Spunky Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hvordan skal man skrive en klage på standpunktkarakteren? trenger hjelp litt fort her egentlig. må få skrevet den snart. men skjønner ikke hvordan jeg skal skrive den. kan noen hjelpe meg?? Jeg har nå gått VKII, har vet at jeg skal ha en bedre karakter enn det jeg har fått i spansk. På alle prøvene mine og tentamene mine har jeg fått en karakter bedre enn på standpunktet. har ligget jevnt hele veien. Hvordan skrive klage?! håper på hjelp her nå. Mvh Linda Lenke til kommentar
Tinko Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Når man skal klage på en stadpungt karakter må man skrive et formelt brev der man viser til resultater man har fått på prøvene. må også si nokre ord om hvorfor man fortener den karakteren en vil ha!........ Lenke til kommentar
Spunky Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 okie. takk takk.. men jeg er ikke så flink til det heller men får vel bare se ann litt da... Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Spør moren eller faren din, de har nok litt erfaring med hvordan man skal sette opp brevet osv. Hvis du skal skrive det for hånd burde du legge et ark bak det du skriver på med marger o.l. som du ser igjennom det andre arket. Sånn at det blir rette linjer osv. selv om det ikke er linjer på arket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+piuwsgfdk Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hot tip: håndskrevne, formelle brev er aldri no sjakktrekk. Dataskrevet ftw. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Kaster meg på her, istedet for å lage egen tråd, kan det om mulig, men tror dette kan hjelpe denne tråden. Saken er den at jeg har fått 4 i naturfag når jeg mener jeg fortjener en 5. Har skrevet et klagebrev og vil gjerne ha tilbakemeldinger på det. Lagret brevet som htm av praktiske årsaker, så kan være litt rart 'formet'. Klagbrev Lenke til kommentar
sarcasm Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Kaster meg på her, istedet for å lage egen tråd, kan det om mulig, men tror dette kan hjelpe denne tråden. Saken er den at jeg har fått 4 i naturfag når jeg mener jeg fortjener en 5. Har skrevet et klagebrev og vil gjerne ha tilbakemeldinger på det. Lagret brevet som htm av praktiske årsaker, så kan være litt rart 'formet'. Klagbrev 6361453[/snapback] Ta med eksempler. Hør med faglærer om han er villig til å stå bak deg og dine påstander. Hør med rådgiver også. Jeg ville kanskje ført en litt mer beskjeden tone..? Dunno, har ikke klaget på karakterer før. Endret 22. juni 2006 av sarcasm Lenke til kommentar
EDB Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Kan jo ikke høre med så mange når skolen er slutt? Og hvis faglærer hadde stått bak hadde det jo ikke vært grunn til å klage, da hadde jeg jo hatt 5 allerede. Edit: Ett spørsmål til Hvis klagen ikke går igjennom ved skolen, finnes det da noe høyere hold man kan sende til? Endret 22. juni 2006 av EDB Lenke til kommentar
TSP Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Jeg ville kanskje ført en litt mer beskjeden tone..? Dunno, har ikke klaget på karakterer før. 6361641[/snapback] Tror ikke det har så mye å si, se nemlig mine klager: Klage samfunnsfag Klage KRL Jeg fikk medhold i begge klagene. Og du vil vel ikke akkurat si at jeg var så voldsomt beskjeden i de klagene? Men selvfølgelig er dette noe som avhenger fra rektor til rektor... Lenke til kommentar
EDB Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Oh, flotte greier. Sendte inn mitt i dag, håper jeg får medhold også. Sett at jeg ikke får det, finnes det noe høyere hold jeg kan sende klage til eller er skolens avgjørelse endelig da? Lenke til kommentar
trulsta Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 yes, fylkesmannen eller noe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Jeg har skrevet to klager gjennom VGS. Ganske krasse også. Ingen av de ble godkjent av skolen, men sendt videre til klagenemda. Den ene klagen ble innvilget og hele karakteren ble strøket av vitnemålet (det var klage på en muntlig eksamen). Jeg slapp også å ta eksamen på ny. Klagen på standpunktskarakter gikk det imidlertid litt skeis med og den ble avslått både av skole og klagenemd. Lenke til kommentar
trulsta Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 wh1te, tør jeg spørre hvilke grunnlag du klagde på - og hvilke argumenter "motparten" bruktee? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Saken er den at jeg har fått 4 i naturfag når jeg mener jeg fortjener en 5. Har skrevet et klagebrev og vil gjerne ha tilbakemeldinger på det.Lagret brevet som htm av praktiske årsaker, så kan være litt rart 'formet'. 6361453[/snapback] Ser i klagebrevet ditt at du har vært mer beskjeden i noen timer fordi du har blitt bedt om å la de andre elevene slippe til, og mener at dette var riktig. Jeg fikk samme beskjed i samme fag ved samme skole (), og spurte læreren min (Heidi) hvordan jeg skulle endre aktivitetsnivået. Svaret var ikke at jeg skulle være mindre aktiv, men at alle spørsmål skulle gå mer direkte på det som stod i boka (som jeg aldri leste), og at jeg skulle være flinkere til å rekke opp hånda Til neste år råder jeg deg derfor til å legge fra deg p0rnstar-attituden (ingen lærere liker en som mener at han selv er 'pen og dail'), og heller oppfører deg mer som et skolelys Selv tok jeg dette opp muntlig med faglærer lenge før karakteren ble satt, og forklarte at spørsmål på kanten av tema bare var positiv atferd siden dette viste interesse og forståelse for faget, og jeg viste til at jeg pleide å rekke opp hånda i stedet for å braute ut ganske ofte, men at jeg skiftet om til å "svare om kapp" når alle andre i klassen gjorde det samme. Hilsen en som var russ i år ved samme skole som du nå har 2 grusomme år til foran deg i. Håper forøvrig at du fortsetter med samme lærer i samfunnslære og eventuelt bio Da blir det hevn, kan jeg love Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 wh1te, tør jeg spørre hvilke grunnlag du klagde på - og hvilke argumenter "motparten" bruktee? 6387510[/snapback] Eksamen: Jeg ble først hørt i det emnet jeg forberedte meg på, deretter i noe jeg var totalt uforberedt på. Det var visst ikke helt i henhold så jeg fikk karakteren strøket. Standpunkt: Hadde ingen prøvekarakterer så lave som standpunktskarakteren og jeg var den som var mest muntlig i klassen. Karakteren var kun basert på trynefaktor. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke fikk medhold. Lenke til kommentar
trulsta Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 okey, høres kjedelig ut. Når de først skal belage seg på et karaktersystem, bør det søren meg og være rettferdig. Bare på skolen vår er variasjonene mellom lærerne og prøvene deres helt ufattelig stor. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg ble fortalt av min rådgiver at om man klager, kan det gå begge veier. Bare så dere er forberedt på det. De kan finne ut at "nei dæven, han her fortjener ikke X engang, derfor gir vi han Z" (Hvor X er bedre karakter enn Z) Lenke til kommentar
helenehg Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg klagde i fjor og gikk opp.Vil noen se det tre sider lange brevet, er det bare på å spørre. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Har ikke fått noe svar ennå, hva skal jeg gjøre? Vente lenger? Ringe skolen? Ringe faglærer? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 du må vente til klagen er behandlet. Det kan ta litt tid. Du må huske dette her. Klagen kan gå begge veier. Du må huske på at prøver er ikke alt. Ikke tentamen også. På vgs og ungdomsskolen så har det også noe med deltakelse i timen. Lav deltakelse ( altså f. eks sitte stille på bakerste rad og gi faen ) trekker karakteren ned Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå