venomzorg Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 har fått meg et 50 pins SCSI kort. lurer på om jeg kan ha noe nytte av dette kortet i harddisk sammenheng. se signatur for og se min pc. tror kortet er litt gammelt. hvor mange harddisker får man på en scsi port? kan ingenting om SCSI, så jeg lurer på om det er lurt for meg og skaffe meg en HD eller flere og benytt dette kortet. mvh anders Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Du skriver ikke hvilken standard kontrolleren din har, men er i beste fall en Ultra kontroller. Ville ikke installert noe dårligere enn U2W for SCSI-disker i dag. U2W har 4 ganger så stor overføringshastighet som kontrolleren din i beste fall har. Det meste av kontrollere og disker i dag er U160 (dobbelt av U2W), og enda bedre utstyr er på vei inn (U320 og SSCSI). Er kontrolleren din en PCI Ultra, så kan den imidlertid fortsatt gjøre en god jobb til CD-ROM, CD-R/RW, ZIP, DAT o.l. Edit: Opp til Ultra-standarden, så kan du koble til 7 enheter på en kontroller, og fra og med U2-standarden opptil 15 enheter på en kontroller. Husker ikke helt, men det er også mulig at UW også støttet 15 tilkoblede enheter på en kontroller. [ Denne Melding var redigert av: sofTest på 2002-10-12 18:19 ] Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Du må bruke SCSI disker sammen med SCSI kortet ditt. Men det mest vanlige idag er SCSI 68 pin, så det kan bli litt vanskelig å få tak i disker eller andre ting som er kompatible. Systemet blir endel raskere med SCSI istedenfor IDE. Jeg merket god forskjell på mitt system (har 3 SCSI disker, 2 av dem er stripa,) da jeg kjøpte meg en WDC 7200RPM disk for å få mer lagringsplass. Hele systemet gikk mye treigere. Alle kan ha nytte av SCSI, spørsmålet er om det er verdt de ekstra kronene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå