firberblad Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) tja, jeg syns nå ikke det er så mye å rope hurra for. Hastigheten er "grei" nok, men med en begrensning på 1-2 gb pr måned uten at det skal koste skjorta så blir jeg ikke imponert. Det som er trist å se er at politikerne nå vil lene seg tilbake å påstå at det er 100% bredbåndsdekning i Norge, uten at de i realiteten vet hva de sier. Sikkert konge med en slik løsning på hytta, men hjemme? nei takk. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120274 Endret 20. juni 2006 av firberblad Lenke til kommentar
Blue_D Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) tja, jeg syns nå ikke det er så mye å rope hurra for. Hastigheten er "grei" nok, men med en begrensning på 1-2 gb pr måned uten at det skal koste skjorta så blir jeg ikke imponert. Det som er trist å se er at politikerne nå vil lene seg tilbake å påstå at det er 100% bredbåndsdekning i Norge, uten at de i realiteten vet hva de sier. Sikkert konge med en slik løsning på hytta, men hjemme? nei takk. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120274 6344256[/snapback] Vedder på den boksen må kjøpes for noen tusener. For å ikke snakke om hva det koster hver måned. Med andre ord... IKKE KJØP TELENOR BREDBÅND! Endret 20. juni 2006 av Sindre1001 Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Hvis du hadde bodd oppi nord, hadde denne hastigheten vært noe å rope hurra for. meget bra løsning for de som bor på utilgjengelige plasser. Endret 20. juni 2006 av thor918 Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hvis du hadde bodd oppi nord, hadde denne hastigheten vært noe å rope hurra for.meget bra løsning for de som bor på utilgjengelige plasser. 6344719[/snapback] På en annen side, hva skal du med en slik hastighet når du stanger i nedlastingstaket etter et par timers aktiv bruk? Hastigheten er glimrende, men begrensningen gjør det hele ganske så meningsløst i mine øyne. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hmm, det blir en billig måte for dem å vri seg unna valgløftene om "bredbånd til alle", ja. Vil heller ikke kalle dette noe slags permanent løsning. 900kbps (best case scenario) er ikke holdbart, spesielt ikke hvis det faller ned til 1/3-del og under. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Å kalle det bredbånd til alle er å skryte VELDI. Dekningen er ikke så imponerende som de skryter av, i allefall ikke om vi skal tro dekningskartet deres. Hadde stor tro på dem før, men begynner å miste litt troen. Det er i allefall ikke egnet som eneste internett tilkobling, men om du trenger internett f.eks i bilen eller på hytta kan det være en bra løsning om du har dekning der. Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Hvis du hadde bodd oppi nord, hadde denne hastigheten vært noe å rope hurra for.meget bra løsning for de som bor på utilgjengelige plasser. 6344719[/snapback] På en annen side, hva skal du med en slik hastighet når du stanger i nedlastingstaket etter et par timers aktiv bruk? Hastigheten er glimrende, men begrensningen gjør det hele ganske så meningsløst i mine øyne. 6344815[/snapback] vel når det andre valget er analogt modem på 36kbps/56kbps i sekundet, så ville vel de fleste bli fornøyd. Endret 20. juni 2006 av thor918 Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Hvis du hadde bodd oppi nord, hadde denne hastigheten vært noe å rope hurra for.meget bra løsning for de som bor på utilgjengelige plasser. 6344719[/snapback] Nå bor jeg i Nord...et par km utenfor Harstad sentrum. (sentrum ?) og ikke F om jeg kan få vanlig bredbånd heller. Telenor har for lang avstand til sentralen, og Hlink har ikke mer kapasitet. Har bredbånd takker være en 50 meter lang kabel og en hyggelig nabo. Men, jeg syns ikke en løsning med max 1 mb og grense på 1-2 gb er et seriøst alternativ da jeg stort sett driver med nettspill. Legg inn wow på nytt og last ned patchene så tror jeg at vi nærmer oss 1 GB ganske fort. Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Hvis du hadde bodd oppi nord, hadde denne hastigheten vært noe å rope hurra for.meget bra løsning for de som bor på utilgjengelige plasser. 6344719[/snapback] Nå bor jeg i Nord...et par km utenfor Harstad sentrum. (sentrum ?) og ikke F om jeg kan få vanlig bredbånd heller. Telenor har for lang avstand til sentralen, og Hlink har ikke mer kapasitet. Har bredbånd takker være en 50 meter lang kabel og en hyggelig nabo. Men, jeg syns ikke en løsning med max 1 mb og grense på 1-2 gb er et seriøst alternativ da jeg stort sett driver med nettspill. Legg inn wow på nytt og last ned patchene så tror jeg at vi nærmer oss 1 GB ganske fort. 6345390[/snapback] hehe jeg skal iværtfall aldri sette min fot i harstad igjen. fikk nok av plassen etter jeg var stasjonært på trondenes fort. vel linja egner seg ikke mye til nedlastning, eller ting som krever stor trafikk. trur nå iværtfall øysamfunn kan ha god nytte av tilbudet. Endret 20. juni 2006 av thor918 Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Nå bor jeg i Nord...et par km utenfor Harstad sentrum. (sentrum ?) og ikke F om jeg kan få vanlig bredbånd heller. Telenor har for lang avstand til sentralen, og Hlink har ikke mer kapasitet. Har bredbånd takker være en 50 meter lang kabel og en hyggelig nabo. Men, jeg syns ikke en løsning med max 1 mb og grense på 1-2 gb er et seriøst alternativ da jeg stort sett driver med nettspill. Legg inn wow på nytt og last ned patchene så tror jeg at vi nærmer oss 1 GB ganske fort. Sant det, pluss at man skal laste opp til andre (WoW-patchene bruker bittorent teknologi) så GB går veldig fort! Endret 20. juni 2006 av tommy_89 Lenke til kommentar
haakie Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Det er dyrt og spille wow. aldri begynn Dette er idioti. kan man bare ikka ha det slik det er? Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 http://www.itavisen.no/php/art.php?id=308355 Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Det som irriterer meg mest, er at de kaller det "bredbånd" når man bare har 1 eller 2 GB kvote i måneden. Man kan ikke streame TV-sendinger med noe særlig høyere kvalitet enn ISDN uten å svi av kvoten fort, og da kan det ikke akkurat kalles bredbånd... Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hvis du hadde bodd oppi nord, hadde denne hastigheten vært noe å rope hurra for.meget bra løsning for de som bor på utilgjengelige plasser. 6344719[/snapback] På en annen side, hva skal du med en slik hastighet når du stanger i nedlastingstaket etter et par timers aktiv bruk? Hastigheten er glimrende, men begrensningen gjør det hele ganske så meningsløst i mine øyne. 6344815[/snapback] vel når det andre valget er analogt modem på 36kbps/56kbps i sekundet, så ville vel de fleste bli fornøyd. 6345384[/snapback] Du misforsto poenget mitt... Hastigheten er som sagt bra den, men den blir jo strengt tatt en ulempe når du på grunn av den bruker opp 1 Gb-kvoten din i løpet av noen få timer. Da blir det liksom ikke noe særlig mening i å ha kjapt "bredbånd". Med mindre du bare er avhengig av lynrask mailsjekking da Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Synes personer med høy kunskap burde stille opp på vegne av folket og fortelle det norske folk at dette er ikke en løsning på lang sikt! Får ikke gjort stort mere med denne linja enn med en ISDN linje!? Lenke til kommentar
bsa Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Står i Aftenposten idag at de skal innføre et pristak. Avhengig av maksprisen, så kan dette være et bra tilbud. Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Står i Aftenposten idag at de skal innføre et pristak.Avhengig av maksprisen, så kan dette være et bra tilbud. 6350393[/snapback] Det står også i diverse nettaviser i dag at linjen ikke egner seg til fildeling (dvs. takler ikke mer enn enkel bruk) og upload er jo bare tragisk.... Dette er heller "mobilt internett" enn "bredbånd" Lenke til kommentar
OveM Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Står i Aftenposten idag at de skal innføre et pristak.Avhengig av maksprisen, så kan dette være et bra tilbud. 6350393[/snapback] Dette har ikke jeg klart å finne Har du en link? Lenke til kommentar
bsa Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Står i Aftenposten idag at de skal innføre et pristak.Avhengig av maksprisen, så kan dette være et bra tilbud. 6350393[/snapback] Dette har ikke jeg klart å finne Har du en link? 6355089[/snapback] Aftenposten morgen, økonomidelen side 6. Papirutgaven... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå