Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei igjen :cool:

Jeg er ganske fersk, så nå har jeg fått flyttet hit. er ikke så veldig flink på hjemmesidefronten, det er første gangen, men med litt trening så blir det bedre etter hvert. Kommer til å hente et hovedkortbrett som jeg har bestillt denne uken.

Ellers så er det hyggelig med tilbakemeldinger og tips.

Må ha det for å få laget ferdig baksiden av kabinettet.

Har tenkt å ha Plexiglassvinduer på alle sidene. Hadde tenkt å montere hovedkortet liggende. Har prøvd opp ned tidligere som på en Lian Li modell, men det var en dårlig løsning, da all varmen fra prosessoren ble liggende under skjermkortet. tror det er best vist du har tenkt på vannavkjøling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei igjen :cool:

Jeg er ganske fersk, så nå har jeg fått flyttet hit. er ikke så veldig flink på hjemmesidefronten, det er første gangen, men med litt trening så blir det bedre etter hvert. Kommer til å hente et hovedkortbrett som jeg har bestillt denne uken.

Ellers så er det hyggelig med tilbakemeldinger og tips.

Må ha det for å få laget ferdig baksiden av kabinettet.

Har tenkt å ha Plexiglassvinduer på alle sidene. Hadde tenkt å montere hovedkortet liggende. Har prøvd opp ned tidligere som på en Lian Li modell, men det var en dårlig løsning, da all varmen fra prosessoren ble liggende under skjermkortet. tror det er best vist du har tenkt på vannavkjøling.

6345973[/snapback]

Nå har jeg fått hovedkortbrettet. har begynnt å tilpasse det til kabinettet. er også ferdig med både bunnplata og har satt på plass fronten, men det gjenstår en del arbeid igjen. har også fått lagt ut nye bilder på: :dribble:http://home.no/pcbouldingmania/

Lenke til kommentar
Huff vifte med 4 forskjelige leds? :S Syns du burde skifte den ut ;)

6386176[/snapback]

Hei bZerk

Vel, jeg vet ikke hvordan det blir, kommer kansje til å gjøre det!!. Har kjøpt 2 stk UV blacklight, så antagelig blir det blått i vifter, litt uv osv. Har tenkt på koksgrå med blåaktig farge, eller koksgrå med noen striper i fluoriserende grønt på kabinettet. Skal ha 2 brennere øverst, 2 harddisker i midten og en aerocoolwatch viftestyring nederst med utganger foran for usb,lyd og headsett.

har sett på workloggen din :thumbup: , det ble ganske stilig. får endel ideer ved å studere andres løsninger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Huff vifte med 4 forskjelige leds? :S Syns du burde skifte den ut ;)

6386176[/snapback]

Hei bZerk

Vel, jeg vet ikke hvordan det blir, kommer kansje til å gjøre det!!. Har kjøpt 2 stk UV blacklight, så antagelig blir det blått i vifter, litt uv osv. Har tenkt på koksgrå med blåaktig farge, eller koksgrå med noen striper i fluoriserende grønt på kabinettet. Skal ha 2 brennere øverst, 2 harddisker i midten og en aerocoolwatch viftestyring nederst med utganger foran for usb,lyd og headsett.

har sett på workloggen din :thumbup: , det ble ganske stilig. får endel ideer ved å studere andres løsninger.

6400956[/snapback]

:tease: Nå har jeg endelig fått oppdatert hjemmesiden igjen med nye bilder og kommentarer, og håper Du har noen gode ideer på lager.... :hmm::hmm:

Lenke til kommentar

:D Endelig fått oppgradert litt.

har hatt d ganske stritt d siste uken. Har fått laget ca 48 avlange hull i ramma som jeg er ganske fornøyd med,: Nettingen kommer senere.... :dribble:

fant ut at den sotfargede Lexanen skal i midten av veggen med en aluvegg innerst og en ytre ramme utvendig, akkurat som et vindu eller en bilderamme :hmm:

Pga det måtte det lages nye vegger for å få støtte til lexanen hele veien innvendig. Har fått laget ferdig 2 sider. Bunn og front.

Skal sage ut baksiden i morgen, på jobb.

http://home.no/pcbouldingmania/ ;)

Lenke til kommentar

:D Endelig fått oppgradert litt.

har hatt d ganske stritt d siste uken. Har fått laget ca 48 avlange hull i ramma som jeg er ganske fornøyd med,: Nettingen kommer senere.... :dribble:

fant ut at den sotfargede Lexanen skal i midten av veggen med en aluvegg innerst og en ytre ramme utvendig, akkurat som et vindu eller en bilderamme :hmm:

Pga det måtte det lages nye vegger for å få støtte til lexanen hele veien innvendig. Har fått laget ferdig 2 sider. Bunn og front.

Skal sage ut baksiden i morgen, på jobb.

http://home.no/pcbouldingmania/ ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det må jeg si. Stilige løsninger du har på mange ting her. Ser fram til resultatet.

Men hva brukte du for å lage alle de høla i veggene? Stikksag? Så veldig nøyaktig ut hvertfall. Må jo ha tatt litt tid. Og hvor tjukke er de alu-veggene?

Og planlegger du å lakke aluminiumen?

Og når det gjelder den kjemiske reaksjonen du prata om med stål-skruer mot alu, hvilken type kjemisk reaksjon er det?

Lenke til kommentar
Det må jeg si. Stilige løsninger du har på mange ting her. Ser fram til resultatet.

Men hva brukte du for å lage alle de høla i veggene? Stikksag? Så veldig nøyaktig ut hvertfall. Må jo ha tatt litt tid. Og hvor tjukke er de alu-veggene?

Og planlegger du å lakke aluminiumen?

Og når det gjelder den kjemiske reaksjonen du prata om med stål-skruer mot alu, hvilken type kjemisk reaksjon er det?

6659146[/snapback]

Eg kan jo prøve og forklare det.

Galvanisk korrosjon oppstår når to forskjellige metaller med ulike

spenningspotensialer kommer i kontakt med hverandre under tilstedeværelsen

av elektrolytt (fuktig film, el.sjø/ferskvann).

I en slik kobling vil det uedle metallet bli anode og det edleste metallet katode.

Det oppstår strøm mellom metallene og det korriderer.

Og det er verre enn rust i mange tilfeller.

Lenke til kommentar

Hi ;)

De veggene blir laget ved at jeg teiper hele veggen med maskeringstape slik at blyanten eller blekket har noe å feste seg på.

Så blir det i alle omeråder som skal fjernes boret noen hull slik at jeg får nikkesagbladet ned i hullet.

Da er det bare å sette igang å sage etter streken NB: husk rett side!!

For å få et fint sluttresultat så brukes fil for å få en fin avsluttning- Så helpusses hele platen for feste til grunning, limimg osv.........

Kommer til å metalic -lakkere hele kabinettet i koksgrå eller antrasitt med noen røde sprekker her og der....kommer til å bruke røde vifter og lysrør og UV effekter.. :hmm: Har tenkt på carbon eller titan look :hmm:

Har kommet noe lenger nå og kommer til å oppgradere hjemmesiden i morgen...legger nok et bilde her også :)

Lenke til kommentar

Hi :)

har fått tatt noen nye bilder...

Har litt problemer med å få forandret på hjemmesiden, får bare feilmeldinger av uforståelig grunner.... :cry: Kansje jeg skal skifte hjemmesideleverandør.... :mad:

har iallefall mulighet til å legge ved et bilde her :D

fikk bestillt Lexanen i dag og det er ferdig til henting på fredag, så da blir jeg 900,- kr fattigere....

Lenke til kommentar

Hi :)

har fått hentet Lexanen som jeg fikk for 800,- Så nå har jeg fått ferdig 3 sider. Holder på å tegne opp høyresiden på kabinettet. Har så smått begynnt å tenke på Hardwaren til kabinettet så jeg har bestilt viftestyringen som skal være nederst på grunn av hovedkortbrettet :p

på grunn av :cry: med hjemmesiden har jeg begynnt å prøve å lage en ny.....noe som nok vil ta litt tid siden jeg er helt fersk så jeg får legge inn bilder her i mellomtiden.....

Har tatt en del nye bilder som blir lagt til så snart jeg får tak i en USB kontakt... :roll:

Endret av pcbouldingmania
Lenke til kommentar

Hi :D

Takk og pris for at jeg fant en usb kontakt slik at jeg fikk overført bildene.

Har fått ferdig fronten og baksiden av kabinettet.

Så bildet viser hvordan det ble med Lexanen montert........ :thumbup:

Begynnte faktisk å sage ut siden i dag så jeg rekker kansje å bli ferdig med det før helgen :p

Lenke til kommentar

Hi :dribble:

travel dag i dag også.........

Har fått tilpasset ytterveggen på høyresiden som nok vil falle i smak for den er virkelig HOT :dribble: og begynnt på den siste veggen med tegning og tilpassning.

Får lagt inn bilde til helgen av den siden...

Men her er iallefall undersiden av kabinettet med Lexan"en satt på plass...

Lenke til kommentar

Hi :thumbup:

Endelig har det løsnet..........hjemmesiden min har endelig bestemt seg for å oppdateres igjen, så nå har jeg endelig fått lagt inn noen nye kommentarer og updates :w00t:

Fikk faktisk gjordt ferdig høyresiden på kabinettet i dag. må bare få tak i litt lengere skruer til viften som skal være på den siden, 4 stk 4Mx45mm.. :hmm:

Har også saget ut en god del av venstresiden, har fått ferdig innersiden som skal festes og limes i morgen tidlig med tilsvarende laaaaang tørketid...blir vel ferdig med det i morgen kveld.....

Bildene av det kommer på lørdag eller søndag...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...