Gå til innhold

Bilder av sirkuskatten min! Haha!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå blir sikkert noen sinte på meg, men det får så være. Jeg er selv et kattemenneske. Liker dem, har hatt flere selv. Jeg liker også å se bilder av katter, slik som disse som vi har sett den senere tid her på forumet. Føler likevel at de ikke hører helt hjemme her. Grunnen er at de nesten uten unntak har store fotografiske mangler. De fleste er uskarpe, og har en bråkete bakgrunn. Det er mer snakk om tilfeldige snapshots av morsomme ting som katter gjør, og er mer hjemme på en side for katte-elskere.

Kanskje jeg er litt for streng nå. I så fall beklager jeg.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med PMnormal her..

Jeg merker det både her og på deviantart. Katte bilder er svært populære.

Såklart er de søte og nusselige små dyr, men det skal noe til for å få til et godt bilde av dem..

Bildene du postet her, ble som PMnormal sa litt uskarpe, rotete og ute av fokus..

Gjelder nok bare å ta hundrevis av bilder av kattene, så kanskje hvis man er heldig får man et godt et :D

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Greit. Da forsvinner jeg herfra med øyeblikkelig virkning.

6346494[/snapback]

For all del, ikke forsvinn. Jeg lufter en tanke som har slått meg, for av og til må vi diskutere forumets innhold også. Det er som sagt bare til å ta mange nok bilder, så blir man til slutt en dyktig dyrefotograf. Problemet er kanskje heller at de som tar bilder av dyrene ikke får konstruktiv kritikk, og derfor ikke kan utvikle seg. Det blir litt fort at vi bare skriver "åh, så nysselig den var"-kritikker, uten å bry oss om bildekvaliteten. Også jeg har fått bilder som er blitt slaktet teknisk her, men jeg har ikke trukket meg "med øyeblikkelig virkning" for det.

Lenke til kommentar

Jeg forstår godt hva dere mener jeg. Problemet mitt er nemlig ikke det at jeg ikke tar nok bilder. Herregud, jeg vel tatt tusenvis av bilder. Det er bare det at jeg har bare hatt speilrefleks i én uke, og har allerede tømt minnekortet flere ganger. Så jeg poster ikke bare "første og beste". Jeg kunne postet hundervis allerede. Jeg er nybegynner og følte at spesielt det øverste bildet ble veldig bra, og når jeg da får høre at "sånne bilder har store fotografiske mangler" så blir jeg veldig motløs, for et sted må vel jeg begynne også? Men dette forumet er kanskje kun for viderekomne, erfarne fotografer? Isåfall, har jeg ikke fått det med meg.

Lenke til kommentar
Jeg synes bildene var fine, og synes de passer her inne.

 

Kanskje litt uskarpt, men dog, litt fine for det.

 

Var det av typen ocelot\ozelot  katten din var ramona ?

6346888[/snapback]

 

Tusen takk :) Ja, de var litt uskarpe, så jeg får prøve meg litt frem med andre innstillinger, og kanskje kjøpe et stativ! :D

 

Shango er halvt Ocicat!

Lenke til kommentar
Hva er det som står på øre til katten din? - Jeg ser:  "Made in china"  :D

6347299[/snapback]

 

Er nok bare et nummer i tilfelle katten blir borte.

Så er det bare til å kikke inni øret til katten, og ringe nærmeste dyrlege og han\hun finner ut hvem som eier katten.

Lenke til kommentar
Hva er det som står på øre til katten din? - Jeg ser:  "Made in china"  :D

6347299[/snapback]

 

Er nok bare et nummer i tilfelle katten blir borte.

Så er det bare til å kikke inni øret til katten, og ringe nærmeste dyrlege og han\hun finner ut hvem som eier katten.

6347323[/snapback]

 

Åja. :)

Lenke til kommentar

@Ramona: Veldig godt at du tar masse bilder.. Men hvis du har hatt kameraet i en uke, kan du vel ikke forvente det beste med en gang. Det tar litt tid å bli vant til det.

Nå vet jo jeg såklart ikke om du har hatt en haug av kameraer før, men et nytt kamera er et nytt kamera, og man trenger å bli vant til det.

Når du sier at du blir motløs.. så burde du ikke bli det, det gjelder å da bare huske på det folk sier til deg å prøve å forbedre deg til neste gang.. (jeg har fått høre det mange ganger her.. "gjør skyggene mykere neste gang" "Se mer rett fram" Osv.)

Det siste bildet du viste fram, var bedre. Det var skarpt og blikket til katten var noe godt å se på.. Var derimot ikke det mest spennede bildet jeg har sett :)

 

@Isbilen: Jeg ihvertfall sier kun min egen mening. Jeg har ingen fotografisk utdanning i det hele tatt. Alt jeg har lært er av å eksperimentere eller å lese på internett.

 

Prøver ikke å være uhyggelig eller noe slikt.. Forumet er kalt "bildeKRITIKK" for en grunn.. Så prøver kun mitt beste..

 

@Bianca: Jo såklart kan de da det.. Så kan alle si hva de mener.. Om de mener at det er søte dyr på bildet, eller at det mangler noe foto-teknisk.. Alle kan gi kritikk på sin måte..

Lenke til kommentar

DER sa du noe Marthe-Ma... Men det dere sa i stad var ikke konstruktivt! Dere fortalte meg ikke hva jeg kunne gjøre for å forbedre meg, bare at sånne bilder var det "for mye av" på en måte. Det var forskjellen. Jeg er glad i råd jeg, men ikke utelukking av "visse" bilder. Det er ikke konstruktivt.

 

 

 

 

 

Leasch: Det er øretatovering med et nummer som gjør at folk kan se at han har en eier, slik at de kan spore meg opp dersom han forsvinner :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...