jennnereer Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Hei. Jeg har nå planlagt å bygge en ny maskin til sommeren/høsten og skal ha med filmene/musikken og bildene mine på den nye. På min nåværende maskin har jeg 2 harddisker. en på 160 og en på 250Gb. Harddiskene er S-ATA. Så kommer problemet/spørsmålet kan jeg ta den harddisken på 160GB over i det nye systemet etter at OS er installert uten å formatere? harddisken på 160GB Inneholder KUN film/musikk/bilder. Endret 20. juni 2006 av T.J. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Jepp, filene er ikke knyttet til en maskin. Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Jepp, filene er ikke knyttet til en maskin. 6344371[/snapback] Takk. da slipper vi venting med overføring av 140 GB :!: Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 man kan flytte systemdisken også, men dette innebærer en sysprep først. sysprep avinstallerer alle drivere, slik at windows kjører deler av installasjonsprosesssen igjen Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Hm... good to know Men siden jeg først er inne på området. kan jeg bruke den lille disken som ekstern uten annet en selve kabinettet til den? Altså gjøre den disken ekstern. Det med systemdisk skal jeg ikke gjøre pga at systemet skal fortsatt kunne kjøres bare uten den ekstra harddisken som faktisk egentli var feilbestilt til et annet system Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hm... good to know Men siden jeg først er inne på området. kan jeg bruke den lille disken som ekstern uten annet en selve kabinettet til den? Altså gjøre den disken ekstern. det skal ikke være noe problem det. mener du da kjøpe et kabinett for ekstern disk å sette den i? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 For å gjøre en disk ekstern trenger du ett egt kabinett med USB-HD innebygd, her er mange: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10095&s...rice=&maxPrice= Husk at du trenger en som støtter 3,5" S-ata, det koster litt ekstra. Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 For å gjøre en disk ekstern trenger du ett egt kabinett med USB-HD innebygd, her er mange: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10095&s...rice=&maxPrice=Husk at du trenger en som støtter 3,5" S-ata, det koster litt ekstra. 6344614[/snapback] Vet jo hva jeg trenger. har akkurat nå en liten ekstern 2.5" harddisk med 80GB og Icybox 2.5" kabinett. gjør det slik for å ungå å slette musikk/film for hver gang jeg finner noe lurt som virus eller klarer å ødelegge Windows på en annen måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå