Gå til innhold

Hvor lenge klarer en pc seg uten strøm?

Anbefalte innlegg

Flytter på fredag, så pc'n vil være uten strøm i 1-3 dager. Vil jeg miste alt jeg har på harddisken?

Håper dette ble riktig forumkategori, jeg aner ikke hva som kan gå galt om pc'n ikke får strøm, derfor tenkte jeg denne kategorien kan være mest dekkende. Det handler vel om hardware trenger strøm om ikke annet :dontgetit:

Endret av Gilbert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var dette spørsmålet seriøst? :dontgetit:

Om det er det:

Ja, pc`en vil fint klare seg, men alle programmene vil være lukket når du kommer fram, og du må starte dem på nytt. Ting du holdt på å laste ned vil være stoppet så du må starte dem på nytt. Bare husk å lagre dokumenter før du skrur den av, evt lagre savegames i spillene du har kjørende. :)

Om det ikke var et seriøst spørsmål: (begynner jo å lure når du har over 1800 poster på forumet)

Dagens! :!:

Og dette skal ikke være en støtende post hvis trådstarter faktisk er uvitende, derfor grei forklaring på toppen :)

Lenke til kommentar
Flytter på fredag, så pc'n vil være uten strøm i 1-3 dager. Vil jeg miste alt jeg har lagret? Greier CPU'en seg uten strøm så lenge, eller må jeg regne med å ha en "blank" pc når jeg kommer frem?

6344117[/snapback]

CPU'en og minnet slokner med engang strømmen forsvinner. Dog regner jeg med at maskinen din har en harddisk hvor alt ligger lagret. Det vil ikke forsvinne...

Lenke til kommentar

Interesant problemstilling, i den forstand at det i det hele tatt er en problemstilling.

Sjefen min forteller meg ofte om fagpersoner innen bransjen som går fra oppdrag til oppdrag, og fra jobb til jobb uten å faktisk lære seg en dritt om hva de faktisk holder på med. Personer som gjør samme feil om og om igjen fordi de ikke bryr seg om å tilegne seg kunnskap om noen verdens ting.

Etter 1800 poster er dette uro-vekkende dårlig, med mindre alle postene skjedde hos Amotor. Blir det samme som å spørre om jeg får tilbake drive-thru BigMac'en min i morgen, når jeg starter motoren i bilen, siden jeg satt å spiste den sist gang motoren gikk.

Men på den andre siden har trådstarter også et poeng. Dersom han har Iram-harddisk slettes denne etter 18 timer, og et bios-batteri tømmes vel etter alt mellom 4 til 24 måneder.

Lenke til kommentar

Caddy: No problem, fortjener pes for dette :D

Ulkesh: 1800 poster hovedsakelig i programmering, dette er den 9ende posten i denne kategorien.

Da har vi slått fast at jeg skrev feil, så jeg foreslår at vi lar det ligge d:

Har jobbet som lysdesigner, og på et lysbord forsvinner alt på harddisken når det interne batteriet går ut, dersom en ikke har plugget i kontakten. Derfor er det jeg spør, og det er det jeg trenger hjelp til. Men slik jeg forstår det nå er det ingen ting som vil være borte på søndag =)

*traske slukøret tilbake til php-forumet*

Endret av Gilbert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...