andrvas Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Internettet til en kompis av meg datt ut for ca 3 dager siden, og igår datt det ut hos meg også. Jeg sjekket gjennom kontakter, restartet router og alt det vanlige, og routeren meldte om problemer med å koble seg til sentral. Endte med at jeg ringte til NGT, og de feilmeldte linja mi. Han som jeg snakket med hos NGT sa at de skulle sende en montør, men sa også noe om at disse var ute i streik, er det tilfelle..? Har idag fått høre at det tydeligvis er flere enn meg i nabolaget som har mistet internettet, alle er kunder hos NGT. Så jeg sjekket innom kapaksweb, hvor det viser seg at vi alle nå har mulighet for å oppgradere til ADSL2+! Oppgraderingen må ha funnet sted den siste tiden, da det er under to uker siden sist jeg sjekket tlf. nummeret vårt på kapaks. (kan også legge til at "vi" befinner oss i et tettsted i Rogaland, hvor all internett blir levert via Telenor's linjer) Hyggelig i seg selv, men jeg mistenker at de som har oppgradert sentralen (jeg sjekket at vi alle er tilkoblet samme sentral) har gjort noe galt. Så det jeg lurer på, hvem skal jeg ringe til for å forklare problemet vårt for? Telenor? NGT? Kommunen etc? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Internettet til en kompis av meg datt ut for ca 3 dager siden, og igår datt det ut hos meg også. Jeg sjekket gjennom kontakter, restartet router og alt det vanlige, og routeren meldte om problemer med å koble seg til sentral. Endte med at jeg ringte til NGT, og de feilmeldte linja mi. Han som jeg snakket med hos NGT sa at de skulle sende en montør, men sa også noe om at disse var ute i streik, er det tilfelle..? Har idag fått høre at det tydeligvis er flere enn meg i nabolaget som har mistet internettet, alle er kunder hos NGT. Så jeg sjekket innom kapaksweb, hvor det viser seg at vi alle nå har mulighet for å oppgradere til ADSL2+! Oppgraderingen må ha funnet sted den siste tiden, da det er under to uker siden sist jeg sjekket tlf. nummeret vårt på kapaks. (kan også legge til at "vi" befinner oss i et tettsted i Rogaland, hvor all internett blir levert via Telenor's linjer) Hyggelig i seg selv, men jeg mistenker at de som har oppgradert sentralen (jeg sjekket at vi alle er tilkoblet samme sentral) har gjort noe galt. Så det jeg lurer på, hvem skal jeg ringe til for å forklare problemet vårt for? Telenor? NGT? Kommunen etc? 6345539[/snapback] i utganspunktet skal du kontakte din Internett/xDSL leverandør. det er de som har ansvaret for linjen din, selv om de bruker andres sentral. hvis jeg har forstått riktig så bruker du/dere NextGentel, da kan du lese her: NextGenTel skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved produktet levert av NextGenTel, iverksette tiltak for å rette på mangelen. Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med NextGenTel, betaler ikke NextGenTel disse utgiftene. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Takker for svar, da får jeg bare smøre meg med tålmodighet og vente på at NGT forhåpentligvis ordner opp. Men stemmer det at noen innenfor "bredbånds/tele-næringen" er ute i streik? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Takker for svar, da får jeg bare smøre meg med tålmodighet og vente på at NGT forhåpentligvis ordner opp. Men stemmer det at noen innenfor "bredbånds/tele-næringen" er ute i streik? 6353397[/snapback] hvis NextGenTel bruker Relacom i ditt område, svaret er JA. les her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=119841 Lenke til kommentar
Haii Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Hvor i rogaland bor du? Dersom stavanger, hvilke bydel? Lurer på om du går gjennom samme sentral som meg (sannsynlig ikke). Endret 23. juni 2006 av ZaLzIce Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Hvor i rogaland bor du? Dersom stavanger, hvilke bydel?Lurer på om du går gjennom samme sentral som meg (sannsynlig ikke). 6366401[/snapback] Bor på andre siden av fjorden, så tviler på jeg går gjennom samme sentral . Til opplysning heter sentralen der jeg er tilkoblet "SGB6". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå