Gå til innhold

Filnavn på D50, stigende nummerserie

Anbefalte innlegg

På alle kameraene jeg har hatt til nå, så har jeg hittil aldri benyttet meg av noe medfølgende programvare for å hente bildene ut fra kameraet. Jeg har aldri sett noen god grunn til at bildene skal bli hetende "hyttetur på fjellet 001, 002, 003" osv. Har derfor bare hentet dem rett fra kameraet med explorer, og fått ut filnavnen som IMG0045, ...46, osv. Og hadde tenkt til å fortsette med dette på D50.

Men her ser det ut til at telleren nullstiller seg uansett hva jeg gjør. At hver gang jeg har tømt kameraet, og tar bilder, så starter den på DSC0001. Dette fører til at man ender opp med mange bilder med samme filnavn på disken, noe som er lite heldig.

Har forsøkt å lese meg til om dette kan endres slik at man får en stigende nummerserie (som på alle andre digitalkamera jeg har hatt til nå), men har ikke funnet ut av noe nytt. Spør derfor om det er noen der ute som har løst dette problemet selv?

Christopher

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette kan naturligvis forandre. Les manualen litt nøyere, det kan umulig være så godt gjemt bort.

6343896[/snapback]

Hehe... Jeg er helt enig med deg! All logikk sier at dette skal være et enkelt valg, allikevel klarer jeg ikke å finne dette. :)

Men på din oppfordring så skal jeg lese over enda en gang... :)

Lenke til kommentar

Da er problemet løst... på PMnormal sin oppfordring (les en gang til) så hoppet det jeg lette etter omtrent ut av bruksanvisningen. Og jeg som mente jeg leste dette nøye før jeg spurte her...

Hmm... jaja, nå vet jeg hvordan folk med IT-problemer føler seg når de får beskjed om å slå pc'en av og på... og problemet forsvinner...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...