sirenloy Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Joda, hun har klart å få fukt inn i kamera. Det fungerer fortsatt, men bildene er som bommull. Vil det tørke? Batteri og minnekort er tatt ut. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Det må være dugg inne i objektivet. Hvis kamera ligger på et tørt og litt varmt sted, så forsvinner den duggen til slutt. Lenke til kommentar
sirenloy Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Tusen hjertelig takk for raskt og oppløftende svar! Jeg får smøre meg med tålmodighet enn så lenge. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Du kan prøve å legge det på de oppvarmede flisene på baderomsgulvet, men husk å fjerne det før du tar deg en dusj. Lenke til kommentar
sirenloy Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) I will! Hvor lenge tror du det må ligge der? Endret 20. juni 2006 av sirenloy Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Til all dugg er borte. Det kan nok ta noen dager. Har aldri hatt problemet selv. Lenke til kommentar
sirenloy Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg sendte en mail til fuji-verkstedet som skrev følgende: "Jeg har sterke tvil at det vil tørke selv, det er heller ingen ting vi kan gjøre med selve fukten her. Det eneste vi kan gjøre det er å bytte objektivet (linsen), det er ikke lønnsomt." Lenke til kommentar
sirenloy Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) JIPPI!! Jeg sjekket kameraet nå, som har stått på varmekablene i natt! Det er fint som ny!! Endret 21. juni 2006 av sirenloy Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Nå er det store spørsmålet om kodensen blir synlig når kameraet kommer ut i kjølig luft igjen. Lenke til kommentar
sirenloy Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Nå er det store spørsmålet om kodensen blir synlig når kameraet kommer ut i kjølig luft igjen. 6350407[/snapback] Hmm, hva er kjølig luft? Her er det 15grader. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Kos deg med kamera ditt, sirenloy. Ta det med deg ut i solen så ofte du kan, så vil nok mer dunste ut etter hvert. I og med at problemet er borte nå, så vet vi alle fall at det virker skikkelig. Skulle det være slik at vannet fortsatt er inni objektivet, så er det bare til å fortsette å holde kamera varmt. For min del tror jeg dette kommer til å fungere greit. Siden vannet har kommet seg inn et sted, bør det kunne finne veien ut igjen også (hvis det ikke er tungtvann :!: ). Lykke til, og ta mange fine bilder i sommer. Mvh PM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå