Gå til innhold

Hvilken Av Disse Bærbare Pc'en Skal Jeg Velge?

Anbefalte innlegg

Hei... Jeg tenkte meg å kjøpe en ny pc, så har jeg valgt ut disse to: Acer Aspire 1642zwlmi og HP Pavilion dv5158...

Priser har jeg allerede funnet ut av, og hvor jeg burde kjøpe de, men er dette bra nok pc'er til litt gaming her og der og bra DVD brenne muligheter? Hvis jeg f.eks kjøper meg et GTA spill, kan jeg fint spille på disse pc'ene uten noen problemer?

Takker for alle svar :thumbup::thumbup:

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde kjøpt Acer maskinen grunnet den er vel så bra og nesten 2000,- billigere...

Hardwaren på maskinene syntes jeg går litt i favør Acer mens skjermkortet går litt i HP sin favør men det er så liten forskjell på disse to skjermkortene så alt i alt så hadde jeg kjøpt Acer maskinen.

Du kan fint spille GTA med Acer maskinen hvertfall, og da bør jo HP maskinen også klare den jobben med litt bedre skjermkort...

NB-Det sitter en veldig god Pioneer Dvd Brenner i Acer maskinen.

Endret av Jada-jada
  • 1 måned senere...

Men jeg har sett litt mer på den Hp Pavilion dv5158 påHardware.no

og funnet ut at den er billigst på Deal.no

Men er dette bra skjermkort og prosessor til en bærbar?

Skjermkort: ATI Radeon Xpress 200M - 128 MB

Prosessor: AMD Turion 64 mobil teknologi ML-34 1.8 GHz

Også er det jo 1024mb Ram :D

Men jeg har som sagt tenkt å bruke pc'en til skolebruk, se på film, høre på musikk, brenne cd/dvd'er (bra nok brenner til det?) og spille litt...

Kan noen hjelpe meg?

Takk :thumbup::thumbup:

Ok, takk, og takk for linken :thumbup:

Men vet du eller noen andre om den pc'en er grei nok til å brenne c'er og dvd'er med?

Noen som har noe erfaring med denne pc'en fra før av?

Takk :thumbup:  :thumbup:

6675043[/snapback]

Ja selfølgelig kan du brenne både Cd og Dvd, og maskinen er sikkert bra til det meste uten om nye tunge spill.

Endret av Jada-jada

Akkurat nå som jeg har funnet en fin bærbar som dekker mine behov, så får fattern min tilbud fra jobben.

jeg har valgt ut 3 pc'er og alle er HP, (hvis du ser litt lenger opp i posten, ser du hva jeg skal bruke pc'en til)

Hvilken av disse tre passer best for mine behov?

HP Pavilion dv6060

HP Pavilion dv6086

HP Pavilion dv9005

Prisene har ikke no å si, for jeg får de billigere :p

Takker for alle svar :thumbup::thumbup:

Jeg glemte å spørre om en ting: Når Windows Vista kommer ut, vil jeg da kunne installere Vista på disse pc'ene da?

Endret av SRT-10
HP Pavilion dv9005  vil jo være det beste valget.

....hvis du skal ha den som desktop erstatter.

Skal du ha den med på skolen etc blir den for stor og tung, og 6086 bør bli valget.

6060 er også godt spesifisert, men uten separat grafikkort faller den ut for de som vil ha en spillemaskin.

Hva er desktop erstatter? :blush:  :!:

6690418[/snapback]

En bærbar maskin som i hovedsak brukes på sin faste plass på pulten (som stasjonær maskin)

Jo mindre den skal flyttes på, jo større og tyngre kan den være. Og 17" skjerm er jo flott. De som er mye på farten velger mindre maskiner, noen helt ned i 12". Men 14-15" er et kompromiss som passer de fleste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...