trygveaa Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Jeg har problem med å brenne DVD+R (8x) plater med Nec ND-3550A. DVD+RW går bra. Jeg bruker Nero 7. Jeg fikk en 50 pakke med Traxdata plater og brant noe på flere av disse, men når jeg setter den i PCen er mye eller alt av det på platen uleselig. Jeg leste DVD-guiden her på forumet og så at de var i kategori 3 med medie kode: Ritek.R03. Det sto at disse var variable i kvalitet. Jeg fant ut at jeg skulle kjøpe nye plater isteden for å styre med disse. Jeg så at TDK var på Kategori 1, så jeg kjøpte en 25 pakke av dem. Da jeg prøvde å brenne med disse gikk det enda dårligere. Det gikk ikke ann å brenne den engang. Jeg har lagt ved Feilloggen. Jeg skjekket Medie koden og den var: MBIPG101.R04, som er i kategori 3. Hvorfor er det den koden når det er TDK plater? Hvordan skal jeg få brent DVDer som funker? Må jeg kjøpe nye igjen? I så fall hvilke? Brennefeil.txt Endret 20. juni 2006 av trygveaa Lenke til kommentar
wampyre Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Du kan ta og kjøre nero infotool og se om du har aspi driverne installert. Dersom du ikke har det kan det av og til være feil ved brenning pga det. Du kan laste de ned her. For mer informasjon om aspi se her. Håper du får til å brenne ting skikkelig nå. Angående spørsmålet om hva slags plater du kan bruke så kan du jo prøve å spørre i en databutikk. Selv har jeg hatt problemer med brenning og ulike brennere tar ikke alltid alle slags plater selv om det står det på papiret dessverre. Det er også derfor de har + og - formatene fordi store selskaper ikke kom fram til enighet av et format. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 I Nero InfoTool er det Nero ASPI og System ASPI. På Nero ASPI står det "ASPI is installed and working properly". På System ASPI står det "ASPI installation is corrupted". Det står det samme etter at jeg har prøvd å installere ASPI både fra den første og andre linken din og restartet PCen. Jeg får vel dra til Datakjeden i morgen å spørre hvilke DVDer de anbefaler. Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg garanterer deg at datakjeden ikke har noe som helst peiling på hva DVDplater er gode. Det samme gjelder de fleste andre butikker. Man skal sitte med en del kunnskap innenfor dette feltet for å kunne svare på akkurat dette spørsmålet. Som du selv merket var ikke de TDK platene hva du regnet med dem var. Hvis du vil være sikker på at det ikke er platene dine det er noe i veien med, foreslår jeg at du handler en pakke med 16x verbatim (styr unna perl white 8x). Alternativt kan du handle en pakke med ekte taiyo yuden fra pxp.no eller brenner.no (8x platene da 16x platene ikke brenner like bra på alle brennere). TY er kjent for å være det beste man kan få tak på. Dette gjenspeiles også litt i prisen. Lenke til kommentar
Psh Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg ser av loggen din at du bruker en litt gammel versjon av nero, oppdater til nyeste. Oppdater brenneren også til nyeste firmware som er 1.06 (du bruker 1.05) Prøv på nytt og brenn med 8x. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Nei, det hjalp ikke å oppgradere firmwaren. Det skjedde akkurat det samme. Jeg kjøper de Taiyo Yuden platene og ser om det går bedre med dem. Det står strøm-kalibreringsfeil i loggen fra Nero. Hva betyr det? edit: Jeg begynner å lure på om det er noe galt med DVD brenneren min. Når jeg setter inn en DVD+RW som jeg har brent med den, så står det at det ikke er noen plate i brenneren. Den virker fint i CD-RW/DVD spilleren min. Hva kan jeg gjøre med det? Endret 20. juni 2006 av trygveaa Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Du kan prøve den i en annen maskin. Da ser du fort om det er brenneren eller systemet ditt som er på tur. Gjerne da med godkjent media som nevnt tidligere. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Vi har ikke noen andre DVD brennere som støtter DVD+R... Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Nei .. prøve _brenneren_ i en annen maskin. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Ok, det var egentlig en god ide. Skal gjøre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå