abene Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 En av utviklerne hos Microsoft hevder at en av grunnene til forsinkelsen av Windows Vista er dårlig arbeidskultur i selskapet. Les mer Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 16% Effektivitet, det hørtes bekymringsfullt ille ut, av 2000 mennesker så gjør da bare litt over 320 jobben sin... Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Tja, hvor får han 16% ifra? Det høres usannsynlig ut det hele, visst ikke MS har en måte å måle på. Finner ikke noen 16% på den blogg sida, redigert bort? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg har hatt mistanke om noe slikt. Så mange gode utviklere bør få til noe bra. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Tror dem har for mye penger å bruke, mangler konkret prioritering. Hvor mange hundre milliarder har dem brukt på utviklingen av Vista nå? og hva har dem å vise fram? Både Indigo og WinFS, to av de tre grunnpilarene har blitt fjernet, og ser ut til å at vi står igjen med en videreutviklet versjon av XP. Aero funksjonen er mest for eye-candy, og er vel ikke den største tekniske prestasjonen i historien. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hvor mange hundre milliarder har dem brukt på utviklingen av Vista nå? og hva har dem å vise fram? De gjennomsiktige vinduene er fine da Lenke til kommentar
O.J Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Rart at det også tok dem 3 år å skjønne at dem var på feil spor i utviklingen. planen var å utvikle de forskjellige delene hver for seg, og så sette dem sammen senere. de fant ut etterhvert at det var klin umulig, og måtte kaste all koden og starte på nytt, da med en annen utviklingsplan. Endret 20. juni 2006 av O.J Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Bare igjen minne om den geniale video-siden http://channel9.msdn.com/, som har masser av behind-the-scenes-videoer fra de ulike utviklerne hos Microsoft. Studerer systemutvikling selv, så veldig interressant å se hvordan MS jobber. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Hvor mange hundre milliarder har dem brukt på utviklingen av Vista nå? og hva har dem å vise fram? De gjennomsiktige vinduene er fine da 6343876[/snapback] *edit* ble litt galt program dette er riktig glass2k Trodde kansje at en av verdens rikeste bedrifter greide noe bedre enn dette... (for min del virker akurat slik som den norske regjeringa driver norge) Endret 20. juni 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Eg trur nok bare at Vista er eit veldig komplisert prosjekt som krever ny erfaring for alle utviklere og tar derfor ekstra lang tid. Eg leste det at MS utviklere skreiv bare 5000 linjer koder i året til Vista mens det normale er 6200. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Eg trur nok bare at Vista er eit veldig komplisert prosjekt som krever ny erfaring for alle utviklere og tar derfor ekstra lang tid. Eg leste det at MS utviklere skreiv bare 5000 linjer koder i året til Vista mens det normale er 6200. 6343968[/snapback] Trodde virkelig ikke at noen fremdeles teller antall kodelinjer som et mål på det være seg effektivitet, produktivitet.. eller ikke minst genial, kvalitativ kode.. Endret 20. juni 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Eg trur nok bare at Vista er eit veldig komplisert prosjekt som krever ny erfaring for alle utviklere og tar derfor ekstra lang tid. Eg leste det at MS utviklere skreiv bare 5000 linjer koder i året til Vista mens det normale er 6200. 6343968[/snapback] Det kommer vel ann på hvor mye av XP-koden som kan "resirkuleres"..men skal ikke gi noen dom over MS før Vista lanseres. Ingen tvil om at de er på "the bleeding edge" hva systemutvikling angår. Jo flere som inngår i prosjektet, jo flere lag blir det og jo mer tid går til administrativt arbeid og mindre til faktisk koding. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hvordan har artikkelforfatterene funnet tak i tallet 16%. Står ikke noe om dette i blog'en. Sannsynligvis tenker han på antall kodelinjer, men dette forteller begrenset grad om effektiveten. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg har iallefall erfart at desto mer man kan kutte ned på koden desto bedre. Forutsett at det er gode beskjæringer da. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Det er jo et velkjent faktum at dårlig bedriftskultur gir dårlige resultater i den andre enden. (servicekultur, produktutvikling) Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 2000 utviklere som jobber på Vista? Pardon my french, men det er jævlig mange manhours om man ser på hvor lang tid det har vært i utvikling. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 MS har egentlig ikke noe valg, de må levere et ferdig produkt innen januar. etter ca 5 år med utvikling har dem ikke så lenge igjen. blir spennende om folk holder seg til windows xp en stund, eller hopper over til Vista med en gang. Lenke til kommentar
instanto Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 MS har egentlig ikke noe valg, de må levere et ferdig produkt innen januar.etter ca 5 år med utvikling har dem ikke så lenge igjen. blir spennende om folk holder seg til windows xp en stund, eller hopper over til Vista med en gang. 6344494[/snapback] Hørtes imponerende ut med 50 mill kodelinjer. Hadde vært mer imponerende om de gikk ned fra 40 til 30 og gjorde mer, bedre, raskere og "flottere". Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Mange linjer med kode er vel egentlig akkurat det motsatte av imponerende. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 er vel flere funksjoner som skal inn = mere kode som må skrives. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå