Goscinny Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Hei! Bursdagen min nærmer seg, og jeg har planer om å ønske meg/kjøpe en ekstern HDD. Jeg har bare 80 GB nå, og kunne trenge litt mer. DEssuten trenger jeg å ta backup av bilder, skriverier og skolearbeid. Tenkte jeg skulle ha en ekstern med støtte for både USB og Firewire. Firewire går en del raskere, gjør den ikke? Noen som har erfaring med denne? Hva slags varighet har slike harddisker? EDIT: Vil helst holde meg veldig nær 1000-lappen. Har dere andre forslag til samme pris? Goscinny Endret 20. juni 2006 av Goscinny Lenke til kommentar
snarius Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Den der var dyr! DENNE og DENNE og DENNE er mykje bedre alternativ. EDIT: Den siste har 16MB cache. Endret 20. juni 2006 av Imperivm_Romanvm Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Den der var dyr!DENNE og DENNE og DENNE er mykje bedre alternativ. EDIT: Den siste har 16MB cache. 6344989[/snapback] Har siklet på den i midten, men den har ikke Firewire. Ser nå at minoriteten har firewire. Er det egentlig nødvendig? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Tenkte jeg skulle ha en ekstern med støtte for både USB og Firewire. Firewire går en del raskere, gjør den ikke? 6344951[/snapback] I praksis er det vel ingen forskjell på USB-2 og Firewire på en disk. Så medmindre du bestemt trenger Firewire så er det sikkert billigere å velge uten. Western Digital My Book Essential Edition 250 GB er jo blitt veldig rimelig. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Kjøp en intern disk i stedet, eksterne er det bare tull med... Du får mye mer plass for 1000 kr i tillegg. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Kjøp en intern disk i stedet, eksterne er det bare tull med... Du får mye mer plass for 1000 kr i tillegg. 6345282[/snapback] Hva mener du med "Bare tull"?. Jeg har lyst på en HDD som kan fraktes rundt enkelt og greit, og brukes på flere PC-er. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg sikter til at en ekstern disk som "backup" er digitalt selvmord, og en kjapp gjennomgang i dette underforumet vil vise en stor overvekt i antall poster angående defekte eksterne disker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå