Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen, restart og fortvilelse.

Anbefalte innlegg

Dette begynte å skje for noen dager siden.. og har skjedd til nå 2 ganger.

Holder helt normalt på med maskinen. Bare enkle applikasjoner pågår. Plutselig får jeg en blåskjerm. Første gangen så fikk jeg faktisk lest hva som stod der, men jeg var dum nok til å ikke skrive det ned, men det stod noe om Memory reading eller noe sånt. Memory couldnt be read eller no.. Er ikke helt sikker, og så stod det masse tall. Og så stod det at hvis dette er første gangen det skjedde, så kunne jeg bare restarte..

Andre gangen det kom (Idag) så fikk jeg bare se et halvt sekund på blåskjermen, og den restartet automatisk, men jeg kan tenke meg at det står akkurat det samme..

Help!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt vanskelig siden jeg får bare ca 1 sekund å skrive den ned på. Hørte at det finnes en setting for å skru av automatisk restart.. Hvor er denne settingen?

Ingen nye programmer installert innen rimelig tidsrom.. ingen ny hardware, ingen andre symptomer eller problem som kan ha noe med dette å gjøre.

Prøver en Memtest86 nå.

Endret av Edmund Blackadder
Lenke til kommentar

Nå kom den.

Stod noe om å skru av cache i BIOS eller noe sånt, og at jeg burde oppgradere BIOS (Har ikke floppy og AsusUpdate funker ikke.. men det finnes vel på nett?).

Technical information:

Stop: 0x0000008E (0x0000005, 0xAF513582, 0x8BBB2AE0, 0x00000000)

NVTcp.sys Address AF513582 base at AF502000.

Date Stamp 4253b85b

Spent på hva dette er.

Ser ut som at dette også har noe med Nvidia Firewall som jeg har sletet med i det siste. Fant ingen utvei og fikk feilmeldinger på alt annet enn å bare slette mappen manuelt og registrynøklene manuelt.. Det forårsaket tydeligvis dette. Har backup av den mappen og registryet hvis noe skulle gå galt though, men hvis jeg tar denne tilbake, så får jeg jo bare det samme problemet som jeg hadde i en annen tråd, nemlig at nettet mitt falt ut. Etter fjerningen av Nvidia Firewall forsvant dette problemet. Jeg har også en annen tråd hvor jeg spør hvordan man skikkelig fjerner det på en annen måte enn i add/remove programs på Network access manager programmer og derfra på den listen. Her får jeg bare feilmelding, og den siste feilmeldingen jeg så var at programmet allerede var avinstallert (Dette var før jeg hadde gjort noe som helst med filene). Filene var altså fortsatt der, så jeg skjønte veldig lite. Hvor finner jeg egentlig installasjonen av Nvidia Network access manager på Asus CDen?

Edit: Etter en del krøll og frem og tilbake, så fikk jeg avinstallert NNAM, og hvis ikke dette hjelper, så får jeg vel oppgradere BIOS.

Endret av Edmund Blackadder
Lenke til kommentar

Ja oppgraderte Bios følgende:

1. gikk på nettsiden til HK, og nøyaktige specs

2.lastet ned

3.åpnet asus update og deretter åpnet filen jeg lastet ned.

4. Så fikset Asus Update resten, og etter en restart hadde jeg oppdatert bios for første gang:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...