Edmund Blackadder Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Dette begynte å skje for noen dager siden.. og har skjedd til nå 2 ganger. Holder helt normalt på med maskinen. Bare enkle applikasjoner pågår. Plutselig får jeg en blåskjerm. Første gangen så fikk jeg faktisk lest hva som stod der, men jeg var dum nok til å ikke skrive det ned, men det stod noe om Memory reading eller noe sånt. Memory couldnt be read eller no.. Er ikke helt sikker, og så stod det masse tall. Og så stod det at hvis dette er første gangen det skjedde, så kunne jeg bare restarte.. Andre gangen det kom (Idag) så fikk jeg bare se et halvt sekund på blåskjermen, og den restartet automatisk, men jeg kan tenke meg at det står akkurat det samme.. Help! Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Vi må ha feilmeldingen, og så må vi ha alle mulige eller ikke mulige opplysninger som kan være relevante. Nye programmer innstallert, ny hardware, andre symptomer...osv. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Litt vanskelig siden jeg får bare ca 1 sekund å skrive den ned på. Hørte at det finnes en setting for å skru av automatisk restart.. Hvor er denne settingen? Ingen nye programmer installert innen rimelig tidsrom.. ingen ny hardware, ingen andre symptomer eller problem som kan ha noe med dette å gjøre. Prøver en Memtest86 nå. Endret 20. juni 2006 av Edmund Blackadder Lenke til kommentar
haakie Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Står det noe om dumping av fysisk minne? Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Det får jeg se neste gang blåskjermen kommer opp hvis jeg finner en setting som slår av automatisk restart når slikt kommer. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 System properties -> Startup and recovery, der finner du "Automatically reboot", avmarker den og skriv ned neste blåskjerm Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Takk Norpheus. Nå prøvde jeg iallefall Memtest i ca en halvtime og den fant ingen problemer.. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hadde noe slikt tull jeg også. Fikk bluscreen med Irql_not_less_or_equal. Men nå fungerer den, fant ut at det var den ene ram brikka som tok kvelden etter ynklige 4mnd. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Nå kom den. Stod noe om å skru av cache i BIOS eller noe sånt, og at jeg burde oppgradere BIOS (Har ikke floppy og AsusUpdate funker ikke.. men det finnes vel på nett?). Technical information: Stop: 0x0000008E (0x0000005, 0xAF513582, 0x8BBB2AE0, 0x00000000) NVTcp.sys Address AF513582 base at AF502000. Date Stamp 4253b85b Spent på hva dette er. Ser ut som at dette også har noe med Nvidia Firewall som jeg har sletet med i det siste. Fant ingen utvei og fikk feilmeldinger på alt annet enn å bare slette mappen manuelt og registrynøklene manuelt.. Det forårsaket tydeligvis dette. Har backup av den mappen og registryet hvis noe skulle gå galt though, men hvis jeg tar denne tilbake, så får jeg jo bare det samme problemet som jeg hadde i en annen tråd, nemlig at nettet mitt falt ut. Etter fjerningen av Nvidia Firewall forsvant dette problemet. Jeg har også en annen tråd hvor jeg spør hvordan man skikkelig fjerner det på en annen måte enn i add/remove programs på Network access manager programmer og derfra på den listen. Her får jeg bare feilmelding, og den siste feilmeldingen jeg så var at programmet allerede var avinstallert (Dette var før jeg hadde gjort noe som helst med filene). Filene var altså fortsatt der, så jeg skjønte veldig lite. Hvor finner jeg egentlig installasjonen av Nvidia Network access manager på Asus CDen? Edit: Etter en del krøll og frem og tilbake, så fikk jeg avinstallert NNAM, og hvis ikke dette hjelper, så får jeg vel oppgradere BIOS. Endret 22. juni 2006 av Edmund Blackadder Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Ja oppgraderte Bios følgende: 1. gikk på nettsiden til HK, og nøyaktige specs 2.lastet ned 3.åpnet asus update og deretter åpnet filen jeg lastet ned. 4. Så fikset Asus Update resten, og etter en restart hadde jeg oppdatert bios for første gang:) Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Hvor finner jeg ut hvilken versjon av BIOS og versjon av Chipset driver jeg allerede har? Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hmm.. Det er jeg ikke sikker på.. Står det noe i Everest? Men btw bra last ned de nyeste driverne uansett! Mer ytelse og ny bios svelger en del problemer..! Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Er det like viktig som for skjermkortdrivere å avinstallere chipsett driveren jeg allerede har før jeg installerer den nye versjonen? Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Jeg tror dette skjer automatisk.. Det gjorde det hos meg ihvertfall.. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Funket fett det. Nå skal vi se om denne skjermen kommer opp igjen Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Nei har du sett. Etter over 24 timer med ingen bluescreen kommer den samme fordømrande skjermen opp igjen selv om jeg har oppdatert chipsett, BIOS OG fjernet Nvidia Network Access Manager (Som blant annet inneholder Nvidia (ActiveArmor) Firewall.) Er helt blå og grønn nå. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Jo, har lest innlegg på andre fora om folk som har hatt samme problemet som deg, det var relatert til ActiveArmor. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Kan det ha noe å si hvis jeg sletter den .sys filen eller er det noe jeg _IKKE_ bør gjøre? Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Slettet sys filen (med backup) og det gikk fint litt mer enn et døgn, og så kom den frem igjen. Er skikkelig grønn nå. En reinstallasjon av Windows er det siste jeg vil gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå