Gå til innhold

Pci og Pci Express

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  larseman skrev:
pass deg heller for at du ikke forveksler AGP og PCIe. mye likere dem. vet du hvilke hovedkort du har så kan du jo bare sjekke hvaslags grensesnitt det støtter.

lykke til

6345844[/snapback]

Jeg vet jeg har pci eller pci express:P men hvilken av de vet jeg ikke:P

Lenke til kommentar

Hvilket hovedkort har du da? Hvis du har kjøpt ny pc dette året så har nok pci express og pci. Alle hovedkort har pci slotter og der er det ingen i dag som har skjermkort. Yterst få hvis det er noen.

Så hvis du vet at du IKKE har AGP da har du pci express. Du skal ha UR GAMMELT hovedkort hvis du ikke har AGP eller pci express.

Lettere hvis du sier hvilket hovedkort du har, eller hvilken cpu du har, da er det lettere for oss å si noe.

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Det er nok mer sannsynlig at du har enten AGP/PCI eller PCI-E/PCI. Du skal vel så langt tilbake som 1998/1999 omtrent om det skal være noen særlig tvil om du har AGP eller ei (om PCen var av grei kvalitet).

Kan du si oss litt mer som PCen? Hva slags merke, hva slags modell? Hvis den er selvbygd, spør den som har bygd den om hva slags hovedkort den har.

Du kan selv gå på Start->kjør og skrive "DXDIAG" (og trykke enter). Hvis du skriver inn det som står under "System" og "Skjerm" hit, så kan vi nok antageligvis hjelpe deg mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...