verwooks Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hei .. trenger noen synspunkter på en liten ting her. Jeg bor for tiden sammen med 3 kamerater i en leilighet. Han ene jobber på sjøen og er borte 50% av året på jobb (jobber 3 uker på 3 uker av). Vedkommende mener at han da skal betale tilsvarende i strømregning og på bredbåndet. Altså siden 100% delt på 3 er 33,3%, så blir hans part da 16,7%. Våres blir 84%, som vi deler på 2, og ender opp med 42% hver. Husleie betaler han som normalt. Er dette en rettferdig løsning? (grunnen til at jeg spør, er at jeg selv har jobbet turnus, og betalte alle regninger som normalt. Ba aldri om å betale mindre selv om jeg var borte.) Lenke til kommentar
tZar Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hei .. trenger noen synspunkter på en liten ting her. Jeg bor for tiden sammen med 3 kamerater i en leilighet. Han ene jobber på sjøen og er borte 50% av året på jobb (jobber 3 uker på 3 uker av). Vedkommende mener at han da skal betale tilsvarende i strømregning og på bredbåndet. Altså siden 100% delt på 3 er 33,3%, så blir hans part da 16,7%. Våres blir 84%, som vi deler på 2, og ender opp med 42% hver. Husleie betaler han som normalt. Er dette en rettferdig løsning? (grunnen til at jeg spør, er at jeg selv har jobbet turnus, og betalte alle regninger som normalt. Ba aldri om å betale mindre selv om jeg var borte.) 6344263[/snapback] Dere andre er vel borte en del dere også som følge av jobb/skole ? Hvis noe slikt skal gjelde for den ene personen, så må dere jo se på hvor mye dere andre er borte også Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Ja det er et godt poeng ja Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Strømregninga burde jo være grei, siden den blir mindre når han ikke er der. Bredbånd burde han betale som normalt, ettersom det er et fast beløp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå