Gå til innhold

Bilder av sirkuskatten min! Haha!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil bare gi samme råd som jeg gav i en lignende tråd: Ikke vær redd for å jekke opp følsomheten litt (=skru opp iso til 400, f.eks.). Det sikrer deg mot bevegelsesuskarphet. Hvis du opplever at fokus på kamera ikke klarer å følge kattens bevegelser, lær deg å bruke det som kalles sonesystemet for fokusering. Det vil si at du beregner fokusområde på en gitt blender (f.eks. f/13), og setter manuell fokus i sentrum av det området katten/e leker på. Ta bilder når du ser at katten er innenfor fokusområdet.

Vi forsøker å hjelpe hverandre med litt tips og triks på disse sidene, og av og til kan kritikken være litt sterk. Det har de fleste av oss opplevd, men slik er livet på bildekritikken. Man kan oppleve langt drøyere kritikk i andre fora.

Håper vi er venner igjen, og at vi har fått et par deltakere som tar dyrefoto på alvor. Ingenting er mer gøy enn at forumet kan delta i fotografers utvikling til å bli dyktige innen sin genre.

Ps: Tror ikke jeg kan kalles en teknisk perfeksjonist. Jeg har i alle fall blitt kritisert for manglende teknikk flere ganger.

Lenke til kommentar
DER sa du noe Marthe-Ma... Men det dere sa i stad var ikke konstruktivt! Dere fortalte meg ikke hva jeg kunne gjøre for å forbedre meg, bare at sånne bilder var det "for mye av" på en måte. Det var forskjellen. Jeg er glad i råd jeg, men ikke utelukking av "visse" bilder. Det er ikke konstruktivt.

 

 

 

 

 

Leasch: Det er øretatovering med et nummer som gjør at folk kan se at han har en eier, slik at de kan spore meg opp dersom han forsvinner :)

6347513[/snapback]

Det var da fælt så nærtagen vi var i dag da... Synes ikke du har fått så hard medfart! Konstruktiv kritikk er selvfølgelig det vi lærer mest av, og det er det alle bør prøve å gi - helt enig. Når noen imidlertid sier til deg; "åå så nusselig katt" så er det en hyggelig tilbakemelding - men langt fra konstruktivt! Så konklusjonen bør være at det er lov å komme med tilbakemeldinger som ikke nødvendigvis MÅ være konstruktive hver gang! En saklig kommentar er ikke ensbetydende med at den er konstruktiv.

 

Det som imidlertid IKKE høre hjemme her er sarkastiske bemerkninger som f.eks. "dritt-bilde", "verste jeg har sett" osv. Men poster man bilder her, bør man tåle å høre at bildet f.eks. har fotografiske mangler - dog er det viktig at man begrunner synet sitt. De som ikke tåler det, har kanskje ikke noe her å gjøre. Det har du også rett i.

Endret av sentimental
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...