hendelsesløysa Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Ville absolutt kjøpt noe som tåler vann og støt! Om du skal ut i skogen å ha reel krigstrening så kommer du helt klart til å trenge dette. Vanntette poser og ultrazoomer er greit på sivile turer, men har du en litt mer seriøs tjeneste så er det ikke snakk om at en får dra med seg masse personlig stasj ut i skogen, så du er heldig om du klarer å få med deg selv et lite kamera. 6370437[/snapback] Er snakk om et IXUS eller lignende i en vanntett pose her. Mju 720 er et større kamera, så plassen er ikke problemet her. Ingen er så opppakket at man ikke har plass til det. Uansett hvor man skal tjenestegjøre skal man vel ha rundt 3 mnd med rekruttrening først, da er det fint med vann og støtsikkert utstyr.. Rekrutteringen er på 7 uker, og det er ikke værre å dra med seg kamera da enn senere. Og de som mener man ikke ser forskjell på 10x15-utskrifter: Jo, det gjør man! og hva om denne personen vil bruke det i datasammenheng, hvor man hvertfall ser støy? eller kanskje skrive ut i større format? Da ser man stor forskjell på billedkvaliteten. 6387726[/snapback] Ja, man kan se støy. Men hvor MYE støy produserer et OK kamera i 10x15? Mju 720 er ikke merkbart, kamera med svakere opptikk vil nok kunne lide, men mju 720 --- ingen forskjell ... Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Det er gambling, sett med mine øyne. Selv prater jeg ut fra erfaring med et Olympus mju mini, som jeg nettopp har fått fremkalt noen bilder fra. Der ser man tydelig støy på flere bilder som ikke er tatt i særs mørke omgivelser heller. Kun vanlig innendørsbelysning. Og som nevnt, skulle man få bilder fremkalt i større enn 10x15 (det er faktisk stor sannsynlighet for at man vil nettopp det) ville bildene bli ubrukelige, og flere av de andre bildene tatt med lavere ISO-verdier vil få merkbar støy. Sier det bare fordi det kameraet ble skrytt av på mange områder, men trukket ned pga mye støy. Når nå et kamera, fra samme produsent, også blir trukket ned pga mye støy, syns jeg det er greit at vedkommente vet om det før hun springer og kjøper et kamera som alle her skryter opp i skyene. Min anbefaling er hvertfall å styre unna det, med mindre man skal bruke det under vann. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Personlig hadde jeg gått for Olympus SW 720, jeg mener bildekvaliteten er god nok for vanlige utskrifter, samtidig som det tåler en hel del. Så mye ork og mas det er i rekrutten så hadde jeg aldri i verden giddet å dra med meg et kamera i en plastpose som jeg var redd for. SW 720 vet jeg tåler utrolig mye, og kan ligge lett tilgjengelig i sekken/lomma uten noen særlig form for beskyttelse. Blir det sølete så kan du skylle det i springen. En annen ting er at kameraet er knalltøft! Det synes hvertfall jeg. Utrolig solid skrudd sammen, men metallhus og tydelige skruer i hjørenene. Uansett hvilket kamera det blir til, påss godt på det! Det er faktisk en del uærlige sjeler i militæret, som alle andre steder. Når du ikke bruker det, LÅS det i skapet ditt sammen med AG'n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå