Gå til innhold

Ny tlf! W810i eller N6280? :P


Anbefalte innlegg

Hei! jeg har tenkt meg å kjøpe ny tlf siden min savnede D600 ble ødelagt og delt it 2 :(

 

Jeg vil finne en verdig arvtager og lurer på hvilke av disse tlf jeg burde velge : SE W810i eller N6280.

 

Kunne godt ha kjøpt meg en ny D600, men orker ikke det!

Var litt problematisk å skrive mld med den.. eller.. det gikk greit, men det var litt tungvint! Ellers var det en flott telefon! Meget bra mobilkamera og videofunksjon!

 

Godt kamera og videofunksjon er en del av min prioritering!

 

Men tilbake til saken.

 

 

Hvilke bør jeg velge? Jeg kjenner mange som har 6280 og den virker grei den! Eneste som er litt kjedelig er at man bare kan ta 3min video med den... :( Er det noen begrensning på W810i?

 

Ellers så er jo størrelsen to vidt forskjellige, noe som jeg ikke tar alt for høytidlig, men w810i har et snedig lite format :)!

 

Vet at N6280 er 3g tlf, men det står ikke øverst på min "ønskeliste"! (selv om det er fint å ha)

 

I bunn og grunn så er det vel disse tingene det blir lagt mest vekt på/brukt mest til : sms! , bilder! , video! (fint å ta et fint videoklipp av og til), mp3! (også relevant)!

 

D600E synes jeg hadde fantastiske bilder og video! Hvertfall når jeg spilte av på tlf! Utrolig god lyd og bildekvalitet! Kan begge disse telefonene leve opp til D600E kvalitet?

 

 

Håper på svar!

 

 

mvh

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok valgt w810i. Har denne selv og er superfornøyd! Ingen begrensninger på videoen som jeg har sett. Og du får jo også med et minnekort på 512mb når du kjøper denne.

 

Mamma har en 6280 og er også fornøyd, men hun irriterer seg over at det ikke fulgte med et større minnekort enn 64mb :p

 

Kameraene er veldig gode på begge to, så jeg skal ikke uttale meg om hvilket som er best. W810i er i tillegg veldig liten og enkel + at den har et flott design. 6280 har en tendens til å virke litt "billig" i konstruksjonen. Da tenker jeg på denne slider funksjonen som kan virke litt løs til tider.

 

Mvh

Christian

Lenke til kommentar

oki! hørtes greit ut det! spørs om jeg ikke må gå for en w810i da!

For det er begrensninger på hvor mye video du kan ta med 6280 sant?

 

Forresten, hvordan er det med sms på w810i?

Er det delt minne eller er det eget minne for sms, slik at du kun kan ha f.eks. 100mld max i innboksen?

Lenke til kommentar
oki! hørtes greit ut det! spørs om jeg ikke må gå for en w810i da!

For det er begrensninger på hvor mye video du kan ta med 6280 sant?

 

Forresten, hvordan er det med sms på w810i?

Er det delt minne eller er det eget minne for sms, slik at du kun kan ha f.eks. 100mld max i innboksen?

6343923[/snapback]

Hm, er ikke sikker på hvor mange det er som standar. Men jeg tror du kan åpne opp slik at du kan bruke minnekortet til å lagre meldinger. Altså blir ikke det noe problem vil jeg tro. Jeg har ike hatt det problemet da jeg ikke får så mange meldinger ;) Les mer om det her: http://forum.unlock.no/index.php?showtopic=10183 ;)

Lenke til kommentar

Har hatt min W810i i ca 2 mnd snart...

 

Ble litt overraska over kor god den faktisk var... +for medfølgande minnekort!

Skjermen er "klokkeklar," men svak i sollys (som dei fleste skjermar er...)

Endelig har SE tatt vekk joysticken og, det var i grunn det som "hindra" meg i å kjøpe en SE

 

Einaste minus: Fekk ei ripe ganske så lett, etter ein liten gåtur med ein nøkkel i lomma :cry:

 

To linkar:

Amobil testen

Kamerafeil?

Endret av ThaBman
Lenke til kommentar
Har hatt min W810i i ca 2 mnd snart...

 

Ble litt overraska over kor god den faktisk var... +for medfølgande minnekort!

Skjermen er "klokkeklar," men svak i sollys (som dei fleste skjermar er...)

Endelig har SE tatt vekk joysticken og, det var i grunn det som "hindra" meg i å kjøpe en SE

 

Einaste minus: Fekk ei ripe ganske så lett, etter ein liten gåtur med ein nøkkel i lomma :cry:

 

To linkar:

Amobil testen

Kamerafeil?

6344100[/snapback]

 

Min kæreste har en W810i og der er konstateret følgende fejl:

 

- Hvis der er for meget grønt eller for mange detaljer i motivet, så hopper den blot tilbage til hovedmenu, uden at tage billede

 

- I kalenderen kan man ikke oprette fødselsdage for personer født før 1970

 

- Diverse bugs med playeren samt genvejstasterne bliver nustillet ind imellem

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt Nokia 6280! Har den jo også, da :love:

 

Det er ikke begrensning på verken video eller meldinger. Jeg har nå et minnekort på 1GB, og 1400 meldinger.

 

Den er knallgod -spesielt videoen- og man kan lage all slags mulige notater av forskjellig slag, og fødselsdager og møter og memoer osv osv... :D

 

Ja, den føles billig. bakdekselet knirker, og "sliden" er løs. Men den er jo så lekker, da :whistle: 0

 

Kjøp denne, og du vil ikke angre. W810i er jo nesten helt lik W800i, som igjen er nesten helt lik K750i.

Men det bestemmer du jo selv. :yes:

MVH Tinki Winki

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
W810i er jo nesten helt lik W800i, som igjen er nesten helt lik K750i.

6354422[/snapback]

 

Hva prater du om? Selv om de har tilnærmet like fysiske mål, så er ikke mobilene "nesten helt like" utseendemessig. W810i er en av de peneste mobilene på markedet, og W800i er en av de styggeste. K750i er midt i mellom. Jeg bruker min W810i daglig til WAP, spilling, sms, radio, mp3, notering, fotografering og ringing, og til det funker den utmerket. Kamerafeilen har ikke jeg merket noe til.

Lenke til kommentar
W810i er jo nesten helt lik W800i, som igjen er nesten helt lik K750i.

6354422[/snapback]

 

Hva prater du om? Selv om de har tilnærmet like fysiske mål, så er ikke mobilene "nesten helt like" utseendemessig. W810i er en av de peneste mobilene på markedet, og W800i er en av de styggeste. K750i er midt i mellom. Jeg bruker min W810i daglig til WAP, spilling, sms, radio, mp3, notering, fotografering og ringing, og til det funker den utmerket. Kamerafeilen har ikke jeg merket noe til.

6358993[/snapback]

 

Han mente kanskje spesifikasonsmessig, men ellers er jeg i grunn enig. w810i har nok det beste designet av de to.

Lenke til kommentar
oki! hørtes greit ut det! spørs om jeg ikke må gå for en w810i da!

For det er begrensninger på hvor mye video du kan ta med 6280 sant?

 

Forresten, hvordan er det med sms på w810i?

Er det delt minne eller er det eget minne for sms, slik at du kun kan ha f.eks. 100mld max i innboksen?

6343923[/snapback]

 

 

Det er mulig å fjerne smsbegrensningen på SE-tlf, på min K750i kan jeg ha over 33000 sms'er :p

Endret av saphiens
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...