Gå til innhold

Microsoft Access og Egen virksomhet

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg driver min egen lille virksomhet på fritidsbasis med salg av varer (kosmetikk & kosttilskudd) så jeg tenkte jeg skulle lage meg en kundebase og en ordrebase som skal linkes sammen.. Når jeg er inne på kunden skal jeg kunne få opp deres ordrer og detaljene rundt det. Jeg vil også ha mulighet til å trekke ut rapporter. f.eks finne total omsetning, årets omsetning, månedens omsetning osv.. Hvor mye hver kunde har handlet for, hvor mange av en vare som er solgt osv.. skjønner dere tegninga?

Hvordan er MS Access 2003 å bruke til dette?

Blir det en søkbar database? osv..

KOM MED TIPS OG ERFARINGER! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei folkens!

Jeg driver min egen lille virksomhet på fritidsbasis med salg av varer (kosmetikk & kosttilskudd) så jeg tenkte jeg skulle lage meg en kundebase og en ordrebase som skal linkes sammen.. Når jeg er inne på kunden skal jeg kunne få opp deres ordrer og detaljene rundt det. Jeg vil også ha mulighet til å trekke ut rapporter. f.eks finne total omsetning, årets omsetning, månedens omsetning osv.. Hvor mye hver kunde har handlet for, hvor mange av en vare som er solgt osv.. skjønner dere tegninga?

Hvordan er MS Access 2003 å bruke til dette?

Blir det en søkbar database? osv..

KOM MED TIPS OG ERFARINGER! :D

6345922[/snapback]

MS Access funker fint til det formålet ja... Går fint å få til alle de funksjonene du nevner. Men tar litt tid å sette seg inn i hvis du aldri har brukt det før.
Lenke til kommentar

men på en annen side, er vel det raskeste måten å få til en applikasjon til å gjøre slikt ja. Ellers må man jo lære å SQL + et programmeringsspråk til å lage GUI.

Min erfaring med access er at når man først får en feilmelding er man screwed, og om man gjør noe feil. Så husk å ta backups ;). Access apps er lett å rote til. Men får man relasjoner + spørringer riktig er det ingen problem, resten er click and play.

Access tilbyr vel enklest måte å lage rapporter på en god og fin måte. Ellers blir jo det en del programmering for å få vist data på en tilfredsstillende måte.

Endret av skromt
Lenke til kommentar
men på en annen side, er vel det raskeste måten å få til en applikasjon til å gjøre slikt ja. Ellers må man jo lære å SQL + et programmeringsspråk til å lage GUI.

Access er nok den raskeste måten, som du påpeker. (Og kanskje den enkleste for personer uten programeringsbakgrunn?) Kan jo lage et helt greit GUI i Access, men forutsetter jo at brukermaskinen har Access eller Access Run-Time filer. (Kan vel lage stand-alone program med Access, men da må du vel ha Access Developer Edition 2003)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...