disse innvandrerne har valgt å sultestreike for å få opphold. Tror neppe hvis det var snakk om terrorister her at de hadde valgt å dø her i Norge utenom å gjøre noen spesiell skade først! Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg undrer meg over hvor flink dere brukere her er på å sette dere inn i menneskers livssituasjon. Slik som dere argumenterer skulle man faen, unnskyld uttrykket, meg ikke tro at dere skjønnte hvor seriøs problemstillingen for disse afghanerne er. Jeg vet det ikke selv og kan derfor ikke si noe om den. Det som er fakta derimot er at de er villige til å dø av feilærnernæring (Ingen ernæring i dette tilfellet) fordi de ikke vil tilbake til Afghanistan. Hva sier dette oss om forholdene der nede? Jo, de er ganske arvorlige. Og hvem er dere til å si at folk ikke skal få komme til Norge? Dere eier da ikke landet? Hva om Norge skulle blitt et krigsherjet land? Skulle vi blitt nektet å komme til Stor Britania da? Eller USA? Er det egentlig noen som har rett til å si at folk ikke skal få dra der de vil? Jeg er ikke i en posisjon til å bestemme dette. Men hvis jeg hadde bodd i et krigshærjet land hadde jeg fader meg gjort hva som helst for å komme meg bort. Og om det skulle bety å ulovlig flykte inn i et annet land så hadde det fått gå. Nå har vi det svært bra i Norge. Faktisk så bra at vi er et av verdens beste land å bo i. Det er ikke dårlig. Så hvordan skal vi her som sitter i et av verdens tryggeste land, uten krig, uten korrupte regimer og uten krig og elendighet kunne uttale oss om at flyktninger er verdiløse folk som burde sendes rett hjem til sitt hjemland? Hvor selvsetrert går det ann å være? Jeg respekterer disse afganerne. Ikke fordi de sultestreiker, men fordi de er villige til å kjempe for ikke å bli sendt tilbake til et krigshærjet land hvor man plutselig kan bli sprengt av selvmordsbombere. Jeg skulle likt å vite hvordan du hadde likt det om du måtte bli sendt ned til Afghanistan. Jeg tror fader ikke du hadde likt det særlig bra. Snorre 6349652[/snapback] Nå har det seg slik at man er heldig og ble født her på denne steinrøysa vi kaller Norge. Så nei, jeg hadde ikke blitt glad om jeg hadde blitt sendt til den andre steinrøysa som heter Afghanistan. Det er heller ikke så rart at de prøver å komme seg vekk ifra Afghanistan, da tilværelsen kan bli så mye bedre de fleste andre steder. Men nå har det seg slik, at vi allerede tar imot veldig mange mennesker på flukt, dette er et internasjonalt ansvar, men Norge er et av de landene som tar imot flest folk hvis man tenker mot folketall. Nå tviler jeg sterkt på at det er noen større sjans for å bli sprengt av en selvmordsbomber i Afghanistan enn det er å bli påkjørt av en bil her i Norge, eller for den saks skyld i Afghanistan. Og til slutt: Nei, vi bestemmer ikke hvem som skal få opphold her i landet, det er opp til utlendingsmyndighetene å bestemme da de stort sett har litt bedre oversikt over situasjonen enn det de fleste andre har. Om Norge skulle bli et krigsherjet land, hadde vi sannsynligvis rømt til nærmeste tryggeste havn og allierte, dvs Storbritannia, Sverige, Danmark, eller noe liknende. Ikke Singapore, India eller for den saks skyld, Brazil. Hvorfor drar disse Afghanerne helt til Norge, tusenvis av mil borte, når vi absolutt ikke er første "trygge havn"? Årsaken til dette er ganske enkel; Norge er veldig enkelt å få opphold i, og får de ikke det er det overanskende lett å "forsvinne" ut av offentligheten. Får man ikke opphold, kast alle id-papirer, svi av deg fingeravtrykkene og si at du er homofil. Deretter ligger du lavt et par år, og henter kona og ungene til familiegjenforening. Du kan til og med få sponset ferie tilbake til Afghanistan et par uker i året. Norge er en svært tilbakestående stat fullt av godtroende og naive nisser. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Om Norge skulle bli et krigsherjet land, hadde vi sannsynligvis rømt til nærmeste tryggeste havn og allierte, dvs Storbritannia, Sverige, Danmark, eller noe liknende. Ikke Singapore, India eller for den saks skyld, Brazil. Hvorfor drar disse Afghanerne helt til Norge, tusenvis av mil borte, når vi absolutt ikke er første "trygge havn"? Årsaken til dette er ganske enkel; Norge er veldig enkelt å få opphold i, og får de ikke det er det overanskende lett å "forsvinne" ut av offentligheten. Får man ikke opphold, kast alle id-papirer, svi av deg fingeravtrykkene og si at du er homofil. Deretter ligger du lavt et par år, og henter kona og ungene til familiegjenforening. Du kan til og med få sponset ferie tilbake til Afghanistan et par uker i året. Norge er en svært tilbakestående stat fullt av godtroende og naive nisser. Nei årsaken er ikke nødvendigvis sånn. Det kan også være det at de ser hvor godt det er å bo i Norge og de vet at nordmenn er høflige mennesker som kan vise respekt for folk uansett hudfarge og de vil gjerne starte sitt eget liv i Vesten. Ville jeg også nok om jeg var fanget korrupte land. Jeg tror vi skal være også igjen veldig forsiktige med å uttale oss om at disse gjør dette bare pga at folk syns nordmenn er naive, derfor er de lett å utnytte og lyve til. Vi vet ikke hvem disse er, derfor må vi forholde oss til dems historie, til noe annet kan bli motbevist. Det er iallfall min mening! Endret 21. juni 2006 av PureJoy Lenke til kommentar
weliiiss3245 Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg antar at ingen av dere har vært i afghanistan i 2006, så da kan dere ikke bare si at det er et krigshærjet land. Det er bare dumt å syntes synd på disse afghnistanerene. Det er 100% sikkert at UDI vet mye bedre enn oss hvem som bør få avslag og hvem som ikke bør få avslag. Å sette seg selv i andres posisjon blir jo bare dumt, alle mennesker er "egoister" og handler etter sitt eget beste. Hvis jeg hadde blitt født i slummen i Afrika ville jeg selvfølgelig gjort mitt beste for å komme til et vestlig land. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Om Norge skulle bli et krigsherjet land, hadde vi sannsynligvis rømt til nærmeste tryggeste havn og allierte, dvs Storbritannia, Sverige, Danmark, eller noe liknende. Ikke Singapore, India eller for den saks skyld, Brazil. Hvorfor drar disse Afghanerne helt til Norge, tusenvis av mil borte, når vi absolutt ikke er første "trygge havn"? Årsaken til dette er ganske enkel; Norge er veldig enkelt å få opphold i, og får de ikke det er det overanskende lett å "forsvinne" ut av offentligheten. Får man ikke opphold, kast alle id-papirer, svi av deg fingeravtrykkene og si at du er homofil. Deretter ligger du lavt et par år, og henter kona og ungene til familiegjenforening. Du kan til og med få sponset ferie tilbake til Afghanistan et par uker i året. Norge er en svært tilbakestående stat fullt av godtroende og naive nisser. Nei årsaken er ikke nødvendigvis sånn. Det kan også være det at de ser hvor godt det er å bo i Norge og de vet at nordmenn er høflige mennesker som kan vise respekt for folk uansett hudfarge og de vil gjerne starte sitt eget liv i Vesten. Ville jeg også nok om jeg var fanget korrupte land. Jeg tror vi skal være også igjen veldig forsiktige med å uttale oss om at disse gjør dette bare pga at folk syns nordmenn er naive, derfor er de lett å utnytte og lyve til. Vi vet ikke hvem disse er, derfor må vi forholde oss til dems historie, til noe annet kan bli motbevist. Det er iallfall min mening! 6349770[/snapback] Jeg velger ivhertfall å ikke stole på dem 100% til de kan bevise at de prekært trenger beskyttelse. Ikke omvendt. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Jeg antar at ingen av dere har vært i afghanistan i 2006, så da kan dere ikke bare si at det er et krigshærjet land. Når folk kaster granater på hverandre og folk sprenges levende i luften noe vi kan se direkte på STATSkanalen her, da syns jeg det er all grunn til å forholde seg til nettopp dette. Det er bare dumt å syntes synd på disse afghnistanerene. Det er 100% sikkert at UDI vet mye bedre enn oss hvem som bør få avslag og hvem som ikke bør få avslag. Selvfølgelig gjør de det, men nå sitter vel heller ikke en fra UDI her og diskuterer som jeg vet iallfall, det er ikke meningen at denne debatten skal bli holdt på et nivå der vi ikke kan si litt om de vi mener SELV, som du foreks gjør når du ikke syns vi skal syns synd på disse afghanske flyktningene, noe jeg mener det er all grunn til å gjøre! Endret 21. juni 2006 av PureJoy Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg antar at ingen av dere har vært i afghanistan i 2006, så da kan dere ikke bare si at det er et krigshærjet land. Når folk kaster granater på hverandre og folk sprenges levende i luften noe vi kan direkte på STATSkanalen her, da syns jeg det er all grunn til å forholde seg til nettopp dette. Det er bare dumt å syntes synd på disse afghnistanerene. Det er 100% sikkert at UDI vet mye bedre enn oss hvem som bør få avslag og hvem som ikke bør få avslag. Selvfølgelig gjør de det, men nå sitter vel heller ikke en fra UDI her og diskuterer som jeg vet iallfall, det er ikke meningen at denne debatten skal bli holdt på et nivå der vi ikke kan si litt om de vi mener SELV, som du foreks gjør når du ikke syns vi skal syns synd på disse afghanske flyktningene, noe jeg mener det er all grunn til å gjøre! 6349792[/snapback] Statskanalen her i landet, NRK, er en venstrevridd, velsmurt propagandamaskin. Så jeg tar ingen opplysninger derifra for god fisk. Du har nok rett i at det er synd på flere av disse flyktningene, men det er faktisk synd på 80% av verdens befolking som regnes for fattige. Alle disse får bare ikke plass i Norge... uansett hvordan du stabler dem. Lenke til kommentar
weliiiss3245 Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Om Norge skulle bli et krigsherjet land, hadde vi sannsynligvis rømt til nærmeste tryggeste havn og allierte, dvs Storbritannia, Sverige, Danmark, eller noe liknende. Ikke Singapore, India eller for den saks skyld, Brazil. Hvorfor drar disse Afghanerne helt til Norge, tusenvis av mil borte, når vi absolutt ikke er første "trygge havn"? Årsaken til dette er ganske enkel; Norge er veldig enkelt å få opphold i, og får de ikke det er det overanskende lett å "forsvinne" ut av offentligheten. Får man ikke opphold, kast alle id-papirer, svi av deg fingeravtrykkene og si at du er homofil. Deretter ligger du lavt et par år, og henter kona og ungene til familiegjenforening. Du kan til og med få sponset ferie tilbake til Afghanistan et par uker i året. Norge er en svært tilbakestående stat fullt av godtroende og naive nisser. Nei årsaken er ikke nødvendigvis sånn. Det kan også være det at de ser hvor godt det er å bo i Norge og de vet at nordmenn er høflige mennesker som kan vise respekt for folk uansett hudfarge og de vil gjerne starte sitt eget liv i Vesten. Ville jeg også nok om jeg var fanget korrupte land. Jeg tror vi skal være også igjen veldig forsiktige med å uttale oss om at disse gjør dette bare pga at folk syns nordmenn er naive, derfor er de lett å utnytte og lyve til. Vi vet ikke hvem disse er, derfor må vi forholde oss til dems historie, til noe annet kan bli motbevist. Det er iallfall min mening! 6349770[/snapback] Purejoy du er flink til så se noe godt i disse sultestreikerene, men det finnes grenser. Du kan jo ikke bare si at afghistanerene reiser her til fordi de "vet" at befolkningen er høflig og viser respekt. Og hvordan kan de vite at vi Nordmenn er høflige? og at vi kan vise de respekt? Når mennesker skal søke asyl i land med helt annen kultur og lovgiving, bør disse menneskene være 100% klare for å tilpasse seg. Blir kvalm av tanken på alle innvandrerene som ikke tilpaser seg og krever spesialbehandling. Påstanden din om granater som flyr alle veier tror jeg de fleste velger å ignorere, du har intet grunnlag for å hevde dette. Endret 21. juni 2006 av kristoffer88 Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Statskanalen her i landet, NRK, er en venstrevridd, velsmurt propagandamaskin. Så jeg tar ingen opplysninger derifra for god fisk. Ja, men uansett hvor venstrevridd den er, har ikke noe med hva de viser DIREKTE, de viste dette direkte på tv kanalen dems der det sto nrk-journalister og snakket og forholdene i området rundt så ikke akkurat rolige ut. Uansett hvilken kanal som viser dette så har dette også blitt vist på tv2 som er en veldig Frp-vennlig kanal. Du har nok rett i at det er synd på flere av disse flyktningene, men det er faktisk synd på 80% av verdens befolking som regnes for fattige. Alle disse får bare ikke plass i Norge... uansett hvordan du stabler dem. Nei, men nå vil heller ikke 80% av verdens befolkning bo i Norge, å si det blir liksom å dra ut en liten logikk som ligger ved siden av som bare blir forstyrrende istedenfor relativ. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Purejoy du er flink til så se noe godt i disse sultestreikerene mennesker, men det finnes grenser. Du kan jo ikke bare si at afghistanerene reiser her til fordi de "vet" at befolkningen er høflig og viser respekt. Og hvordan kan de vite at vi Nordmenn er høflige? og at vi kan vise de respekt? Jeg vil si at jeg skrev "det kan også være" altså ikke med 100% sikkerhet men med en 50/50 sjanse, jeg tror ja vi har et rykte der ute i verden for å være en vennlig nasjon. Når mennesker skal søke asyl i land med helt annen kultur og lovgiving, bør disse menneskene være 100% klare for å tilpasse seg. Blir kvalm av tanken på alle innvandrerene som ikke tilpaser seg og krever spesialbehandling. Jeg tror det er nettopp her problemet ligger. Fordommene våre, vi gir dem ikke sjanser utenom å spytte ut tusenvis med ord som kan tolkes sterkt av de som mottar dem - innvandrerne! Lenke til kommentar
weliiiss3245 Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Du har nok rett i at det er synd på flere av disse flyktningene, men det er faktisk synd på 80% av verdens befolking som regnes for fattige. Alle disse får bare ikke plass i Norge... uansett hvordan du stabler dem. Nei, men nå vil heller ikke 80% av verdens befolkning bo i Norge, å si det blir liksom å dra ut en liten logikk som ligger ved siden av som bare blir forstyrrende istedenfor relativ. 6349814[/snapback] Hvis alle disse 80% menneskene fikk velge om å bo i Norge og starte et nytt liv her eller å fortsett sitt liv i fattigdom. ville samtlige valgt Norge. Og nå som det bare er å rive identitetspapirer og sultestreike for å få opphold i Norge, kan vi vente oss enda flere såkalte "flyktninger". Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Statskanalen her i landet, NRK, er en venstrevridd, velsmurt propagandamaskin. Så jeg tar ingen opplysninger derifra for god fisk. Ja, men uansett hvor venstrevridd den er, har ikke noe med hva de viser DIREKTE, de viste dette direkte på tv kanalen dems der det sto nrk-journalister og snakket og forholdene i området rundt så ikke akkurat rolige ut. Uansett hvilken kanal som viser dette så har dette også blitt vist på tv2 som er en veldig Frp-vennlig kanal. Du har nok rett i at det er synd på flere av disse flyktningene, men det er faktisk synd på 80% av verdens befolking som regnes for fattige. Alle disse får bare ikke plass i Norge... uansett hvordan du stabler dem. Nei, men nå vil heller ikke 80% av verdens befolkning bo i Norge, å si det blir liksom å dra ut en liten logikk som ligger ved siden av som bare blir forstyrrende istedenfor relativ. 6349814[/snapback] Vel.. 80% av verden regnes for å være forholdsvis fattig. La oss si at bare 20 % av disse fattige menneskene heller ville bodd i Norge om de hadde muligheten. Det vil si at 80% av 6,000,000,000 mennesker er 4,800,000,000 mennesker er fattige. Om 20% av disse heller ville bodd i Norge, så hadde vi hatt 960,000,000 mennesker som helst ville bodd i Norge. La oss si at 20% av disse igjen kommer ifra land som enten er krigsherjet, har utpreget fattigdom, diktatur, politisk vanstyre, eller andre forferdelige ting. Da har vi igjen 192,000,000 mennesker som ifølge deg, PureJoy burde ha sluppet inn, sultestreiking eller ikke. Det sier seg selv at vi må sortere, vi kan ikke la alle få opphold. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Du har nok rett i at det er synd på flere av disse flyktningene, men det er faktisk synd på 80% av verdens befolking som regnes for fattige. Alle disse får bare ikke plass i Norge... uansett hvordan du stabler dem. Nei, men nå vil heller ikke 80% av verdens befolkning bo i Norge, å si det blir liksom å dra ut en liten logikk som ligger ved siden av som bare blir forstyrrende istedenfor relativ. 6349814[/snapback] Hvis alle disse 80% menneskene fikk velge om å bo i Norge og starte et nytt liv her eller å fortsett sitt liv i fattigdom. ville samtlige valgt Norge. Og nå som det bare er å rive identitetspapirer og sultestreike for å få opphold i Norge, kan vi vente oss enda flere såkalte "flyktninger". 6349832[/snapback] I din analyse står valget mellom fattigdom og rikdom, i virkeligheten som det er snakk om her så er det Vesten eller fattige afrikanske eller asiatiske land det står om. Med andre ord det er ikke bare Norge som eksisterer i Vesten! Endret 21. juni 2006 av PureJoy Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Vel.. 80% av verden regnes for å være forholdsvis fattig. La oss si at bare 20 % av disse fattige menneskene heller ville bodd i Norge om de hadde muligheten. Det vil si at 80% av 6,000,000,000 mennesker er 4,800,000,000 mennesker er fattige. Om 20% av disse heller ville bodd i Norge, så hadde vi hatt 960,000,000 mennesker som helst ville bodd i Norge. La oss si at 20% av disse igjen kommer ifra land som enten er krigsherjet, har utpreget fattigdom, diktatur, politisk vanstyre, eller andre forferdelige ting. Da har vi igjen 192,000,000 mennesker som ifølge deg, PureJoy burde ha sluppet inn, sultestreiking eller ikke. Det sier seg selv at vi må sortere, vi kan ikke la alle få opphold. Det du nå gjør er å lage din egen fantasi analyse med null kontakt til virkeligheten overhodet! Hvordan i all verden har du fått opp at nøyaktig dette er antallet, 20%? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Folk som føler sympati med de sultestreiken afganerene har ikke helt forstått hviket plikter som følger med når et land påtar seg ansvaret for flyktninger: De må ha et reelt behov for beskyttelse, de skal ha norskopplæring, de skal ha en plass og bo, de skal ha penger å leve for, arbeid er også noe som er viktig, og det skal være et apparat for å støtte dem slik at de kan integreres i samfunnet. Kapasiteten er sprengt og dette resulterer i økt kriminalitet, økt arbeidsledighet, økte trygdeutgifter for staten. Hva med somalieren som mordet bussjoføren? hva med A og B gjengen? Hva med han som nesten greide å styre et fly fra Kato Air og skadet pilotene med øks? Når skal vi ta signalene som vi får? Alt dette koster penger, masse penger, og dette rokker ved folks rettferdighetsfølelse når en flyktning med 4 unger kan "steike støvel" hele dagen og motta 30000kr i mnd som de faktisk sender ut av landet igjen! og at det faktisk drar på "ferie" til landet de flyktet fra også!. mens Ola Normann sitter med dårlig sykehustilbud, dårlige veier, eldre som må legge seg etter middag, skoler med dårlig inneklima/råte og en psykiatri som er elendig. Nei jeg har absolutt ingen sympati med fok som sultestreiker, svir vekk fingeravtrykkene sine, spiser passene sine eller lyver. At den norske stat kan belønne slike metoder er ufattelig, og sender signaler til u-landene at norge er en snilistisk og naiv stat som tar inn hvem som helst bare de bruker metoder som er radikale nok. Er jeg en rassist? nei, har jeg fremmedfrykt? nei jeg er bare lei av at den norske stat tar inn alt flere flyktninger en det vi kan håndtere og gi kvalifistert oppfølging og ha en fast og klar politikk på hvem som er flyktninger og hvem som ikke er flykntinger. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 For det første er det slik at du må ikke tro folk som viser sympati med afghanske sultestreikere ikke vet hva dette vil bety. Såklart hvis de skal bo i Norge trengs det sterke tiltak til å få dem vant med det norsk samfunn. Jeg syns du skal være veldig forsiktig med å legge skylden for det andre i Norge har gjort over på de afghanske flyktningene/sultestreikerne og dermed pågrunn av andre innvandrere ikke gi disse asyl! Jeg vil gjerne ha dokumentert der uttalelsene fra afghanerne som sultestreiker er løgneriske! Lenke til kommentar
salah Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 PureJoy, du må forstå at folk kan være uenige med deg. Jeg forstår at du kan være uenig med meg. Refererer da til pavlion som vil til Høyre eller FrP. 6349568[/snapback] Selvfølgelig. Vil bare høre argumenter for det, når man kommer ut med noe må man også kunne svare for seg hvis det er noe som man trenger å stille spørsmålstegn ved. 6349577[/snapback] Skal svare på dette litt senere, så får du høre mine argumenter på hvorfor jeg stemmer Høyre eller FrP. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 For det første er det slik at du må ikke tro folk som viser sympati med afghanske sultestreikere ikke vet hva dette vil bety. Såklart hvis de skal bo i Norge trengs det sterke tiltak til å få dem vant med det norsk samfunn. Jeg syns du skal være veldig forsiktig med å legge skylden for det andre i Norge har gjort over på de afghanske flyktningene/sultestreikerne og dermed pågrunn av andre innvandrere ikke gi disse asyl! Jeg vil gjerne ha dokumentert der uttalelsene fra afghanerne som sultestreiker er løgneriske! 6349890[/snapback] Jeg sa_ Nei jeg har absolutt ingen sympati med *folk* som sultestreiker, svir vekk fingeravtrykkene sine, spiser passene sine eller lyver. Det var snakk om ekstreme metoder som enkelte asyksøkere uavhengig av nationalitet bruker for å få asyl, så hvordan du kunne tolke det i retning av at det overstående var myntet på afganeren kan jeg ikke forstå. Når det gjeller relasjonen mellom afganerene og hva andre flykninger har gjort som reaksjon på avslag/dårlig oppfølging så er den så absolutt aktuell. Jeg nevnte ovenfor et par høyprofil saker som illusterer meget godt hva som skjer når en gir asyl til noen og ikke har kapasitet til å gi dem den oppfølging som de bør ha og ikke minst kunne gi dem en jobb slik at de ikke bare er en bør for den norske stat men også føler at de er til nytte for samfunnet. Asylanter som blir sittende uten mål og mening uten et håp on en meningsfull fremtid er tikkende bomber: de sitter i et fremed land, kan ikke språket, de får ingen annen hjelp en penger, men et verdig liv er så mye mer en bare penger og det resulterere i at disse folkene er tikkende bomber som kan gi utslag i desperate handlinger (mord,voltekt o.l) eller at de går inn i et kriminelt miljø og skaper fremmedfrykt og gir drivstoff til de høyreekstreme. å få opphold i norge er ingen garanti for at vedkommende blir å få et bra liv, det må mer til en som så og jeg mener at vi pr i dag ikke greier å gjøre de forpliktelsene vi har overnfor folk med flyktningestatus, og derfor heller ikke bør ta inn mer en vi kan håndtere. Jeg har også sett med egene øyne hva dårlig oppfølging/integrering kan føre til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå