McBitch Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Hvis Norge fortsetter å ta inn så mange utlandinger hvert år som vi gjør nå, vil Norge bestå av 50 % utlendinger i 2050. Og hvis vi går tom for olje også på den tiden, tør jeg ikke tenke hva som vil skje med landet i fremtiden. Oljen kan bli et problem, ja. Utlendinger, problemet der? 6346731[/snapback] Utlendinger er ikke akkurat en ressurs for Norge. Ihvertfall ikke en ressurs vi tjener på. Hvis landet består av 50 % fattige utlendinger uten utdanning og svært dårlige norsk ferdigheter, sier det seg selv at de vil gjøre problemet med oljen enda større. 6346753[/snapback] Hvem har sagt at det er utlendinger uten utdanning? Mange som kommer her med utdanning, problemet er at de ikke får jobb. Og får de jobb er det ofte en jobb som ikke ligger i forhold til utdannelsen. Hinter til mattelæreren som måtte ta jobb som vaskehjelp. Endret 20. juni 2006 av stakan Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Det er diskriminerende for de som blir kvotert BORT, selvsagt. Tull og tøys. Intolerante mennesker! Er du helt på bærtur? Intoleranse har ikke noe med dette å gjøre! Nei, det ble skrevet at nå får disse asylsøkerne som driver med sultestreik bært på gullstol av regjeringen slik at de får oppholdstillatelse her uansett, altså vi skriver om hvordan de klarer seg, men vi sammeligner ikke dems situasjon med andre og at det forskjeller blant hver asylsøker. Situasjonen deres er allerede vurdert av norske myndigheter som sikker nok til at de kan returnere hjem. Hvorfor dette skulle endre seg fordi de nekter å spise vet jeg ikke. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Er du helt på bærtur? Intoleranse har ikke noe med dette å gjøre! Jo, intoleranse ovenfor kvotering! Situasjonen deres er allerede vurdert av norske myndigheter som sikker nok til at de kan returnere hjem. Hvorfor dette skulle endre seg fordi de nekter å spise vet jeg ikke. Nei du gjør vel ikke det. Det er nemlig slik at grunnen til at de gjør det er fordi de mener de norske myndighetene ikke vet nok om hvordan forholdene er der. Thorstein Dahle sa for litt siden på Holmgang at vi kan vente oss å få soldater hjem i kiste pga forholdene der nede. Don't come here and tell me it's safe!! Endret 20. juni 2006 av PureJoy Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Jo, intoleranse ovenfor kvotering! Kvotering = diskriminering, nok om den saken. Situasjonen deres er allerede vurdert av norske myndigheter som sikker nok til at de kan returnere hjem. Hvorfor dette skulle endre seg fordi de nekter å spise vet jeg ikke. Nei du gjør vel ikke det. Det er nemlig slik at grunnen til at de gjør det er fordi de mener de norske myndighetene ikke vet nok om hvordan forholdene er her. Thorstein Dahle sa for litt siden på Holmgang at vi kan vente oss å få soldater hjem i kiste pga forholdene der nede. Don't come here and tell me it safe!! 6346863[/snapback] Hva Thorstein Dahle sier er det vel stort sett bare disiplene hans som bryr seg om. Du mener norske myndigheter ikke har vurdert situasjonen riktig? Er de inkompetente? Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Kvotering = diskriminering, nok om den saken. Enighet om uenighet? Hva Thorstein Dahle sier er det vel stort sett bare disiplene hans som bryr seg om. Du mener norske myndigheter ikke har vurdert situasjonen riktig? Er de inkompetente? Ja, noen av dem vil jeg si er det! Kristin Halvorsen kom med en veldig bra uttalelse om at vi må avslutte streiken for den når ingen steder pga helse osv. Er vel den eneste samt med Heikki Holmås, Audun Lysbakken og Audun Herning som har gjort det store. Bjarne Haakon sitter på gjerde og ser praktisk talt på han! Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Thorstein Dahle sa for litt siden på Holmgang at vi kan vente oss å få soldater hjem i kiste pga forholdene der nede. Don't come here and tell me it's safe!! 6346863[/snapback] Hva har norske soldaters trygghet med afghanernes trygghet å gjøre? Så vidt jeg vet så er ikke vanlige afghanere direkte mål for diverse terroriserende handlinger i landet. Er lands befolkning kriger ikke mot seg selv. Selvfølgelig er situasjonen ustabil der nede, det er den her i Norge også (Ikke ment direkte), men skal alle vi nordmenn ha rett til å bosette oss i hvilket som helst land vi ønsker fordi noen uttaler på en videotape at Norge er et terroristmål? Skal vi ta i mot hele Afghanistans befolkning fordi situasjonen er ustabil? Det er faktisk også afghanske-grupperinger som står for en del av uroen der nede også, det er ikke vestlige styrker som prøver å kjøre landet ned i grøften. Nei, sultestreik skal ikke være godt nok middel til å forbli i Norge etter avslått asyløknad. Merk, de er asylsøkere, ikke nødvendigvis flyktninger. Hvem forfølger i såfall disse menneskene, jeg avventer til jeg har hørt begge sidene av saken. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Sosialistisk Venstreparti har alt å gjøre på stortinget! Se bare HER SV kan løse hele denne konflikten. Selv håper jeg på at ingen av afghanerne må returnere hjem til Kabul hvis de selv ikke vil. Tilstandene der nede er jo katastrofale, at vi ikke ser det er underlig 6346165[/snapback] Er de? Uansett tviler jeg på at det hjelper på sikkerheten der nede å sende ut norske soldater som var satt til å trene opp det lokale politi og sørge for sikkerheten til helsepersonell. Men så er ikke Sv kjent for å tenke så mye konsekvenser. De bidrar til en politikk som sørger for økt usikkerhet i Afghanistan og Irak og argumenterer så med at sikkerheten der nede er for dårlig til å sende folk tilbake. Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Tre søkere til en utdanning med en ledig plass. Opptak er basert på karakterer. Det er en gutt og to jenter som søker. Gutten har C i snitt, mens jentene har A og B i snitt. På grunn av kvotering kommer gutten inn, selv om han har dårligere karakterer. Hvis du ikke synes dette er diskriminering, så ok. Njaa, nå vil jeg gjerne se et redelig eksempel på dette her istedenfor at du går løpsk med eksempler som ikke henger på greip. Kanskje fordi han også mener at avslaget på opphold er korrekt. Uansett hva han mener, betyr ikke dermed sagt at han kan bare si sitt og dermed basta. Han er ARBEIDS OG INKLUDERINGSMINISTER, det er hans jobb å ta hånd om slikt uansett hvor han står hen! Kristin Halvorsen er den eneste statsrådet som har oppført seg ansvarlig her. Hva har norske soldaters trygghet med afghanernes trygghet å gjøre? Så vidt jeg vet så er ikke vanlige afghanere direkte mål for diverse terroriserende handlinger i landet. Er lands befolkning kriger ikke mot seg selv. Unnskyld meg, skal dette være en spøk? Det finnes jo selvmordsbombere overalt som tar med seg busser med flere passasjerer i. Det finnes soldater som skyter mot bygninger der det befinner seg sivile. Du får nok ikke meg til å tro at Afghanistan er trygt. Selvfølgelig er situasjonen ustabil der nede, det er den her i Norge også (Ikke ment direkte), men skal alle vi nordmenn ha rett til å bosette oss i hvilket som helst land vi ønsker fordi noen uttaler på en videotape at Norge er et terroristmål? Nei, men her i Norge har vi bare blitt truet, ikke angripet enda! I Afghanistan så dør mange folk hver dag pga angrep fra soldater og terrorister. Skal vi ta i mot hele Afghanistans befolkning fordi situasjonen er ustabil? Nei, tror neppe alle afghanere har lyst til å dra til nettopp Norge, vi må være forsiktige å tro så godt om oss at alle vi hit til en hver tid! Det er faktisk også afghanske-grupperinger som står for en del av uroen der nede også, det er ikke vestlige styrker som prøver å kjøre landet ned i grøften. All the more reason to let them stay here! Merk, de er asylsøkere, ikke nødvendigvis flyktninger. Hvem forfølger i såfall disse menneskene, jeg avventer til jeg har hørt begge sidene av saken Have you heard of terrorists? Soldiers? People getting killed everyday in Afghanistan? Det er ikke nødvendigvis forfølgelser men også utrygghet som gjør denne situasjonen så aktuell! Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hvilken forvridde signaler sender dette til andre som søker om opphold i Norge og får avslag? Joda, sett dere ned, nekt å spise og fortell hvor stygge og dumme Norge er som nekter dere opphold. Da tar det bare noen uker så har du opphold, penger på konto, villa i Oslo og en personelig politiker som gjør akkurat som du sier han skal. Nå må vi slutte med dette dum snille forholdet vårt. Får de avslag, stemple dem med SAS merke i stompen og send dem tilbake der de kom fra. Enkelt og greit. Det er en grunn til at norske fengsler er overfylte, og at 20% av disse kriminelle er fra ikke-vestlige land. Noen som kanskje ser forbindelsen her? Nei send dem hjem igjen, og ikke la dem få tid til å nekte å spise. Rett ut av landet om de ikke har fått oppholds tillatelse, og har de fått det, la dem lære seg å bli en del av det norske samfunn. Når de kan spille med harde kort, hvorfor kan ikke vi det? Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hvilken forvridde signaler sender dette til andre som søker om opphold i Norge og får avslag? De ordentlige signalene vi sender ut ER: Norge er et land som faktisk VURDERER mulig oppholdstillatelse til asylsøkere som kommer fra utrygge steder, som blir dømt av UNHCR! Joda, sett dere ned, nekt å spise og fortell hvor stygge og dumme Norge er som nekter dere opphold. Da tar det bare noen uker så har du opphold, penger på konto, villa i Oslo og en personelig politiker som gjør akkurat som du sier han skal. Kan være enig i at dette er et forvridd signal, som ikke eksisterer hvis vi behandler dette ordentlig! Nå må vi slutte med dette dum snille forholdet vårt. Får de avslag, stemple dem med SAS merke i stompen og send dem tilbake der de kom fra. Enkelt og greit. Det er en grunn til at norske fengsler er overfylte, og at 20% av disse kriminelle er fra ikke-vestlige land. Noen som kanskje ser forbindelsen her? Si det samme hvis du var i dems posisjon. Du kan ikke stemple de som kriminelle bare fordi 20% andre er det! Når de kan spille med harde kort, hvorfor kan ikke vi det? Du har misforstått. De spiller ikke harde kort, de viser oss virkeligheten. Noe jeg må si vi nordmenn sjelden gjør. De viser oss at Afghanistan er utrygt og de tør ikke annet enn å dø her hvis det er alternativet. Det er ikke hardt mot hardt det handler om her dog handler om menneskelighet og forståelse for andre enn bare seg selv! Er også enig i at sultestreik ikke skal hjelpe fordi de ødelegger mer for de som utøver sultestreiken, så forhåpentligvis kommer de til å slutte nå å få spise noe. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Å kaste bort ressurser på asylsøkere, hvor det store flertall er lykkejegere (bygger dette utsagnet på det faktum at et stort flertall får avslag på asylsøknaden sin) går ut over de som virkelig trenger vår hjelp - flyktningene. Det er som å dele ut smuler til alle, fremfor kakestykker til de som virkelig trenger det. Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hvilken forvridde signaler sender dette til andre som søker om opphold i Norge og får avslag? De ordentlige signalene vi sender ut ER: Norge er et land som faktisk VURDERER mulig oppholdstillatelse til asylsøkere som kommer fra utrygge steder, som blir dømt av UNHCR! 6347131[/snapback] Nei, signalene vi sender ut er: Om man får avslag på asylsøknaden, bare sultestreik, så vil vi revurdere avgjørelsen. Afghanistan er neppe det tryggeste landet å bo i, men det er irrelevant. Norge kan ikke ta inn alle som ikke føler seg trygge i hjemlandet, og om de sultestreikende vil dø i Norge, la dem dø i Norge. Vi kan ikke gi etter for slik utpressing. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hva hadde skjed om jeg hadde satt meg ned utenfor domkirka i Oslo og sultestreika fordi jeg ikke fikk det som jeg vil, ville noe skjed da? Nope, hadde blitt halt rett i kasjotten om jeg hadde nekta å flytte på meg. Hva hadde skjed om vi hadde campa utfor en moske i Muslimland? Joda, enten hadde vi blitt skutt på stede, eller dratt bort av en horde av en folkemasse, hengt i et tre og utskjelt. Og vi skal da være snill? Nei har de fått avslag så kjør dem ut til gardemoen med en gang og bestill billett til dem. Og mens vi venter på billetten kan man vurdere om det er korrekt eller ei. Så når billetten kommer så kan man sende dem rett ut. Jeg er lei av alle flyktingene som får det mye bedre her i landet enn våre egene. Hva med de eldre f.eks som sliter pga en mildt sagt elendig eldreomsorg, får de det noe bedre? Kall meg rasist, men har du ikke fått opphold i Norge så synes jeg det bare er rett og rimelig å sende dem tilbake der de kom fra. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Høhø, de populistiske SV-raddisene koser med media.. Hvis disse menneskene får bli, så betyr det med andre ord at hvem som helst som ønsker opphold i Norge, kan sette seg ned på rådhusplassen og nekte å spise. Om ikke annet mister sannsynligvis raddisene oppslutning på dette. Gotta love it. 6346397[/snapback] Word. De asylsøkerne viser heller ikke særlig respekt til norge heller. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Nei, signalene vi sender ut er: Om man får avslag på asylsøknaden, bare sultestreik, så vil vi revurdere avgjørelsen. Du har misforstått. Dette er ikke som en protest mot regjeringen, dette er en virkelighet som afghanerne prøver å vise regjeringen. Jeg mener at hvis asylsøknadene skal bli revurdert så skal det ikke være på bakgrunn av sultestreiken, men fordi situasjonen i Afghanistan er for risikabel. Afghanistan er neppe det tryggeste landet å bo i, men det er irrelevant. Norge kan ikke ta inn alle som ikke føler seg trygge i hjemlandet, og om de sultestreikende vil dø i Norge, la dem dø i Norge. Vi kan ikke gi etter for slik utpressing. Hvorfor er menneskeliv irrelevant? Norge skal heller ikke ta inn alle, men at du bruker det som argument er vel heller den irrelevante delen vi burde fokusere på. Det ER slik kvoteringen fungerer på opptak til høyere utdanning. At alle skal ha LIKE muligheter UAVHENGIG av kjønn eliminerer muligheten for bruk av kvotering. Nå må du slutte å røre. Hvis du virkelig er for kvotering, og dermed diskriminering, bør du ihvertfall ha guts nok til å innrømme det. Dessverre er det du som rører og jeg som prøver å forstå eksemplene dine. I can't have guts to say something that's none sayable. Hva hadde skjed om jeg hadde satt meg ned utenfor domkirka i Oslo og sultestreika fordi jeg ikke fikk det som jeg vil, ville noe skjed da? Nope, hadde blitt halt rett i kasjotten om jeg hadde nekta å flytte på meg. Du bor da heller ikke i farlige Afghanistan og står i faresonen for å bli sendt tilbake dit? Hva hadde skjed om vi hadde campa utfor en moske i Muslimland? Joda, enten hadde vi blitt skutt på stede, eller dratt bort av en horde av en folkemasse, hengt i et tre og utskjelt. Nå gjør du narr av de mennneskene som er utenfor domkirka. Det er nettopp dette de flykter FRA ikke TIL. Trodde du var klar over det, jeg. Jeg er lei av alle flyktingene som får det mye bedre her i landet enn våre egene. Hva med de eldre f.eks som sliter pga en mildt sagt elendig eldreomsorg, får de det noe bedre? Du må kanskje stille dette spørsmålet til Brustad? Hvorfor til meg? Kall meg rasist Your words, not mine. Endret 20. juni 2006 av PureJoy Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Spør ikke deg PureJoy, men hele samfunnet her (for du er ikke alene på PRS forumet). Hvorfor skal i mange tilfeller utlendinger som nettopp har kommet til landet, få det mye bedre enn noen som har bod her hele livet, som f.eks min egen bestemor? Det er noe jeg stiller stort spørsmål ved, og det er noe jeg aldri har klart å skjønne. Politikker spirer sier hele tiden "det er slik budsjette er, du skjønner det ikke så", og da stiller jeg og spørsmål ved budsjett fordelingen her til lands. Nå gjør du narr av de mennneskene som er utenfor domkirka. Det er nettopp dette de flykter FRA ikke TIL. Trodde du var klar over det, jeg. Ser fremdeles ikke mye svar men roing av store tendenser i det "svaret" der, så jeg spør deg (ja nå deg), hva hadde skjed om jeg hadde campet utenfor en moske i Afghanistan? Det de flykter fra er krig og helvette der nede, dog selv om det ironisk nok er deres egene som steller i stand helvette der nede. Enkelte plasser er det rolig, og de plassene kan de sendes til. Desverre så bukker våre styrende alt for lett under press og om en utlending legger seg ned på bakken og skriker som en liten ungen og nærmest roper "jeg nekter å spise om jeg ikke får være i norge" så sier de "stakkars liten" og gir han opphold. Det sender ikke akkurat rette vibbene nei. Nå må vi ta mere i, og sette hardt mot hardt sier nå jeg. Send de som skal ut av landet ut av landet innen 2 uker og ikke bry seg om at de legger seg ned og skriker som noen forvokste drittunger. Ut av landet med de, om de da ikke tar en Mulla og leier seg en Quisling av en advokat. Og BTW PureJoy, kutt ut å quote halve sitater fra meg for å sette meg i dårlig lys, jeg sa kall meg gjerne rasist, ikke kall meg rasist. Feil quoting er noe jeg ikke akkurat setter pris på. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Spør ikke deg PureJoy, men hele samfunnet her (for du er ikke alene på PRS forumet). Hvorfor skal i mange tilfeller utlendinger som nettopp har kommet til landet, få det mye bedre enn noen som har bod her hele livet, som f.eks min egen bestemor? Du stiller meg spørsmål nå ved noe som ikke jeg vil engang ha. Selvfølgelig skal ikke bestemor Silje få det verre enn innvandrer Arif. Begge to er likverdige, begge to fortjener et like godt liv! Ser fremdeles ikke mye svar men roing av store tendenser i det "svaret" der, så jeg spør deg (ja nå deg), hva hadde skjed om jeg hadde campet utenfor en moske i Afghanistan? Selvfølgelig ville du risikert å bli skutt som du selv skriver. Det som bekymrer meg er at du sammenligner situasjonen med den som befinner seg utenfor Domkirken. Ja, situasjonen GÅR UT PÅ DET SAMME, men langtifra den samme i virkeligheten. Det sier seg selv at de fleste vil heller bo i Norge enn i Afghanistan, derfor er det nettopp det afghanerne prøver å komme seg vekk er det konservative muslimske nettverket som henger over dem der. Det de flykter fra er krig og helvette der nede, dog selv om det ironisk nok er deres egene som steller i stand helvette der nede. Ved egne tenker du vel på muslimer? Skal vi da stå til ansvar for alle de drapene som amerikanerne og britene begår i Irak bare fordi vi er kristne sånn som dem? Dermed er de "våre" egne. Og BTW PureJoy, kutt ut å quote halve sitater fra meg for å sette meg i dårlig lys, jeg sa kall meg gjerne rasist, ikke kall meg rasist. Feil quoting er noe jeg ikke akkurat setter pris på. Jeg skriver da mine innlegg slik jeg selv vil. Når du skriver om moral tidligere i en del av innlegget ditt lurer jeg på hvor moralen ligger her? Du vil altså at jeg skal "quote" sånn som du ønsker, du kan ikke pålegge andre ansvar enn deg selv for det du skriver. Endret 20. juni 2006 av PureJoy Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hvorfor skal man alltid flykte fra problemer og ikke prøve å løse de? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Her trykker jeg meg inn på side 4 av en tråd om afghanere, og hva diskuteres? Kvinnekamp? Det heter forøvrig "afghaner" - ikke "afghanistaner" som det står i tittelen. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Her trykker jeg meg inn på side 4 av en tråd om afghanere, og hva diskuteres? Kvinnekamp? 6348184[/snapback] Med de magiske moderatorkrefter tryller jeg over den diskusjonen til en mer egnet tråd; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=508012 Edit: Et innlegg (av Klilleng) ble glemt og er også sendt over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå