Rembrandt Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 hei hva med hvis jeg kjøper en brukt canon D300 eller D60 for ca. 3000 kr og starter med det? Er det lurt? Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Jeg liker ikke å bytte ting. det er som man sier det er ikke hver dag man gifter seg. normalt så gifter man seg en gang i livet og holder til samme dame . .... det samme skal gjelde med kameraet. jeg vil forlove meg med et kamera som gir meg grunnlag for å jobbe videre i fotograferingsfeltet...jeg begynner som amatør og hvem vet hvor det ender. 6362004[/snapback] Nå er det jo sånn at de nye utgavene av damer ikke pleier å komme med bedre kvalitet, flere finesser, større kapasitet og lavere pris.. Det kan nok tenkes vi kommer til et såpass stabil teknologisk situasjon at vi vil få årgangsklassikere som tilsvarer Leica-målsøkerkameraene, Hasselblad eller Nikon F innen digitalverdenen, men vi er langt fra der nå. I dag begynner det å bli noe vits i å kjøpe (relativt ferske) brukte proffhus, men nedover i sortimentet blir bruktkjøp mest for å spare penger. Bildekvaliteten på de eldre modellene er nesten uten unntak dårligere enn på de nye. F.eks er det innen Nikon-sortimentet bare dagens proffmodell D2Hs som er bedre enn D50 på støy. Eldre modeller blir derfor mest aktuelle hvis en er ute etter mekaniske eller betjeningsmessige finesser, f.eks rask seriebildehastighet. Lenke til kommentar
FaMe Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Mitt beste råd er å kutte ned på antall smilies du bruker. Deretter å lese de rådene som andre allerede har gitt. Det meste er allerede sagt hvis du bare tar deg tid til å lese det. Edit: Skriveleif Endret 22. juni 2006 av FaMe Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 jeg tror egentlig ikke der kommer så meget nyt frem - prøv at læse tråden igennem og beslut dig så nu du har følt på dem - men ville nok ikke købe hos ham der mener man ikke kan tage protrætter med canon ! Lenke til kommentar
Rembrandt Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Jeg skjønner ikke helt... Skal jeg vente med kjøpet eller skal jeg kjøpe kameraet nå? Vet dere hvor det er best og billigst å kjøpe Canon 350D? De linsene (zoom optic) kan jo jeg kjøpe brukte oxo...vet dere om noen nettsteder der de selger brukt kamerautstyr? Ser frem til svar. Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Jeg skjønner ikke helt... Skal jeg vente med kjøpet eller skal jeg kjøpe kameraet nå? Vet dere hvor det er best og billigst å kjøpe Canon 350D? De linsene (zoom optic) kan jo jeg kjøpe brukte oxo...vet dere om noen nettsteder der de selger brukt kamerautstyr? Ser frem til svar. 6365456[/snapback] Få regner med at noen 350D-oppfølger er umiddelbart på trappene, så hvis modellen har omtrent det du trenger, kan du like gjerne kjøpe nå. Når det gjelder pris/forhandler, se i prisguiden til akam.no før du spør videre. Bruktmarkedet på foto.no er et glimrende sted å kjøpe og selge brukt utstyr, du kan også legge inn en "kjøpes"-annonse der, og se om du får tilbud. eBay har mye større utvalg, og mye mer usikre forhold, etter min mening. På foto.no kan du korrespondere med selger og få tilsendt prøvebilder etc, evt avtale epersonlig overlevering, omgjøring av handelen osv. Mye verre sånt med selgere i USA eller Hong Kong. Lenke til kommentar
DjN9o Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Unnskyld for at jeg går helt off-topic, men ville ikke starte en ny tråd for disse to spørsmålene: Kan Canon 350D overføre bilder direkte til en PC, Slik at man kan bruke Timershot? har Canon 350D en innebygd funksjon som kan ta bilder regelmessig, foreks hvert 30 sekund? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Overføre direkte til pc = ja. Timelapse = nei, men du kan kjøpe ekstrautstyr som gjør det. Lenke til kommentar
DjN9o Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Overføre direkte til pc = ja.Timelapse = nei, men du kan kjøpe ekstrautstyr som gjør det. 6373338[/snapback] Oki, så lagres bildene direkte på pcen? Skal ta ca 5000 bilder til en animasjonsfilm, og vil ha bildene i bra kvalitet, da blir dette ca 5 gb. Jeg skal kjøpe en trådløs kontrol med timelaps, så da er det problemet med timelaps løst. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Skal du bruke det til animasjon, og altså montere kamera på stativ, så ville jeg vurdert Zigview-søkeren også. Den har mulighet for time-lapse, i tillegg til at du får lcd-søker. Fjernutøser trenger du nok uansett til slikt arbeid, fordi det gjør alt mye mer ergonomisk. Det er også viktig at kamera ikke beveger seg en millimeter, så du ønsker helst ikke å røre kamera I det hele tatt. Lenke til kommentar
Rembrandt Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Det var fotobutikken på Karl Johans gate når du kommer opp trappene ut av T-banestasjonen og det er Burgerking på den ene siden, ser du rett fram får du glimt av slottet, men du snur180 grader og mot Jernbanetorget og på det andre hjørnet er det en boksjappe og en pub på den andre siden, og Thune gullbutikk på det tredje hjørnet, rett forran Thune butikk er det en liten fotosjappe, det var den jenta som jobber der sa det til meg at jeg ikke kan ta portrett med Canon 350D. Hun ville at jeg skulle kjøpe kamera som D30 eller D200 for å kunne ta portretter. Med andre ord ville hun lure meg til å kjøpe et dyrere kamera.... Slik går det når dere ikke hjelper meg.... dessuten sa ekspeditøren at med nikon kan du ta portretter men ikke med canon 6362004[/snapback] Du bør nesten dele med resten av verden hvor du har fått så helfjerne opplysninger. Det er forresten ikke mulig å koke vann i stålgryter. Du må ha aluminium. 6362101[/snapback] Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Kjekt at vi er til nytte for noen, av og til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå